met dank aan kiki80, wees mij op een natuurlijk middel tegen vag. infecties! ik ga het zeker proberen, want ik word gek van die steeds terugkerende ellende! http://www.drogisterij.net/index.php?menuopen=&mode=produktinfo&artnr=3194604&bladeren=8&prodindex=0 let wel op; het schijnt de kwaliteit van sperma te beinvloeden, gebruik het dus niet rond je ovulatie
Ik zag dit er idd bij staan: Aangezien het middel een optimale zuurgraad heeft, en sperma basisch is, kan de aanwezigheid van Multi-Gyn Actigel de activiteit van sperma beinvloeden. Dus indien u zwanger wilt worden moet u Multi-Gyn Actigel niet gebruiken in de uren direct voor en na gemeenschap. Er zijn geen andere neveneffecten bekend.
Hi Boukje, Heel vervelend probleem inderdaad, ben ook vaker de klos omdat ik gewoon te veel schrob daaro en nog wel met lactacyd . Ik heb Emmetje75 een PBtje gestuurd, zij is apotheker en is zo lief om alles uit te zoeken als de meiden iets willen gebruiken op dit gebied. Ik dacht extra check kan geen kwaad toch Maar wat ik zo lees ziet het er goed uit, behalve rond de vruchtbare dagen dan. Moet ook maandag naar HA en zal hem ook vragen. Hopelijk weten we straks meer liefs
Om een schimmelinfectie te voorkomen kun je ook een periode je niet met zeep daar wassen.. Dat beinvloed de pH waarde in je vagina behoorlijk zodat de bacterien daar kunnen groeien. Spoel na gemeenschap je vagina met lauw water schoon, laat het niet zitten tot de volgende ochtend.. Maar dit soort dingen zal bij een ieder ook wel bekent zijn. Groetjes Kalush
Deze heb ik ook al bij een ander onderwerp gepost... Ik gebruik die bioclin (gel) een keer per week. Maar als je er last van hebt, mag je het zo vaak gebruiken als je wilt. Bij mij was het de eerste keer na anderhalve dag weg (prikt dan wel een klein beetje en dat kan volgens de bijsluiter). Er zit in een inbrengcanule bij (heel erg klein) en je hoeft maar een heel klein plupje gel uit de tube te drukken. In de bijsluiter staat dat je het gewoon tijdens de zwangerschap kan gebruiken maar niet op de dag dat de bevrucht wil worden. Doordat de zuurgraad iets veranderd. De dagen eromheen mag je het gewoon gebruiken. Het fijne van deze gel is dat het ook werkt tegen de candida bacterie die van je darmen naar je vagina is gewandeld. Ik weet dat er ook bruistabletten zijn voor een grondige douche van onder, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Natuurlijk kan je ook naar de huisarts gaan en daar een cremetje halen, maar na tig keer was ik meer op zoek naar een constructieve behandeling en die heb ik voor mijzelf hiermee gevonden. Hoop dat jullie hier ook iets aan hebben.
