moeders die ook snel twee kindjes achter elkaar zouden willen??

Discussion in 'Zwanger worden' started by dropfruit, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dropfruit

dropfruit Bekend lid

Mar 4, 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    dag dames!

ik ben zelf net bevallen van een prachtige dochter, maar het begint nu alweer te kriebelen!!!!
    alleen is er bij ons het probleem dat ik pco heb en voor de eerste 16 maanden bezig ben geweest, het is uiteindelijk gelukt dmv clomid.

ook ben ik na de bevalling nog niet weer ongesteld geweest en zwanger zijn op dit moment lijkt me zeer onwaarschijnlik aangezien we maar 2x sex hebben gehad waarvan vriendlief 1 keer niet is klaargekomen.

nou zou ik opzich best snel wel weer naar de gyn willen maar weet niet of ze dat al doen zo kort na de bevalling..

zijn er meiden die dit herkennen of ben ik een uitzondering dat ik zo snel twee kindes achter elkaar wil..???

(t mag trouwens ook best nog een paar maandjes duren maar het liefst geen jaren.. al weet ik dat we dat jammer genoeg niet voor het zeggen hebben!..)

groetjes:)

2. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    hoihoi,
    gefeliciteerd met je dochter.
    Zoals je aan mijn banner kunt zien heb ik twee kindjes vlak achter elkaar gehad en het bevalt heel erg goed. We hadden zoiets van we zien wel hoe het loopt en toen de oudste 4 maanden was ben ik weer zwanger geraakt.
    Ik heb 2 hele makkelijke zwangerschappen gehad en de oudste is vanaf het begin ook erg makkelijk geweest met eten en slapen enzo. Nu blijkt de jongste tot nu toe ook een lief en zoet kind te zijn.
    De oudste weet niet beter als dat haar zusje er altijd al was want ze was/is nog te klein om dat echt te beseffen.
    Het is wel drukker, maar dat lijkt me logisch

3. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk hoe jij dat beschrijft petrabr, dat de oudste het idee heeft dat haar zusje er al altijd is geweest. Dat kan het wel eens lastig maken als ze ouder zijn en jaloers worden. Ik heb nog geen idee daarover, eerst zwanger worden. Wel leuk dat je die kriebels al hebt, dan is het dus zeker allemaal goed bevallen.

4. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

Dec 25, 2009
    135
    0
    0
    Ik heb ook pco en wil ook graag kinderen achter elkaar. Ik vind dat beter dan wanneer er 3-4 jaar verschil tussen zit. Gewoon er voor gaan :D

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Dames...

Wij willen het ook graag, 2 achter elkaar...
    Het liefst eigenlijk een tweeling, maar ja, dat heb je nu eenmaal helemaal niet voor het zeggen...
    Maar ben nu ook al 13 maanden bezig voor de eerste, en weet dus ook niet precies wanneer het eindelijk zal lukken.
    Vind het in ieder geval fijn om te lezen dat het dus erg mooi kan zijn 2 kindjes achter elkaar te krijgen...

en trouwens, dropfruit, een dikke proficiat met je dochter...

6. sanzon

sanzon Actief lid

Jul 11, 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou er ook zo snel mogelijk 2 achter elkaar willen.
    alleen moet nog zwanger worden van de eerste.

het is de eerste jaren misschien zwaarder. 2 stuks.
    maar word later alleen maar makkelijker.
    en broertjes of zusjes hebben veel meer aan elkaar

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Bij ons zit er bijna 17 maanden tussen en ik vind het ZWAAR!!!
    Ja, ook Sam heeft het idee dat Fay er altijd is geweest, dat is fijn. Ze weet ook dat ze moet delen. Maar pfff...
    Wel fijn, ze gaan allebei 's middags nog naar bed.

Ooit komt de dag dat ik zeg, ja het is fijn zo dicht op elkaar (als de kleinste ook uit de luiers is, de kleinste gaat 1,5 jaar na de oudste naar school.. dus stiekem wel veel voordelen in de toekomst hoor)

Maar momenteel kan ik het niet echt aanraden als ik heel eerlijk ben.

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik zou het ook wel graag willen maar ben nu al bijna 17 rondes bezig voor de eerste :$
    Mijn us en ik schelen 6 jaar en in one kindertijd heb ik dat duidelijk gemerkt. zij was met hele andere dingen bezig als ik en wilde mij er niet bij hebben.
    Daarom wil ik graag een zo klein mogelijk leeftijdsverschil zodat ze echt "samen" opgroeien, maarja dat plan je niet zo maar even.

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ik ben ook pas net bevallen maar hier kriebelt het ook al weer behoorlijk,lijkt me zo leuk 2 koters vlak na elkaar,maar helaas ziet mijn man het niet zo zitten nog een tweede dus voorlopig moet ik nog even afwachten....:)

10. dropfruit

dropfruit Bekend lid

Mar 4, 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    dag allmaal!

sorry dat ik niet meer heb gereageerd maar mn lap was stuk!..

leuk om te lezen dat jullie het ook graag zouden willen, hier in mijn omgeving wachten de meesten namelijk tot de oudste naar de basischool gaat tot ze een tweede krijgen.. ik vind dat alleen zoo lang wachten!!

bij denegen die er twee hebben, ging het zwanger worden net zo moeilijk/makkelijk als bij de eerste?

en alle dames die bezig zijn, heel veel succes en geef de moed niet op!

11. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    :Dhoi meiden

Wij wilden ook graag 2 kids snel achter elkaar onze pracht dochter is nu 2,5 jaar en zijn alweer bijna 2 jaar verder voor een 2e beeb. We zitten nu in de mmm dus ik hoop dat nr 2 snel mag komen. Zo zie je maar een planning kan je dus echt niet maken:(jammer genoeg.
    Wat ik straks wel en voordeel ga vinden is dat mijn kleine meid al veel zelfstandiger is en het bewuster meemaakt, het heeft denk ik allebei zijn voor en nadelen

liefs trotse moeder

12. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Wij hebben er 2 op elkaar gekregen destijds,en het bevalt me prima.

13. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

Apr 28, 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Ons zoontje is 7 maanden en we hopen snel weer zwanger te worden. Bij mij begon het al snel weer te kriebelen.

14. dropfruit

dropfruit Bekend lid

Mar 4, 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis

jemig, dat is ook vervelend!
    ben je voor de eerste ook in de mmm geweest? of ging dat vanzelf?

ik ben namelijk ook best bang dat het niet wil vlotten voor de tweede, t zit me ook best dwars dat ik na mn bevalling nog niet ongesteld ben geweest..

meer meiden waarbij dat lang duurde?

15. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Tja, ik heb al een zoontje van 4 en zijn nu een aantal maanden bezig voor een broertje of zusje..
    Qua leeftijd zitten ze dan minimaal 5jr uit elkaar, en dat heeft zowel voor als nadelen..
    Voor mij is het in elk geval makkelijker, ik heb nu weer meer tijd voor een tweede kindje, mijn zoontje snapt al veel en kan veel zelf..
    Onze keus is dus echt bewust, om er een aantal jaren tussen te laten.

16. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dropfruit: Bij de eerste is het binnen een jaar gelukt, dus zitten voor het eerst in de mmm. En jullie zijn jullie met de eeste wel in de mmm beland of ook niet?

Wat betreft je menstruatie geef je borstvoeding of niet? Ik heb namelijk wel bv gegeven en kreeg pas +/- 6 mnd na de bevalling mijn eerste menstruatie

@sientje: Ik hoop dat je snel een positieve test in handen mag houden

Veel liefs trotse moeder

17. dropfruit

dropfruit Bekend lid

Mar 4, 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ja voor de eerste heb ik ook in de mmm gezeten, aan de clomid, met clomid was het wel binnen drie maanden raak.
    denk dat dat sowieso voor een tweede wel weer zou moeten..

ik geef flesvoeding, al vanaf dag 1 omdat mn meissie niet wou drinken aan de borst.. daarom vind ik t ook zo vreemd...
    hoop voor jou dat t snel gaat lukken!

18. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    zou het mss even met je ha bespreken, ik weet zelf dat met de bv de menstruatie weg kan blijven maar in jou geval zou ik het eigenlijk niet weten:(

Veel liefs trotse moeder

19. Saffron

Saffron Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,086
    0
    0
    Hoi,

Hier twee kleintjes die 21 maanden schelen. Het is erg leuk,maar ook wel zwaar. Vooral de eerste maanden, doordat eerst de jongste niet sliep s nachts en daarna de oudste een paar maanden maar 3 uur per nacht sliep. Dat eenmaal achter de rug, is het ook wel weer super genieten! Inmiddels zijn ze 3,5 jaar en ruim 21 maanden...en...kriebelt het toch wel weer!

Doei

20. Bellis

Bellis Lid

Feb 23, 2009
    36
    0
    0
    Bij mij begon het ook al snel weer te kriebelen na de bevalling van mijn oudste. Ik wilde wel wachten tot dat ik was gestopt met de borstvoeding. Ik heb mijn oudste uiteindelijk 9 maanden gevoed, en toen hij 10 maanden was was ik zwanger van onze jongste. Mijn jongens schelen 18 maanden. Het is wel pittig, maar ook echt dubbelop genieten. Vooral emotioneel vind ik het heel erg zwaar, maar dat heeft met verschillende dingen te maken. Ik merkte wel dat het voor mijn lichaam eigenlijk te snel achter elkaar was. De zwangerschap van mijn jongste was veel zwaarder. Hopelijk komt er hier ook nog een derde over niet al te lang, maar eerst moet ik alles voor mezelf weer even op rit hebben...

Edit, nog een aanvulling:
    het ligt ook wel aan je kindje hoe je het ervaart natuurlijk. Een makkelijke baby heb je er makkelijker bij, dan een huilbaby natuurlijk. Het is maar net hoe je er mee omgaat/om kan gaan.
    Onze oudste sliep al na een week of 6 a 7 door, en onze jongste komt nog steeds welke nacht voor een voeding (hij is nu 7 maanden). Dat breekt je ook wel op natuurlijk.

Ik zou je keuze vooral niet af laten hangen van wat anderen vinden of op de ervaringen van anderen. Van te voren kun je toch niet weten hoe alles gaat lopen, je moet doen waar jullie je goed bij voelen!

Share This Page