Hallo luitjes, Ik ben bewust even een tijdje van dit forum gegaan omdat ik er 'te veel mee bezig' was. Korte update. Cyclus is nog steeds ram van de wap af. In mijn handtekening staat ronde 4, maar ben dus al dik 7 maanden verder. Dit besproken met de dokter omdat ik vroeger ook vaker niet dan wel ongesteld was. Hij heeft me toch een door verwezen naar de gynaecoloog. Vrijdag 31 mei is het zover en mag ik voor kijkdoos gaan spelen. Geen idee wat ik moet verwachten, maar we'll see. Privé gezien komt dit allemaal wat minder handig uit, want ik heb deze week te horen gekregen dat mijn vast contract beëindigd gaat worden. Het zal allemaal wel ergens goed voor zijn, maar echt ideaal is het natuurlijk niet. Zul je zien dat mijn "doemscenario" toch uit komt. Baan kwijt en hop dan tel je ineens aan. Ik zie me al zwanger solliciteren. Anyway, ik ga mezelf niet gek maken met allemaal 'what if'. Ik wilde even deze update versturen. Questione: ik denk wel dat ik een inwendige echo kan verwachten volgende week. Doet zoiets pijn? Te vergelijken met een uitstrijkje inclusief eendebek of kan ik andere toestanden verwachten?
Hoi Leen82, Een inwending onderzoek doet geen zeer, daar hoef je je niet druk om te maken! Bij mij hebben ze ook 8 buisjes bloed afgenomen. Verder ben ik toen gestart met provera om een menstruatie op te wekken en daarna begonnen met clomid! Je hebt wel geluk dat je zelf nog wel iets van een cyclus hebt, ik ovuleer maar 1x per jaar ongeveer. Heel veel succes de 31e! hopelijk valt het mee.
Hoi Leen, zo'n echo doet geen pijn hoor. Vermoedelijk is er niet eens een eendenbek nodig, dus dan is het alleen een beetje koud in het begin. Ik duim voor je dat ze gelijk ontdekken wat er is. Ik baalde dat ik gelijk diagnose kreeg, maar ik wist waar ik aan toe was. Onzekerheid is veel erger. Ik zal voor je duimen en veel succes!
Ik moet maandag ook voor het eerst naar een gynaecoloog voor een echo.Dus lees hier ook ff mee. Ik moest wel lachen om de term 'kijkdoos' . Ze vroegen nog aan me : wil je bij de mannelijke of vrouwelijke gynaecoloog...nou wat denk je zelf ? Ook op mijn werk gaat het slecht en ik weet niet zeker of ik er over een paar maanden nog zit.Zijn flink aan het schrappen in personeel.Dit is alleen niet het juiste moment om van baan te 'switchen' natuurlijk nee.
Inwendig onderzoek doet idd geen pijn. Bij mijn eerste afspraak hebben ze eerst de papieren met ons doorgenomen die we moesten invullen en opsturen. Daarna de echo om te kijken of alles goed was. Ik heb trouwens een mannelijke en vrouwelijke gyn gehad en ik vind de mannelijke gyn zelf wel het fijnste. Mij maakte het echt niks uit. Zij doen gewoon hun werk en zien er weet ik veel hoeveel per dag. Toen ik de eerste keer zwanger raakte en de tweede keer trouwens ook zat ik ook zonder werk. Maar bij de 2e zwangerschap wel aangenomen en niks verteld helaas met 11w mis gegaan en moest dus gecuretteerd worden. Gelukkig hebben ze er niet moeilijk over gedaan en werk ik er nog steeds. Hopelijk vind je snel een andere baan en hoef je je daar geen zorgen om te maken!
Succes bij de gyn, hopelijk kan die iets voor jullie betekenen Bij mijn eerste bezoek is de vragenlijst besproken die ik in moest vullen en er is een echo gemaakt. Een echo doet absoluut niet pijn en een eendenbek is ook niet nodig. Het is zo gepiept. Daarna moest ik bloed prikken en ml moest zijn goedje laten checken. Volgende ronde (die een paar dagen later begon), mocht ik meteen met clomid starten geen pcos, maar een 'gewone' onregelde cyclus.
Hi lady's, Thanks voor de reacties. Stomme vraag: maar zou ik mijn partner mee moeten nemen? Is dat wenselijk? Ik heb zoiets van, ik loop binnen, onderzoekje en klaar. Daar hoeft mijn vriend niet persé voor mee. As we speak toch maar even gebeld naar het ziekenhuis en het is wenselijk dat hij ook mee gaat. Dus trek ik hem aan z'n jas. Ik heb een mannelijke gynaecoloog. Vraag me echt af hoe een man bij de keuze komt om gynaecoloog te worden. Mijn vriend moet die vraag van mij onthouden, mooi om tijdens een bevalling aan zo'n man te vragen. Is meteen het spreekwoordelijke ijs gebroken en kan ik tussen het puffen door onnozele vragen stellen . Geen idee wat ik moet verwachten. Fijn in ieder geval dat het geen zeer doet. Zal me wel heerlijk oncomfortabel voelen als ik daar wijdbeens en in het volle licht lig. Denk dat m'n vriend zich ook ongemakkelijk zal voelen. Benieuwd of ik meteen te horen krijg hoe en wat. Would be nice. Tja, wat betreft mijn werk: dat komt vast wel goed. Volgende week waarschijnlijk mijn laatste dag. Vandaag gesprek gehad met de advocate om er 'zo goed mogelijk vanaf te komen'. Niet leuk, maar waar een deur dicht gaat, gaat ook weer een deur open. Ik hou jullie op de hooge.
