Dat is de omgekeerde wereld lijkt me .... Iedereen wil in zn tuin genieten van het prachtige weer en dan zet je niet de muziek keihard aan. Dat vind ik echt egoistisch.
dan nog zou ik kunnen slapen maar met kwade dronk en als jij echt niet slaapt + indd airco is dat noet zo"n slecht plan inderdaad.. en s ochtends geen ontbijt moeten maken zou ik ook niet erg vinden hihi
hoi woezeltje1 jij hoort hoe hard de muziek staat ,wij niet,jij hebt er last van,ik vindt t je goed recht hoor om de politie te bellen. ik weet nog vroeger toen was de buurman op de muur t bonken en t schelden ,omdat ik evita van madonna moest afzetten stond helemaal niet hard,maar ik belde ze en ja ze kwamen aan de deur en gingen verhaal halen bij die buurman gewoon doen waar je prettig bij voelt. groetjes
Ik vind het terecht dat je hebt gebeld. Als wij elkaar niet normaal kunnen verstaan door keiharde muziek en je het al een x hebt gevraagd vind ik het niet meer dan normaal.
Laten we het erop houden dat de buren en wij niet echt samengaan, wij zijn misschien uber beleefd en netjes (en houden al helemaal niet van harde muziek) en hun kun je vergelijken met de tokkies... dus dat botert absoluut niet tussen ons dus wij hebben dan nu zoiets van we weten dat ze een feest gaan geven (buren verderop vertelde het ons) dus wij zoeken een andere plek even om naartoe te gaan want anders hadden we inderdaad om 23:00 de politie gebeld met de vraag of ze wilde langs komen want dat is mijn mening je behoort geen last te hebben van andermans feesten en partijen...maar dat is onze bescheiden mening
De meest briljante oplossing voor geluidsoverlast komt wat mij betreft van een collega. Toen de muziek om 2 uur 's nachts keihard stond, heeft hij een biertje gepakt en is in zijn pyjama naar de buren gelopen: "Hallo, ik hoor dat jullie een feestje hebben, dus ik dacht: ik kom ook gezellig even langs!" Buren keken wat raar: "Ehm, nee hoor!" "Oke, kan dan de muziek wat zachter, want ik kan niet slapen!" En opgelost was het.
Ik kan me voorstellen dat je je er kapot aan ergert, zou ik ook gedaan hebben.. Maar als ik dan denk aan de keren dat mijn muziek veeeeel te hard heeft gestaan, toen ik nog in m'n puberteit zat.. Tja
Maar je kan toch niet verwachten dat iedereen op de dag rekening houdt met jouw kids? Herrie maken mag tot 22.00 uur dus ja.... Op de dag komt de politie daar niet zo snel voor logisch. Je kan je irriteren aan hun muziek maar zij kunnen zich net zo goed irriteren aan het gehuil of gegil van jouw kids bijvoorbeeld. Het is een beetje geven en nemen denk ik.
Niet als je overlast veroorzaakt. Heel vervelend als de politie niet komt, daar zou ik ook geen vertrouwen meer in hebben. Hier gelukkig nooit last van, de hele wijk is hier zomers uitgestorven. Héérlijk rustig
Hoe oud is die buurjongen? ik kan me voorstellen dat pubers schijt hebben aan wat andere volwassenen vinden en zo'n reactie van 'je bent me moeder niet', vind ik ook niet raar. Helemaal als er vrienden van hem bij zijn. Ik vind jouw verwachting, dat de politie op het platteland geen reet te doen heeft en de hele dag in het zonnetje zitten, behoorlijk onwetend overkomen. Alsof er op het platteland geen criminaliteit is! En maar denken dat jouw melding voorrang krijgt en veel erger is, dan welke andere melding dan ook. Bedenk dat de bezetting op het platteland vele malen kleiner is, dat ze met minder auto's een groter gebied beheren en dat het ook nog eens een feestdag is, wat vaak betekent dat er nog minder man aan het werk zijn.
Even een quote van de site van de politie: "Het is een wijd verbreid misverstand dat de politie 's avonds niet optreedt voor een bepaald tijdstip. Vaak wordt 22.00 uur genoemd. Ook overdag worden grenzen gesteld aan de overlast. Het is uiteraard wel zo dat 's avonds en 's nachts eerder wordt opgetreden dan overdag".
Dat is wel zo maar op de dag treden ze gewoon minder snel op en net wat ik zei, wat is overlast? Muziek aan, tot welk volume? Ook spelende en huilende kindren kunnen overlast veroorzaken! Ik zou me alleen niet zo druk maken het is mooi weer en Tsja..... Hier hebben de buren hun muziek dan ook wat harder staan. Een feit is wel, als je klaagt, dat de muziek dan een tikke harder gaat en ze et ook langer aan laten staan om te pesten.