Daar ben ik weer. Ik stel toch maar even mijn vraag omdat ik anders blijf malen. Ik snap gewoon niks van mijn cyclus. Voordat ik aan de pil ging altijd regelmatige cyclus gehad. Ik heb het toen niet echt bijgehouden omdat ik niet met kinderen krijgen bezig was. Na 10 jaar slikken in Juli gestopt. Ik ben halverwege een strip gestopt. Na een paar dagen ontrekkingsbloed gehad en toen na 49 dagen menstruatie. Kan het zo lang geduurd hebben omdat ik halverwege de strip gestopt ben? Dat mijn lichaam gewoon ontregeld is? Is het een voorbode van dat ik gewoon een lange cyclus heb/krijg of zal het zich aanpassen aan hoe het was? Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar wachten is zo moeilijk. Ik word liever vandaag dan morgen ongesteld! Hoewel ik ook wel weer heel erg hoop op zwangerschap.....maar vooralsnog voel ik geen symptomen. Alleen ben ik moe en wat krampjes in mijn buik. Een heel verhaal. Ik hoop op jullie ervaringen, ook al zit ieders lichaam weer anders in elkaar. Het geeft toch een beetje hoop. Stom dat je daar pas achter komt als je al toe bent aan zwanger worden. Anders was ik al veeeeeel eerder met de pil gestopt....! Beetje naïef geweest.
Hey meis, Frusterend he? En inderdaad al die dingen waar je nooit over na hebt gedacht.. Ik zou me nog niet direct zorgen maken. Je hebt 10 jaar de pil geslikt en je lichaam moet het wiel weer opnieuw uitvinden. Het kan best zijn dat na een aantal rondes je cyclus zich herstelt en korter wordt. En als troost een succes story Een goede vriendin van mij haar ontpilronde duurde 80!! dagen. Daarna 45 geloof en toen zakte het af naar 32 dagen en bleef het tussen de 32 en 37 dagen ongeveer. En zij raakte in de 7e ronde zwanger en heeft een prachtige dochter van bijna een jaar. Ik hoef nooit te ontpillen, heb een super sterke cyclus en ben heel regelmatig. Toch word ik niet zwanger. Het zegt dus niets! Het is alleen *piep* dat je rondes langer duren en je langer moet wachten.. Succes meid en schrijf het lekker van je af! Liefs ps. veel meiden hebben baat bij de Etos Zwanger Worden pillen geloof ik.
Ik was ook midden in de strip gestopt en paar dagen daarna ontdekkingsreis bloed gehad. Ik had ook geen flauw idee hoelang mijn cyclus duurde met of zonder pil.. Had het ook nooit bijgehouden. Dus na 30 dagen nega test, 35 dagen ook en op dag 40 een posi test.
Dat is inderdaad een mooie succes story Konden we soms maar een blik in de toekomst werpen. Ik ben al sinds pilstop aan de Etos zwanger worden pillen... Maar ik moet mijn lichaam ook de tijd geven. Had meer gedacht dat het mij als 24 jarige wel wat sneller af zou gaan haha * hoe bedoel je ongeduldig*
ik had 4 jaar de pil genomen, toen ik gestopt was met de pil had het bijna 3 maand geduurd voordat ik mn eerste menstruatie weer kreeg, daarna bleef de cyclus onregelmatig, de ene maand 28 dagen, de andere 38 dagen of meer, bijna onmogelijk in te schatten wanneer ik in mn vruchtbare periode zat dus! na anderhalf jaar was het dan toch uiteindelijk raak, telkens als het lang duurde kocht ik zwangerschapstesten, heb een 5tal negatieve gehad, meestal kwam mn menstruatie de dag na de test haha maar in april was het toch raak, ik had weer maar 1 streepje verwacht dits keer maar had er toevallig nog eentje liggen
Vroeger was mijn cyclus dusdanig onregelmatig dat ik op advies van de dokter op mijn 14e al aan de pil zat. (elke 21 dagen ongi die 8 dagen duurde) In mei gestopt (na 12 jaar); 31-33-29 (ontpillen) Voor het eggie en bam, zwanger
Als je voor de pil een regelmatige cyclus had zou ik niet zo snel met Etos Zwanger Worden beginnen. Dat spul reguleert je cyclus. Het bevat Vitex Agnus Castus. Als je al een nette cyclus van jezelf had valt er dus ook niks te reguleren en kan je dus langere cyclussen krijgen. Ik heb wel vaker gelezen dat mensen een langere cyclus kregen door Etos Zwanger Worden. Heb het destijds ook geslikt toen wij voor Aiden bezig waren. Ik had een keurige cyclus van 28 dagen. Met die Etosdingen opeens 34 dagen. Na een paar maanden daarmee gestopt en toen weer keurig 27/28 dagen.
