Ik vraag me sws weleens af hoe vaak er verkeerde uitslagen er worden geregistreerd. Het is natuurlijk echt massawerk wat ze doen. Kan niet anders dat er weleens iets doorheen glipt.
Ja zei werd eerst gebeld: kind negatief. Kind 4 dagen naar school. Belt het GGD in de loop van dag 4 ja bron contactonderzoek we lopen achter. Vriendin: ik ben al klaar! GGD: nee uw oudste dochter. Vriendin: nee die was negatief zondag uitslag gehad! GGD: nee klopt niet ze is postief
Met zulke aantallen testen en diagnoses gaat het nooit 100% goed, nergens. Verwerking van de uitslagen gaat volgens mij wel automatisch, in batches.
Dit had een vriendin dus vorige week ook. 1e test GGD was negatief, zelftest positief en zij had een nieuwe afspraak ingepland en vlak daarna belde zij met de mededeling dat de 1e test wel positief was maar dat ze een foutje hadden gemaakt met het doorgeven van de uitslag. Bizar!
Hier ook al mee gemaakt : ik en man allebei positief.. toen we eenmaal de deur weer uit mochten en de kinderen weer naar school zei de oudste in de avond hoofdpijn te hebben en had wat verhoging, kind heeft nooit hoofdpijn dus thuistest gedaan positief… volgende dag thuis gehouden en testen bij de ggd (aangezien ik ook hoofdpijn had met Corona) en natuurlijk de thuistest positief was.. gelijk onze jongste zoon ook maar gelijk laten testen ondanks dat hij helemaal geen klachten had… hadden we gebeld voor de uitslag negatief. Prima kind voelde zich goed… dus volgende dag wilde ze beide weer naar school. 4 dagen later werden we gebeld. Ja allebei positief…