dilemma

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door clyde, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clyde

clyde Actief lid

13 mei 2014
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zit met een dilemma.

Deze week heb ik te horen gekregen dat mijn vader nog maar een paar maanden te leven heeft. hij heeft uitgezaaide kanker en hij gaat heel snel achter uit.
    Nu wilde we deze maand starten om voor een beebje te gaan.
    alleen het voelt voor mij heel dubbel, stel ik word deze maand zwanger en mijn vader komt binnen nu en 3 mnd te overleiden dan voelt de beeb mijn verdriet en spanningen.

Nu vroeg ik me af zouden jullie dan een paar mnd wachten om zwanger te worden? of er toch voor gaan?

2. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Wat moeilijk meid!
    Ik weet het antwoord eigenlijk niet.
    Als jullie voor een kindje willen gaan, zou ik het gewoon doen (je weet natuurlijk ook niet hoe lang het duurt)
    Het is natuurlijk dubbel, maar nieuw leven geeft ook hoop!
    Ik weet niet hoeveel een kindje er last van krijgt, misschien eens vragen aan huisarts of een verloskundige?

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

(bij ons een minder vergelijkbare situatie paar jaar terug: We wilden eigenlijk kinderen maar wilden eerst alles wat beter voor elkaar hebben: ik wilde wat meer afgevallen zijn, financieel, blabla. toen krijg mijn schoonmoeder borstkanker met uitzaaing naar lymfeklier en zij wilde altijd heel graag oma worden. Ze was niet stervende (daarom zeg ik: minder vergelijkbare situatie) maar het was voor ons het zetje om er toch voor te gaan. Het duurde toen nog half jaar en mijn schoonmoeder is wel weer beter geworden maar je beseft dan pas dat niet alles perfect hoeft te zijn....)

3. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Stel je wordt nu zwanger dan zou je pa het ook kunne weten.. dat zou voor mij juist de reden zijn er nu voor te gaan.. sterkte

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Pff een hele lastige situatie.
    T is natuurlijk vreselijk dat je vader deze diagnose te horen heeft gekregen maar andere kant is ie misschien heel blij voor jullie als ie zou horen dat je zwanger bent. En misschien zelfs de geboorte nog mee kan maken.

Ik wens je en je familie heel veel sterkte.

5. AnnieF

AnnieF Actief lid

7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je dilemma...
    Je kunt het wel uitstellen omdat je bang bent dat je baby er wat van meepikt zeg maar, maar dat kan ook gebeuren zonder dat je vader ziek is / overlijdt.
    Je kunt ook voor andere moeilijke zaken komen te staan, waardoor je stress enz. hebt.
    Dat hou je toch niet tegen....

Voor mij zou het eerder juist het zetje zijn om er voor te gaan.
    Mijn opa was altijd dol op onze kids. Wij waren al ruim een half jaar bezig om zwanger te worden van ons 3e kindje, toen hij te horen kreeg dat hij nog maar 1 week te leven had. Op z'n sterfbed zei hij tegen ons dat hij hoopt dat wij nog verblijd mogen worden met meer kinderen.
    Ohh wat had ik graag gewild dat hij het nog mee had mogen maken, al wist hij maar dat ik zwanger was toen hij stierf...
    Helaas nog steeds niet zwanger.

Maar het lijkt mij juist onwijs mooi als je het vader het nog mee zou kunnen maken, mocht je snel zwanger mogen raken...

6. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Ik snap je dilemma...Allereerst ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst.

Wij zitten in een gelijkwaardige situatie. Schoonmoeder heeft uitgezaaide longkanker (prognose ongeveer 9 maanden)

Hier was al enige tijd twijfel of we er voor zouden gaan. Mijn man wilde heel graag het nieuws nog kunnen vertellen dat ze nog een keertje oma zal gaan worden.

Wij hebben het geluk om haar dit deze maand te vertellen! Wie weet geeft dit haar net dat beetje vechtlust om het nog mee te mogen maken...

Doe wat je gevoel je ingeeft...

x Foekje

Deel Deze Pagina