Hoi allemaal! Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat ik PCOS heb, zodra ik ongesteld bent geworden (mijn ei was zaterdag gesprongen denk ik) mag ik starten met Letrozol 2,5 mg. Alleen kan ik hierbij dan ook ovulatietesten gebruiken? Normaal als ik ovulatietesten gebruikte, waren deze positief terwijl ik mijn eisprong nog lang niet kreeg, en andersom. Zou dit met Letrozol beter moeten werken of dat niet? Heeft iemand daar ervaring mee? En voor degene die ook Letrozol hebben gebruikt/gebruiken, hoe is jullie ervaring daarmee?
Hey! Ja zeker, hier bezig met de 3e ronde letrozol. De clearblue digital testen werken ideaal voor mij. Ze geven de eisprong echt correct aan! Gewoon met een smiley, geen gedoe met streepjes. Al genoeg onzekerheid gehad met testen icm pcos Verder goede evaring met letrozol, haast geen bijwerkingen. Succes!
Qua bijwerkingen nergens last van gehad, dus een fijn middel om mee te starten. Helaas bij mij nooit een eisprong opgeleverd maar ik had ook helemaal geen cyclus van mezelf (ben in mijn leven een keer of 5 ongesteld geweest). Van dames met een te lange cyclus hoor ik hele goede verhalen. Succes! ps; bij mij werkte ovu testen dus ook niet, maar das logisch als je geen eisprong hebt
Het kan inderdaad zijn dat ovulatietesten niet werken als je PCOS hebt, dit komt door de verstoorde hormoonwaardes. Als je hormoonmedicatie gebruikt, zorgt dit voor de groei van een follikel en komt je lichaam tot de eisprong (al dan niet met nog een beetje extra hulp). Dat je medicatie gebruikt, zegt natuurlijk niet dat de PCOS weg is. De PCOS blijft, je lichaam krijgt alleen een extra trigger door de medicatie om te doen wat het moet doen. Als ovulatietesten nu niet werken, is de kans aanwezig dat ze dan nog steeds niet werken. Maar dat zou je moeten uitproberen. Hier geen ervaring met Letrozol. Wel aan de Clomid gezeten en daarna overgestapt op hormooninjecties. Succes!
Hier ook goede ervaring met Letrozol! Bij mij was er idd 1 piek te vinden door gebruik van Letrozol. Ook redelijk stabiele cyclus. En idd weinig bijwerkingen, de eerste ronde had ik veel spierpijn, maar daar staat het middel bekend om, vanaf de tweede cyclus had ik eigenlijk nergens last meer van en merkte ik eigenlijk niet eens meer dat ik het gebruikte. Hoop dat het voor jou net zo’n perfect middel is al het voor mij was! Succes meid
Hier ook pcos en gebruik nr 2e ronde letrozol, beide keren een eisprong gevonden, de tweede wel duidelijker dan de eerste ronde, met ovu testen. Dio sticks van 2besure, ik vind ze fijn, misschien het proberen waard voor je? Succes in de MMM