Goed punt!! Vergeten te melden. Ik heb die ervaring ook en slik die pillen daarom ook niet meer. Een vriendin van mij slikte de pillen pas vanaf haar eisprong. Zij had toch het idee dat het hielp..
ik was zelf 14 jaar aan de pil toen ik stopte.. ik stopte wel na het einde van de strip.. mijn cyclus duurde toen 55 dg..voor de pil heel regelmatig.. en na mijn eerste cyclus ook weer.. soms duurt het echt even voor je lichaam alles weer zelf oppakt..en helaas kan dat soms best lang duren..maar je bent nog niet erg lang vn de pil af.. hopelijk krijg je snel een korter cyclus! ik slikte alleen foliumzuur,geen zwanger worden pillen. succes meid en hopelijk mag je snel zwanger worden
Hoi Barbera, Voordat ik aan de pil ging had ik een super onregelmatige cyclus! Nu ik ben gestopt weer (zie handtekening!!!!). In deze 4e ronde zit ik nu op dag 44 nog zonder eisprong . Ik ben straks dus in 7 maanden tijd pas 3x ongesteld geworden. Wat een feest. Ik slik wel etos zwanger worden, al ruim 5 weken. Helpt dus helemaal niets bij mij. Misschien dat ik maar weer gewoon overstap op foliumzuur. Daarbij wil ik dan teunisbloemolie van de kruidvat gaan slikken. Iemand hier ervaring mee? Sterkte meid, en heb geduld. Als je altijd al een zeer regelmatige cyclus had heb je nu na 10 jaar pil nog geen reden om aan te nemen dat dit nog niet zo is. Geef je lichaam nog even de tijd. En uh, ik ben het met je eens hoor, als ik dit van te voren had geweten was ik ook al een jaar eerder gestopt met de pil. Dan hadden we heel makkelijk een alternatieve anticonceptie methode kunnen kiezen. Ik zou bijna zeggen dat dit in de bijsluiter moet staan. Welke 14/15/16 jarig meisje denkt hier nu aan als ze met de pil begint? Maar wij zitten nu wel allemaal met de gebakken peren. Bij mij ligt het dus waarschijnlijk niet aan pilgebruik aangezien mijn cyclus altijd al zo was, maar ja, zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk. Groetjes, Lies
@Liescakes: ik vind het onwijs zuur voor je! Ik zie dat je inmiddels een doorverwijzing hebt gekregen, moet jij nog 2 maanden wachten? Was dat wachttijd bij de gyn? Sterkte hoor, het is super frustrerend allemaal!
Hmmmm dus misschien beter stoppen met die Etos pillen, overstappen op foliumzuur en kijken wat er dan gebeurd. Ik kan alleen nu niet meer naar de winkels, gelijk stoppen of nog even innemen en maandag overstappen?
Waar jij je het meest prettig bij voelt denk ik. Ik denk dat die laatste twee dagen niet zoveel kwaad meer kunnen, denk jij wel?
En denk ook dat je je lichaam even de tijd moet geven om op gang te komen. Je hoort wel vaker hoor, dat ze eerste met een lange cyclus beginnen en uiteindelijk de cyclus stabiliseert op rond de 30 dagen. Moet zeggen dat ik er gelukkig geen last van heb gehad, ik stopte met de pil en was meteen iedere ronde 25 dagen, op de dag af! En trouwens ook midden in de strip ermee gestopt Veel succes met zwanger worden en hopelijk heeft jouw lichaam zijn weg ook snel gevonden!
Ik ben juni dit jaar met de pil gestopt, na 8 jaar, ook vanaf mijn 14e begonnen. Ben ook midden in de strip gestopt. Had na 17 dagen meteen een ontrekkingsbloedin. Daarna 27 dagen en laatste keer 32 dagen. Zit nu een beetje af te wachten.. Zal volgende week vanaf dinsdag ongesteld moeten worden, of juist niet haha heb al een paar dagen zeer lage buik en rugpijn, jeukende/gevoelige tepels en roze afscheiding na vrijen. Maar ik kan toch niet op mijn lichaam afgaan, kan net zogoed een menstruatie zijn die z'n opkomst maakt