kinderwens direct na plaatsen mirena???

Discussion in 'Anticonceptie' started by linnie89, Oct 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnie89

linnie89 Lid

Oct 15, 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Dinsdag heb ik een mirena laten plaatsen die had ik al een maand of 4 thuis liggen.
    Dus best wel over nagedacht voor ik hem liet plaatsen.

We zijn net getrouwed en ik ben nog maar 20, dus we zouden nog wachten.

Nu zit ie er dus in, en gelijk die avond begon ik aan zwangerschp te denken over een kind krijgen alles er op en aan.
    en ik krijg het maar niet uit mijn hoofd.

Ineens heb ik de behoefte om zwanger te worden.

Is dit herkenbaar?
    En komt dit door mirena?

liefs

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ff iets offtopic hoor ;) .. Maar waarom stel je 3 keer de zelfde vraag op drie verschillende plekken ?? ..

Ontopic kan je helaas geen antwoord op je vraag geven .. heb persoonlijk geen ervaringen..

3. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    Misschien was die wens op de achtergrond in je hoofd wat minder aanwezig en door de hormonen wat naar boven gekomen, al zit er lang niet zoveel hormoon in de mirena als in de pil. Toch maar is praten samen ;)

4. 4days

4days Niet meer actief

Ach, ze is gewoon een beetje opgewonden... :)

Ik kan het best begrijpen hoor. Er zijn ook ontzettend veel vrouwen die na een (ongepland zwangere) miskraam opeens wel een kinderwens hadden. Nu is een spiraaltje natuurlijk stukken minder ingrijpend dan een miskraam, maar ik kan me toch wel voorstellen dat het hetzelfde gevoel los kan maken. Het is dan zo definitief dat je (voorlopig) niet zwanger kunt worden, dat je het ineens jammer vindt.
    Ik zou er gewoon samen eens goed over praten. Ik zelf was ook zwanger van de eerste op m'n 20e.

5. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

Nov 3, 2009
    1,344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het aan het spiraal ligt.
    De mirena brengt je lichaam namelijk in de "borstvoeding" toestand.
    De meesten mensen hebben (naar mijn idee dan) niet direct de behoefte om weer zwanger te worden.

Maar het kan inderdaad wel zo zijn dat je er nu bewust van bent dat het voorlopig niet gaat gebeuren..
    Is het niet zo dat er ook een hoop zwangere in jouw omgeving zijn?

Want dat is bij mij de oorzaak dat het nu aan het "kriebelen" is...

Mag ik vragen hoe lang je het spiraaltje nu hebt? Want in de begin periode is je lichaam nog niet helemaal gewend aan die hormonen en het voorwerp in je baarmoeder.. Het kan ook zijn dat je kinderwens (tijdelijk) afzwakt.

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik zou het er toch samen over hebben. Misschien dat je toch nu al mama wilt worden. En een spiraal is er zo weer uit. Je zal beslist niet de eerste zijn die vlak na het plaasten erover gaat nadenken en mss tot de beslissing komt toch wel nu zwanger te worden.

Share This Page