Ik heb even e.e.a. nagelezen. Ten eerste is het belangrijk om onderscheid te maken een bacteriële vaginose en een candida vaginalis. Bij de 1e kun je last hebben van afscheiding met een onaangename geur, jeuk en branderigheid, bij de 2e kun je last hebben van jeuk en witte brokkelige afscheiding. In beide gevallen kunnen de klachten spontaan verdwijnen en is behandeling eigenlijk alleen noodzakelijk bij hinderlijke klachten. Tijdens de menstruatie is de pH gemiddeld hoger (zie hieronder een table met pH en mate van bescherming tegen ongewenste bacteriën) Levensfase pH bescherming Prepuberteit 6.5 minimaal Puberteit 4.5 goed Menstruatie 5.8 matig - minimaal Zwangerschap 3.8 maximaal Menopauze 6.5 minimaal De pH wordt zeer vaak verstoord door factoren die verband houden met ons "modern" leven. Invloeden van het leven van elke dag: Geslachtsgemeenschap Maandverbanden en tampons Synthetisch of te spannend ondergoed Slechte hygiëne (klassieke zeep, enz.) Suikerziekte (of diabetes) Behandelingen met antibiotica: Breedspectrum antibiotica doden ook de bacillen van Döderlein en verstoren zo het evenwicht van de intieme zone doordat er minder melkzuur wordt geproduceerd. De pH stijgt en de bescherming vermindert. Misschien hebt u zelf reeds een schimmelinfectie van de vagina (mycose) doorgemaakt na inname van antibiotica. (dit zijn orale antibiotica) Bij een bacteriele vaginose is de pH verhoogd (>4,5), terwijl dit bij een candida vaginalis niet het geval is. Bij een candida heeft een pH corrigerend middel dus geen zin, bovendien heb je dan te maken met een schimmel, niet met een bacterie. Is het wel een bacteriele vaginose dan is Bioclin of Lactacyd wellicht nuttig, maar ben je met een medicijn sneller klaar met de behandeling (dat is vaak een 1 daagse behandeling, bij zwangerschap 3 daags). Om klachten te voorkomen is dus mn tijdens je menstruatie verzorging met lactacyd oid een mogelijkheid, in principe moet je lichaam zelf voldoende in staat zijn de pH laag te houden en daardoor ongewenste bacteriën te doden. Voor beide gevallen zijn medicijnen beschikbaar, zowel voor zwangeren als niet-zwangeren
Ik kreeg nog een tip van de gyn: met blote billen slapen. Is in het begin even wennen, maar baad het niet dan schaadt het zeker niet.
@Kalush: Je mag je vagina helemaal niet met zeep wassen, dat is echt niet goed voor je. Lactacyt is inderdaad ook niet bevordelijk. Sowieso moet je inwendige reinigingsmiddelen niet teveel gebruiken.
Ik bedoelde niet de inwendig douche gebruik ik al jaren niet meer, maar de schuim om de buiten boel schoon te maken zeg maar en op te frissen. Maar dat is ook eigenlijk zeep maar minder PH. HA raadde dit ook af. groetjes
ik ben begonnen met inwendige douches om de zuurgraad weer op peil te krijgen, omdat ik een paar keer per jaar last heb van infecties. nu blijkt dus dat het averechts werkt. de laatste tijd gebruik ik alleen water (tijdens het douchen) dit werkt een stuk beter. veel minder last. ik ben bij de drogist geweest, ze hebben ook een middel dat van het merk aromed is, het heet candira of zoiets. het meisje bij de drogisterij is zelf zwanger en ze gebruikt het al heel lang (ook voor de zwangerschap, tijdens het klussen). volgens haar geen probleem. iemand hier ervaring mee?
hoi hoi, ook ik reageer ff hierop. als je lichaam normaal functioneerd, reinigt en verzorgt je lichaam inwendig alles zelf. en wanneer je een infectie hebt doe je er beter aan om een kuurtje bij de ha te halen/een homeopathisch recept af te halen dan bij de drogist. meestal zijn dit nml produkten die ook andere bacteriën doden die juist voor een goede balans zorgen daar. vandaar dat men vaak de 'inwendige douches' afraad en adviseerd om met water te reinigen zeg maar. naar eigen ervaring heb ik zo nergens last van, heb alleen ooit een keer een infectie opgelopen tijdens een anti-biotica kuur, ook hier zie je dat het dan weer komt doordat de anti-biotica zorgt voor de disbalans . dit is iig wat ik ervan weet, en eigen ervaring. mss dat andere daar anders over denken. gewoon wassen met water en zorgen dat je voldoende weerstand krijgt en behoud! gr saskia
Hallo dames, ook ik dacht last te hebben van schimmelifecties. Ik heb tot drie keer toe een kuur van de huisrtas gekregen. Bij een bezoek aan de gyn zijn we er bij toeval achter gekomen dat ik lichens sclerose heb. Dit wordt vaak verward met schimmelinfecties. Er zijn toch een behoorlijk aantal vrouwen die dit blijken te hebben. Mocht je weer eens last krijgen, controleer jezelf dan eens met een spiegeltje of je ook witte vlekken in je schaamstreek hebt. Scheelt een hoop gedoen met die vieze pillen tegen infecties. Enne, wassen met zeep is inderdaad erg slecht. Vooral bij LS. Gewoon water wast het schoonst (en katoenen ondergoed.) groeten Femke