2x positief na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door pippo, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Hello,

Ik heb op 9 oktober een curretage (miskraam) gehad. Een weekje later heb ik (16okt) een test gedaan en die was positief. Ik dacht dat dit nog in mijn lichaam zou zitten dus na een weekje (22okt) heb ik opnieuw getest en terug positief!
    Zou iemand kunnen weten of dit een nieuwe zwangerschap zou kunnen zijn (wat heel vlug zou zijn), of is dit nog van mijn miskraam?

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    denk het niet hoor dat het een nieuwe zwangerschap is
    Anders zou ik ff de gyn bellen ze zei tegen mij pas over 3 weken testen na curretage

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    het hcglevel heeft even nodig om te zakken, dus ik vrees dat het nog het hcg is van je misgelopen zwangerschap...

Sterkte

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Je kan tot 6 weken na een miskraam nog HCG testen.
    Je kunt ook niet eens positief testen van een nieuwe zwangerschap op 16 okt als je op de 9e een curetage hebt gehad. Dan zou je binnen een week een rijp eitje moeten hebben, bevruchting en ook nog eens genoeg hcg om te meten.
    Een nieuwe zwangerschap kun jij pas op zijn vroegst positief testen rond 6 november, ervanuit gaande dat er meteen een cyclus van 28 dagen opgang komt, en zelfs dat gebeurd vaak niet eens. Dus helaas. Ik hoop niet dat je al al teveel hoop had want het is in deze situatie echt niet mogelijk.

5. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    hello,

ik ging er niet van uit dat ik opnieuw zwanger kon zijn hoor, het was gewoon even vragen. Ik weet ook wel dat het wel heel snel zou zijn dan. Ik zal moeten afwachten tot hcg volledig weg is dan? Mag ik ondertussen verder werken aan een nieuwe zwangerschap?
    Moet morgen toch terug naar dokter.

6. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    mijn gyn vertelde dat als je na je mk een menstruatie hebt gehad,dat daarna je hcg pas weer normaal is!Ik kon idd ook nog heel lang de symptomen voelen,terwijl er al niks meer zat!

sterkte

7. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    ik ben 13 september gecuretteerd en testte 16 oktober, 34 dagen later positief. mijn gyn feliciteerde me en zei dat na een curettage, als de hele zwangerschap uit je lichaam is, het hcg ook verdwenen is.

8. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    wat ik me afvraag, ben je gecuretteerd of heb je een spontane miskraam gekregen?

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ze is gecureteerd (staat in haar eerste posting) maar ook dan duurt het voordat het HCG weg is.
    Bij mijn miskraam duurde dat een week ofzo. Daarna merkte ik ook dat de kwalen afnamen. Na 2 weken testte ik negatief.

10. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Zelfs nadat je een menstruatie hebt gehad kun je nog hcg in je bloed hebben.

ik ben namelijk vandaag bij de gyn geweest want ik zou eigenlijk een chromosomenonderzoek ed. krijgen, maar omdat op mijn echo iets was te zien dachten ze dat ik of nog wat van de vorige miskraam had zitten of dat het vocht was. Terwijl ik zelfs en een negatieve teststrip had en een menstruatie en nu zegt de gyn dat er toch nog hcg in mijn bloed kan zitten. Dus moest ik bloedprikken.
    Dus alles kan.
    Maaar Pippo je kunt niet meer doen als wachten tot je ongeveer 4 a 6 weken na de curretage ongsteld wordt. en als je nu al gaat proberen toch idd maar elke week een testje totdat die negatief is. En wat je ook nog altijd kunt doen is de ha bellen en vragen of je die wil doorverwijzen voor echo want er kan ook nog best iets achtergebleven zijn waardoor het allemaal wat langer duurt voordat je hcg uit je lijf is. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik wens je heel veel sterkte en geluk in de volgende rondes om weer zwanger te raken.

xxx Joyce

11. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    dank je wel. Morgen moet ik naar huisarts. Hopelijk is het snel achter de rug.

Pippo

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Mariaatje,

Heb jij tussen je curretage en nieuwe zwangerschap, je menstruatie gehad?

Pippo

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    nnee dat is ze niet (als ik even voor haar mag praten)
    precies een maand later had ze de + test

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik moet ook pas voor chromonsomen 27 nov terug komen omdat ze idd zeiden dat er nog een inie minie beetje hcg aanwezig kon wezen
    en voor dit onderzoek met je geheel hcg vrij zijn

15. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Dank je luna! hihi ;)

maar ik ben idd niet meer ongesteld geweest. Toen ik positief testte heb ikmeteen het ziekenhuis gebeld, wilde niet te vroeg juichen. De gyn vertelde toen dat als de hele zwangerschap is weggehaald, dat het hcg ook meteen uit je lichaam verdwijnt en dat mijn positieve teest een nieuwe zwangerschap is. maar ik heb 34 dagen na mijn curettage getest, dus later dan pippo.

16. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ben naar huisarts geweest. Drie mogelijkheden ofwel een nieuwe zwangerschap, of was het een tweeling en is het tweede kindje ergens anders genesteld ofwel mola.
    Ze vinden het heel raar dat na twee weken nog positieve test heb. Vandaag een bloedafname gedaan en morgen terug één om te kijken of hcg nu afneemt ja of neen.

17. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ben naar huisarts geweest. Drie mogelijkheden ofwel een nieuwe zwangerschap, of was het een tweeling en is het tweede kindje ergens anders genesteld ofwel mola.
    Ze vinden het heel raar dat na twee weken nog positieve test heb. Vandaag een bloedafname gedaan en morgen terug één om te kijken of hcg nu afneemt ja of neen.

18. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Jeetje..nou goed dat je naar de ha bent geweest, hopelijk weet je morgen aan de hand van de bloedafname meer!

19. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ja hopelijk weten we meer. Indien hcg blijft, dan echo zeker.
    Lichaam zit soms raar ineen he

20. merder

merder Lid

30 sep 2007
    39
    0
    0
    hi Pippo,

Al nieuws? Ben erg nieuwsgierig want heb bijna dezelfde klacht als jij!
    Met het verschil dat ik een spontane miskr. had. bij een inwendige echo op 8 okt was te zien dat er nog een klein beetje bloed was en verder alles oke. De week erna postief getest en vorige week weer. Heb nu met de vk afgesproken om volgende week weer te testen (heb toch nog een test in huis) en als het dan weer positief is, moet ik bellen. Misschien is er dan iets in de eileider achtergebleven ofzo? Baal er wel van, wil gewoon graag opnieuw beginnen :(

Deel Deze Pagina