Ik heb ook een man.. Het is echt een super fijne gyn, had echt geen andere willen hebben. Man of vrouw maakt voor mij niets uit. Mijn man ging de eerste keer ook mee (en nu ook regelmatig als t sochtends vroeg, of laat in de middag is). Een kinderwens is toch iets van jullie samen, dus voor de gyn misschien wel fijn om jullie beide even te zien. Ook kan het zijn dat je man zijn zwemmers moet laten testen of dat de gyn wat vragen voor m heeft (erfelijke ziektes in de familie enz), dan is het wel fijn dat hij zelf kan horen wat de bedoeling is enz.
Ik ga in ieder geval alleen en als ik vaker moet komen zal ik ook alleen blijven gaan,omdat hij niet zomaar weg kan bij zijn werk.Ik vind het zelf ook niet zo nodig moet ik erbij zeggen. Ik ben ook verbaasd dat er meer mannelijke gynaecologen zijn dan vrouwen bij de meeste ziekenhuizen.Voordat ik hiermee bezig was ging ik er sowieso vanuit dat het alleen maar vrouwen zo'n beroep zouden kiezen.Ja misschien ben ik dan kinderachtig met zoiets,maar ik vind het zelfs bij een vrouwelijke arts geen pretje om zo charmant wijdbeens erbij te liggen,laat staan een man.
A.s. Vrijdag gaan we samen. Benieuwd wat die man te zeggen heeft. En ook hoe het gaat. Ik hou er ook niet zo van om bloot, in vol licht, met de benen wijd de kijkdoos uit te hangen. Maar ik mag er van uitgaan dat ik niet de eerste ben die hij ziet hahaha. Ik weet dat ik me ongemakkelijk ga voelen (bovendien schijnt hij best good looking te zijn), maar dat zal nog wel vaker gebeuren. Met een (naderende) bevalling zitten jan en alleman mee te kijken. Ik zal iig te horen krijgen dat ik moet kappen met roken. Dan zal ik dat advies toch maar eens op moeten gaan volgen! Vrijdag schrijf ik wel een update!
Valt meestal wel mee hoor. Ik hoopte ook heel hard dat ik een vrouwelijke gyn zou krijgen. Kregen we bij de intake eerst een mannelijke co-assistent van mijn eigen leeftijd die de vragen ging stellen. Niet echt iets waar je normaal met mannelijke leeftijdsgenoten over praat, maar ok... En daarna vroeg de mannelijke gyn of ik er bezwaar tegen had als de co-assistent ook nog even meekeek bij de inwendige echo. Tja, opzich moet hij het ook leren, dus maar gezegd dat ik geen bezwaar had. Echo zelf viel mij eigenlijk alles mee. Ik was er veel meer mee bezig wat er allemaal te zien was op het scherm en er geconstateerd werd dan dat ik doorhad dat ik daar zo in die stoel lag. Het moment van (van onderen) uitgekleed achter het gordijn vandaan naar de stoel lopen en terug vond ik eigenlijk vervelender. Ik kreeg trouwens meteen na de echo nog wel een eendenbek omdat hij meteen een uitstrijkje deed.
Vol licht vant mee bij ons zijn de lampen altijd uit, zodat t echoscherm goed gezien kan worden. Ook kijkt de gyn niet de hele tijd naar je doos, alleen als ie de staaf inbrengt. Hij zit meer naast je dan tussen je benen. Hij kijkt netjes op t scherm. Tuurlijk is het even onwennig, maar als je de eerste keer bent geweest, zul je achteraf denken: 'was dat alles?!' Zo heb ik het iig ervaren. Ik vind t nu ook niet meer erg om daar te liggen. Het is hun werk Ik raad je wel aan om een lang shirt oid aan te trekken. Dan voel je je niet zo naakt en bekeken als je in de stoel gaat liggen.
Oh dat is wel een goede tip om zoiets aan te trekken. Slim van je! Thanks. Ik weet toch al dat ik vrijdag ga lopen geinen van de zenuwen haha. We'll see. Komt vast goed. Ben benieuwd wat er uit dat gesprek gaat komen. Hopelijk kan hij al meteen iets zeggen. Keep u posted!
Oooh wat erg,een knappe dokter is helemaal erg,dan liever een lelijke oude man Ik wist niet dat roken ook een reden kan zijn van een onregelmatige cyclus??
