2x vroege miskraam.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Harper1987, 22 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harper1987

    Harper1987 Actief lid

    19 sep 2018
    321
    194
    43
    Vrouw
    Ik heb wederom een miskraam gehad. De gyn noemt het pech. Maar je gaat dan toch Google afspeuren en dan loop je nog wel eens tegen iets aan. Nu lees ik dat sommige vrouwe na meerdere miskramen utro voorgeschreven krijgen. Iemand hier ervaring mee? Wil hier wel echt op gaan aandringen maar ben bang dat de gyn er niet in mee wil gaan. Want hij noemt het gewoon pech.
     
  2. Mom4life

    Mom4life Actief lid

    17 mei 2015
    147
    322
    63
    Eerst en vooral: veel sterkte! Zo klote!

    Ik heb dit jaar 3x een vroege miskraam gehad. Wij hebben net alle onderzoeken achter de rug en vandaag de uitslag gekregen: nietsaan de hand! Dus ook hier, pech!
    Vandaag ook besproken wat de mogelijkheden zijn. Onze gynaecoloog heeft gezegd dat enkel bloedverdunners (ik heb Asaflow 80mg) bewezen effect hebben. Utro zou in een natuurlijke cyclus niets uithalen zegt hij. Ik heb het wel liggen (van een eerdere gynaecoloog gekregen), dus ga het volgende keer toch proberen. Baat het niet dan schaadt het niet!
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat verdrietig... Ik kreeg ondanks utro nog steeds miskramen. Maakte hier geen verschil. Volgens mij helpt utro alleen maar als je progesteron te laag is om een zwangerschap in stand te houden.
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik kreeg met utro nog steeds mk. Na 2 vroege miskramen is de kans dat t de volgende keer gewoon goed gaat nog heel groot. Als je van de gyn geen onderzoeken aangeboden kkrijgt , ga ga je waarschijnlijk ook geen utro krijgen.
    Ze staan daar in Nederland echt niet zo positief tegen over
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Niets aan de hand vind ik altijd zo'n rare uitspraak van artsen. Niets kunnen vinden zou gepaster zijn. Het menselijk lichaam zit zo complex in elkaar en er is nog een hoop waar de wetenschap geen kennis van heeft of een antwoord op weet. Het kan stomme pech zijn, maar dat hoeft dus zeker niet aangezien ze niet alles weten.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Idd!
     
  7. Harper1987

    Harper1987 Actief lid

    19 sep 2018
    321
    194
    43
    Vrouw
    Hij vind het toch verstandig om onderzoeken te doen. Meer om mij dan dat het noodzaak is. Hij vertelde dat er vaker niets uit kwam dan een oorzaak.
    Nu heb ik iig wel het idee dat er naar mij geluisterd word. Uitslagen kunnen 1 a 2 weken duren. Dus ben heel benieuwd of er iets uit komt.
     
  8. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Jammer dat er wordt niet echt helemaal naar je geluisterd. Ik heb twee gezonde kinderen en twee late miskramen. Bij eerste met 14.4 weken zeiden ze ook pech en zeiden dat ze echt alle onderzoeken dan doen hoor: wel array dna onderzoek, bloed vitamine, infecties etc. Niets gevonden behalve zeldzame onschuldige dna afwijking bij mij en kinderen maar dat was zeker niet de oorzaak. bij twee recente miskraam hebben ze mij ook deelde gezegd dat ze alles doen etc: dna weer waterpunctie uitstrijkjes bloed etc etc. Pas toen ik begon te lezen erover en hun eigen folder over herhaalde miskramen vond stond daar dus iets anders.

    Ze doen onderzoek na 2x vroege of late miskraam en dan alles wat ik heb opgenoemd (afhankelijk van termijn natuurlijk) maar.. wat ze toen niet deden en waren ook niet van plan dit keer: afs en alle bloedstollingen (dat duurt dus maanden je kan pas prikken na 10 weken na bevalling en erna nog en nog). Als daar waardes afwijkend zijn + 2 miskramen dan heb je AFS. Het is eigenlijk zo dan de foetus krijgt geen zuurstof ineens doordat bloed te snel stolt en je als drager weet niets van dat je die hebt en je kan ook zelfs gezonde kinderen hebben.
    Andere bloedonderzoek is na foliumzuur en homocyctyten en schildklier. Dan gaat gewoon snel hebben ze bij mij eerste x ook niet gedaan.


    Ik weet niet welke termijn je precies miskraam had maar er kan ook iets met homocyctiten zijn of stolling vraag het na.
     

Deel Deze Pagina