1,5 week overtijd en nog steeds vage test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door denis, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denis

denis Lid

2 mei 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 1,5 week overtijd en heb al een aantal zwangerschapstesten gedaan .Ze blijven allemaal heel vaag. wat is dit nu? wel zwanger of niet zwanger?

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Welke testen heb je gedaan? En hoe lang ben je gestopt met de pil?

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd, welk merk testen? En wat is heel vaag? Foto?

4. denis

denis Lid

2 mei 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit al 2 jaar in de medische molen om een derde kindje te krijgen (oudste is 4 en tweede zoon is geboren met Trisomie 18 en heeft 1 week geleefd). Ik heb getest met predictor. de test is bij 5 minuten heel licht, maar kleur na 30 minuten ietsje duidelijker. Na meer dan 1 uur is de streep nog beter zichtbaar. Ik heb vorige week dinsdag getest, donderdag en zondag. Steeds zelfde resultaat. Op de echo in het ziekenhuis was op 12 april een eitje te zien dat op knappe stond. Ik was toen 20 dagen in mijn cyclus. Nu zit ik op 39 dagen.
    Zou het testen nog te vroeg zijn en daarom zo vaag? bij mijn oudste had ik ook eerst een negatieve test en na 3 weken was deze positief. hopelijk is dat nu ook weer

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Predictor... als ik het niet dacht... (sorry, vind het rot-testen).
    Ik zou de goedkope van kruitvat nemen. 2 voor 5 euro.
    Die zijn echt super-gevoelig. Als je daar iets op ziet... ben je gewoon zwanger!

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn eerste zwangerschap (helaas miskraam). Ik was in Portugal en wilde een 'goede test'. Dacht met predictor wel goed te zitten. Na 5 minuten: tja, als ze zeggen een streep is een streep... dan is dit misschien wel wat. Een half uur later was ik wel overtuigd van de streep, maar dat is dan weer buiten afleestijd, dus wist ik het nog niet zeker.
    Thuis gekomen een kruitvat-test gedaan: super-positief. Ter controle weer zo'n predictor: zelfde vage verhaal als in portugal.
    Mat andere woorden: ik zou andere testen kopen!

Trisomie 18... dat is niet niks! Het lijkt me vreselijk om je kindje zo snel alweer in te moeten leveren. Ik hoop dat jullie bij een 3e kindje meer geluk hebben.

Ik hou goede hoop voor jullie wat betreft je vaag-positieve test. Nogmaals, ik heb een vergelijkbare ervaring gehad en was toch echt zwanger! Ik duim voor jullie!

6. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ik hoop voor je dat je zwanger bent, maar ik ben niet te spreken overde predictor testen.
    Toen ik bezig was voor mijn eerste kindje gaf die ook een keer positief aan terwijl andere testen allemaal negatief waren en ik 2 dagen later ongi werd!

su6 meid

7. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb helaas geen goede ervaring met testen die niet donkerder worden. Voor nod werden ze wel donkerder tot ze een punt bereikten waarop ze anderhalve week hetzelfde bleven. De test van 4w1d was hetzelfde als 5w3d. Ik voelde dat er iets mis was en kreeg een miskraam met 5w4d. Niet om je ongerust te maken, maar dat is mijn ervaring. Ik hoop dat het bij jou gewoon aan die testen ligt.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zal ook even de kv testen doen. Hoor vaak dat predictr testen positoef aangeven. ik hoop dat je zwanger bent

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

De kleur van je testen zegt niet, ondanks dat er vrouwen zijn die dan wel een miskraam kregen.
    Maar predictor hoor ik ook altijd slechte verhalen over, dus ik zou idd die van kruidvat 2 voor 5 euro even halen.

Verder misschien even handig om te weten: na de eisprong kan het tot wel 2 weken duren voor een vruchtje innestelt. Tot aan de innesteling is het HCG vrijwel niet aantoonbaar in je bloed en urine, daarna gaat het snel verdubbelen en ga je het goed aan kunnen tonen.
    En niet elke vrouw produceert evenveel HCG. Ik testte bij Thirza pas 19 dagen overtijd positief: combi van een lange innesteling geweest met een laag HCG, (want ei had ik getempt, daar kon het niet aan liggen). We werden uiteindelijk ook anderhalve week teruggezet, wat precies klopte met de menstruatie-achtige krampen die ik 2 dagen voor NOD voelde. Dat is achteraf waarschijnlijk de innesteling geweest en vervolgens testte ik dus pas 3 weken later positief...