Hoi Leen82, Toevallig heb ik vrijdag 31 mei ook een afspraak bij de gyn Ook ik vind het super spannend! Maar het is voor een goed doel. Veel succes vrijdag! Laat je weten hoe het is gegaan? Liefs!
Nee riken heeft niets te maken met een onregelmatige cyclus, maar is wel handig als je niet rookt als je zwanger wilt worden . Dus denk dat hij daar wel wat over zal zeggen. Spannend annoniempje. Jij ook alvast succes! Ik laat het zeker weten. Jij ook?
Hi luitjes, Nou ik kom net terug van de gynaecoloog. Conclusie: PCOS. Wellicht is het bij mij aangeboren / erfelijk. Normaal gaat PCOS gepaard met overgewicht, acne en overbeharing, maar geen van alle zijn op mij van toepassing. Ik ben altijd slank geweest, rustige huid en geen overbeharing. Qua voeding eet ik suikervrij, zuivelvrij, glutenvrij, krijg voldoende gezonde vet(zuren) binnen etc. Dus aan mijn eetpatroon kan het ook niet liggen. Wel ben ik altijd onregelmatig (vaker niet dan wel) ongesteld geweest. Vroeger was het handig, maar nu niet. Ik kan er voor kiezen om medicijnen te nemen om de menstruatie op te wekken maar dat wil ik niet. Ik wacht gewoon mijn volgende cyclus af, moet dan aan de Chlomid, geregeld bloedprikken, inwendige echo's etc. Ik sta hier wel een beetje van te kijken. Ik dacht dat er niets aan de hand zou zijn en dat het wellicht stress gerelateerd was. Toch goed dat we zijn geweest. Mijn vriend moet volgende week zijn kwakje inleveren om te kijken of daar ook alles okay mee is. Nou, weer een ervaring rijker!
Hoi Leen, Het is iig prettig dat ze iets hebben kunnen constateren. Maar helaas is het dus PCOS. Fijn dat het bij jou toch snel is geregeld, dan weet je waar je aan toe bent. Ik hoop echt voor je dat de Clomid zal aan slaan. Nou ik had gister ook mijn afspraak bij de gyn. Jaren geleden was er bij mij ook PCOS geconstateerd. Ik menstueerde destijds helemaal niet. Maar sinds drie jaar heb ik een regelmatige cyclus, alleen de afgelopen drie maanden heb ik een langere cyclus als normaal. Ook ik heb een inwendige echo gehad en de gyn zag vochtblaasjes. Maar hij had het toch over PCO ipv PCOS. Mijn baarmoeder zag er goed uit, (had zich zelfs op een eitje voorbereid) maar helaas is er geen eisprong. Ik moest ook direct bloedprikken en over 4,5 week mag ik terugkomen. Dan zijn de resultaten ook bekend en gaan we een plan van aanpak maken. Jammer dat ik weer een aantal weken moet wachten, maar goed niets aan te doen. Moet ik het nu positief zien dat hij het over PCO had ipv PCOS. Is er een verschil dan? Op dat moment ben ik het vergeten te vragen, het ging ook allemaal zo snel. Ik heb me voorgenomen om voor mijn volgende afspraak de vragen op te schrijven. Verder moest ik er ook van uitgaan dat ik aan de Clomid moet. Ik wil echt zo snel mogelijk starten! Liefs...
Hi, Hij zei tegen mij ook PCO ipv PCOS maar ik geloof dat die S voor het woord syndroom staat, dus we hebben hetzelfde. Aangezien dit even moet landen bij mij en ik niet meteen de hele bombarie in wil, wacht ik mijn eigen cyclus nog even af. Als deze begint moet ik clomid slikken en houden ze mijn in de gaten. Dus bloed prikken en inwendige echo's ed. Heb jij andere klachten die vaak met pco samen gaan? Zoals overgewicht, overbeharing of acne? Ik dus geen van allen. Het is wat. Ik schijn het altijd al gehad te hebben. Vraag me af of het ook over kan gaan of dat men alleen de symptomen gaat onderdrukken...
Ik dacht inderdaad ook dat de S voor syndroom staat. Ik heb zelf wel last van overgewicht, niet extreem maar er mogen zeker wel wat kilotjes van af. Het klopt dat je het altijd al gehad zou hebben. Bij mij was het sinds mijn tienerjaren al bekend. Maar mijn zus bijvoorbeeld integendeel. Zij had een prima cyclus, geen overgewicht/acne/overbeharing. Zij heeft 2 jaar de pil geslikt en nadat ze daarme was gestopt was haar cyclus helemaal door de war. Vorig jaar hebben ze bij haar ook al PCOS geconstateerd. Dus het komt vroeg of laat wel naar voren. Ik zie wel op tegen alle behandelingen. Alleen wij hebben de luxe niet om te zeggen, dan stop ik met de voorbehoedsmiddellen en ik ben zwanger. Ik hoop zo dat het niet lang zal duren Vraag me niet hoe, maar door één of andere manier heb ik ook niet het gevoel/idee dat het lang zal duren. Dat geeft mij ook een beetje rust. Ik hoop voor ons beide dat de Clomid goed zal aan slaan! xx