kleding en zindelijk worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nu zat ik lekker flink wat digitale winkelmandjes vol te gooien met leuke jumpsuits en badpakjes, bedenk ik me opeens dat dit misschien niet erg handig is?
    Ik wil als het wat warmer wordt maar eens beginnen met zindelijkheidstraining; het potje staat al maanden in de woonkamer en gisteren ging ze opeens gehurkt midden op straat zitten: Carmen passen! (Vert. Carmen plassen! :D )
    Dus het wordt weleens tijd om een poging te wagen haha.
    Maar weer al die leuke jumpsuits uit mn mandje gooien??
    Wel balen, vind ze zo leuk!!! :(
    Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan?

Ps Ze is nu nog geen peuter, maar helaas niet voor lang meer. ;)

2. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik had daarom idd geen jumpsuits gekocht. Hier vond ze het zelfs lastig om broekjes met knoopjes (wel met elastiek hoor) zelf uit te doen. Dus meestal droeg ze leggings of maillots. Onze dochter wilde zich al vrij snel zelf redden, en zei het dus ook niet als ze naar de wc ging. Met makkelijk zittende kleding ging het goed, met de lastige kleding vaak een ongelukje gehad omdat ze dan net te laat op de wc zat.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja die eerste zindelijke maanden is het inderdaad niet ideaal... Maar ja, om daar nu al helemaal rekening mee te houden... Voor t zelfde geld duurt het nog even!

Misschien kun je kijken naar jumpsuits die gemakkelijk uit te doen zijn? Het is ook niet voor elke dag natuurlijk. S heeft ook wel eens onhandige lange jurken aan ofzo, maar voor een dag hou ik dat wel vol (even helpen bij het plassen). De echte dagen/weken dat ze net zindelijk zijn heb je waarschijnlijk het liefst een jurkje en een onderbroek, en verder liever niets! Maar goed, dat is zo voorbij, dat is geen heel seizoen (hopelijk ;) ).

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou er wel een beetje rekening mee houden, maar je kan best wel wat jumpsuits kopen als je die leuk vindt, dan moet je gewoon even wat meer helpen. Lisa slaapt vaak in een onesie, helemaal niet handig als ze 's nachts moet plassen, maar goed dan help ik gewoon even ;)

Daarbij is de kans ook redelijk aanwezig dat ze deze zomer nog niet zindelijk is en dan heb je dat probleem helemaal niet ;)

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Goh, alles hangt natuurlijk van je peuter af. Misschien duurt het nog een jaar voor ze eraan toe is. Of misschien gaat het wel heel erg vlot. Dochter was op 23 maanden op 1 dag zindelijk. We zijn nu een half jaar verder, en ik kan het aantal accidentjes nog steeds op 1 hand tellen. Daar zou een jumpsuit dus geen enkel probleem zijn.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier droeg ze wel jumpsuit en van die tuinpakken hoor; geen probleem.
    scheelt misschien dat toen ze zindelijk werd groot en deels aan en uit kon kleden.

Deel Deze Pagina