Hallo allemaal, Het is nu ruim een week geleden dat wij voor het eerst "geklust" hebben zonder voorbehoedsmiddelen, en hoe gek het ook klinkt: ik heb sindsdien nonstop last van verschillende symptomen. Mijn cyclus is onregelmatig, en ik kan niet op de dag precies zeggen wanneer ik voor het laatst menstrueerde. Zelf heb ik heel sterk het gevoel dat ik zwanger ben, ik kreeg namelijk enkele dagen na de daad puistjes en krampjes, die meestal duiden op een menstruatie. Deze is nog steeds niet doorgezet, ikzelf denk dat we dus misschien wel een zeer goede timing hebben gehad.... Deze kwaaltjes voelen overigens wel heel anders dan wanneer er een menstruatie aan zou komen. Ik loop nu al een week met rugpijn, krampjes, in vlagen lichte misselijkheid en vooral een onwijs opgeblazen gevoel hoog in mn buik! Dit opgeblazen gevoel is de afgelopen dagen toegenomen, onwijs vervelend! Ik weet dat de meeste symptomen pas later optreden, maar heb ook vriendinnen die de eerste week/weken direct last hadden van kwaaltjes en zwanger bleken. Ik weet dat een zwangerschapstest de enige echte uitslag kan geven, maar die moet helaas nog even op zich laten wachten aangezien het nog geen 2 weken geleden is dat we voor het eerst seks zonder condoom hebben gehad. Ik ga het rond 1 juni proberen met een test (is dan 3-4 weken later), aangezien ik dus niet weet of ik over tijd zou zijn ivm de onregelmatige cyclus. Wie herkent deze symptomen, en dan vooral al zo vroeg? Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!
Ik herken die symptomen wel van toen ik zwanger was (behalve de misselijkheid) en ik had ze ook al heel snel, dus ik zeg: spannend!! Ik had ook puistjes en zo'n opgeblazen gevoel en ik had nooit puistjes zo ver voor mijn menstruatie. Ik ben heel benieuwd, ik hoop voor je dat het zo is!!
Doet mij denken aan ontpillen, die klachten zijn bijna hetzelfde als zwangerschapssymptonen. Ik heb hier bijna in ieder geval 4 maanden last van gehad en nog wel wat erbij ook. Lees maar eens over ontpillen. Ik wil je niet ontmoedigen, maar wel realistisch te laten blijven. Ik hoop voor jou wel dat jij nu zwanger bent.
Bedankt voor je reactie, maar ik ben al ruim een jaar met de pil gestopt dus dat kan het niet zijn! Voordat ik aan de pil begon was ik ook altijd al onregelmatig ongesteld, dus dat is nu weer teruggekomen.
Het kan best zijn dat je zwanger bent, maar het kan ook zo zijn dat doordat je er nu op gefocust bent je ineens dingen voelt die je anders niet voelde/zag. Afwachten dus, ik duim voor je!
Dat hou ik zeker in gedachten, maar moet zeggen dat ik toen ik al deze klachten kreeg nog niet wist dat dit symptomen zouden kunnen zijn (opgeblazen gevoel etc). En ik ben het liever kwijt dan rijk, het lukte me vandaag niet eens om naar mn werk te gaan, pff...
Ik hoop t ook voor je dat t raak is, maar je lichaam kan je knap voor de gek houden... Zal voor je duimen dat als je de test doet ie positief is.
Ik hoop voor je dat het meteen raak is, maar hou er wel rekening mee dat al deze klachtjes ook kunnen komen door het stoppen met de pil. Ik had ze ook allemaal en nu heb ik nog regelmatig vage klachten en ik ben toch steeds gewoon ongesteld geworden.
Ook ik hoop dat je zwanger bent maar deze klachten heb ik iedere maand. Soms wat meer soms wat minder. Hoop op een positieve test voor je !!
Bedankt voor alle reacties! Ik heb last van klachten die ik normaal nooit op deze manier had, en nogmaals: ontpillen geloof ik niet in aangezien ik al ruim een jaar gestopt ben daarmee. Ik wacht het gewoon af, we hebben geen haast met zwanger worden. Het zou natuurlijk wel ontzettend leuk zijn, maar ben zelf ook wel zo nuchter dat ik er niet teveel op hoop. Het blijft lastig in te vullen wat er aan de hand is, de test zal het over een paar weken aantonen!
dat zijn de klachten die ik altijd heb als ik ongi moet worden maar laat ik het hopen voor je waarom doe je gewoon geen test dan ben je van de onzekerheid af ?
Ik heb deze klachten ook wel als ik ongesteld moet worden, maar dit houdt nooit zo lang aan en is op een andere manier aanwezig. Testen heeft nog geen zin aangezien de bevruchting op zn vroegst 10 dagen geleden plaats heeft kunnen vinden....?
Ik hoop van harte voor je dat je zwanger mag zijn, maar die kwaaltjes die jij nu allemaal op noemt heb ik ook allemaal gehad in de maanden voordat ik zwanger werd... (Toen ik daadwerkelijk zwanger was, had ik nergens last van!) Je lichaam kan je heel goed voor de gek houden en het is heel makkelijk om jezelf zwanger te denken Maar nogmaals, ik hoop echt voor je dat het raak mag zijn!!! Spannend!