Hallo binnenkort gaan we een lange vliegreis maken, en om ons zoontje van 4.5 te kunnen bezig houden ben ik eraan aan het denken om een compacte spelconsole te kopen (tweedehands). Nu ken ik daar zelf helemaal niets van ... er bestaan verschillende soorten, zoals een v-tech cyber pocket, een nintendo ... welke is het eenvoudigst te gebruiken voor een kind van 4?
Hmm een DS misschien? Daar komt zelfs mijn dochter van 2,5 mee uit de voeten als je dr even op weg helpt (ze speelt dan Dora.. ) De truc is vooral het juiste spelletje te kopen over het algemeen. en bij de DS heb je kaartjes waarmee je spelletjes kunt downloaden. Kun je er een paar tegelijk "aanschaffen" en gewoon uitproberen of hij dat specifieke spel al snapt.
Mja ik heb geen 4jarige (ook niet in mijn nabije omgeving of iets dergelijks) dus wat echt geschikt is durf ik je niet te vertellen Nouja vriendin van mij heeft een meisje van 4.. maar dat is geen jongetje he en ik denk niet dat jouw zoontje zit te wachten op hello kitty spelletjes Maar ik denk dat de lego-series bijvoorbeeld wel goed te spelen zijn.. (en anders kun je er zelf ook even mee helpen) dit bijvoorbeeld: YouTube - Indiana Jones - Lego (trailer) en Mario Kart is denk ik ook wel leuk al op die leeftijd. die kleuters zijn daar in no time toch heel handig in. en wat je download zijn dan complete spellen.. maar het is wel handig als je iemand kent die het even een keer voor kan doen. Het is namelijk niet moeilijk.. maar je moet wel het juiste kaartje gebruiken en dergelijke... en het gewoon een keer gedaan hebben. er zit hier vast iemand die wel een vierjarige heeft.. maar moest aan de DS denken omdat mijn dochter daar graag op speelt (mag niet zo vaak.. mar als het kon... ) en als je het zelf leuk vind kun je er zelf ook nog op spelen eventueel.
Mario kart en Mario party zijn hier favoriet !! Mijn zoontje was 5 toen hij er al mee overweg kon, ik dus niet. Hij heeft het allemaal zelf moeten uitzoeken, wat prima gelukt is want hij speelt de spellen nog steeds. Wij hebben ook een speciaal kaartje maar geregeld door een ander, die dan ook de spelletjes erop heeft gezet, dus daar kan ik je niet mee helpen. Groetjes Monique