10. denis

denis Lid

2 mei 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips. Ik wacht nog even tot het weekend en ga dan weer een test doen. Misschien we de kruidvat test. Mijn gevoel zegt dat het nog te vroeg is geweest om te testen. Bij mijn oudste zoon hadden we ook eerst een negatieve test en 3 weken later een positieve. we wachten dus maar af.
    trisomie 18 is inderdaad niet niks. Ik probeer ook nog maar niet te denken aan hoe ik een eventuele zwangerschap zal gaan ervaren en welke keuzes ik ga maken (wel of geen punctie) Bij onze zoon is namelijk nooit iets op de echos gezien, terwijl hij toch behoordelijk beschadigd was door het syndroom. Sinds hij geboren is, en zeker in de onzekere week dat hij leefde, is mijn slogen geen zorgen voor morgen, dat probeer ik nu ook maar weer vast te houden. Nog een paar dagen wachten en hopelijk weten we dan meer.

11. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Toen ik de miskraam had had ik diezelfde ochtend nog een knaltest... Dus denk dat je daar niets over kunt zeggen... tevens steeg mijn hcg binnen een week, en had ik de bloedingen al gehad...

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik hoop inderdaad, dat mocht je echt zwanger zijn, dat je toch een beetje een zorgeloze zwangerschap kunt hebben.
    Na zo'n vreselijke ervaring draag je dat toch met je mee in een volgende zwangerschap.
    Heb je toen bij je zwangerschap ook een combinatietest laten doen? Sinds een paar maanden worden ook trisomie 13 en 18 meegenomen in de kansberekening. Het blijft natuurlijk altijd een KANSberekening, maar misschien kan het je helpen in het geval je twijfelt over een punctie.

13. denis

denis Lid

2 mei 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    we hebben bij allebei de jongen een nekplooimeting laten doen. Bij mijn tweede zoon was deze zelfs nog beter dan bij mijn oudste zoon. Het zegt dus niet zo veel. wij zijn er tussen door geschoten, denk ik. Heel vervelend, maar ons zijn een hele boel moeilijk keuzes bespaard gebleven.

14. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL

Ik zeg niet dat het aan de lichte testen ligt hoor en iedere situatie is anders. Maar ik vertel alleen mijn ervaring, 1,5 week testen die licht bleven was bij mij een teken dat het niet goed zat, als er eenmaal hcg in je urine zit dan verwacht je dat het stijgt en de testen donkerder worden.

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik ben de koningin van de vage testen..
    Bij mij is dat nog nooit goed nieuws geweest (en dan heb ik het niet over de testen van de afgelopen maand, maar over het echt pos resultaat wat maar niet donker wil worden)

Mijn zusje heeft ook langzaam stijgend hcg gehad bij haar laatste zwangerschap. Maar dat is prima afgelopen.

Er is gewoon weinig over te zeggen, toch durf ik wel te stellen dat het in zijn algemeenheid slecht nieuws is als er wel hcg is maar dit niet of nauwelijks toeneemt

16. raspberry

HCG dat nauwelijks of niet toeneemt is idd geen goed teken, maar dat kun je met een zwangerschapstest erg moeilijk aantonen. Stijging vaak wel, als je binnen gemiddelde waarden zit en je HCG dus echt lekker hoog is, maar als je beneden gemiddelde waarden zit, is het erg moeilijk om met zo'n urinetest te zien of je HCG voldoende stijgt: dat moet echt met een bloedtest.
    En dus betekent dat dat licht blijvende testen niet zoveel zeggen. Kan wel, maar kan ook niet, en dus weet je op basis daarvan nog steeds niets...
    Ik testte met 19 dagen overtijd bij Thirza heeeeeeeeel licht positief. De dame loopt hier inmiddels 2,5 jaar rond ;)
    Bij de vorige zwangerschap testte ik 4 dagen overtijd positief en dat bleek een leeg vruchtzakje te zijn.

17. denis

denis Lid

2 mei 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Rozemarijke,

Ik lees dat jij pas na 19 dagen een positieve test had. waren de tests daarvoor zwak positief of negatief. Ik zit nu op 15 dagen overtijd (maar ik denk dat mijn eisprong 1 week later was dus dan zou ik nu 1 week overtijd zijn) en al de testen die ik heb gedaan zijn zwak positief. Ze kleuren ook niet sterker bij. Heb wel het idee dat mijn borsten wat gespannen voelen en af entoe een vlaag van misselijkheid, maar kan ook meer zijn dat ik dat allemaal graag wil voelen. Ik moet maandag weer naar het ziekenhuis bellen, hopelijk kan ik langskomen voor een echo.

18. raspberry

Ik had negatieve testen. Bij 16 of 17 dagen wel een streepje na een uur ofzo, en toen dus een paar dagen later een heeeeel licht streepje.

Ik zou echt even zien dat je idd maandag terecht kunt, want die onzekerheid is echt zwaar!

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer

en had je al wat meer duidelijkheid?

20. denis

denis Lid

2 mei 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas, afgelopen vrijdag ongesteld geworden. gelijk een afspraak gemaakt voor de IUI, hopelijk gaat het snel lukken.

Deel Deze Pagina