Ik vraag me al een tijdje af hoe het met een oud klasgenootje/vriendin gaat. Ze kwam uit Velp en ik verwacht dat ze nog wel in het onderwijs zit, maar ik denk ondertussen dat ze al wel getrouwd is.. Op Facebook kan ik haar zo niet vinden, ze heeft helaas ook nogal een veel voorkomende achternaam.. Ook al gegoogled..... Misschien heeft iemand speur tips voor mij..
ook al naar de oude school gezocht op fb? vaak zie je ook wel veel mensen die daar lid van zijn. of via andere oude vrienden of familie.. zo zoek ik iig meestal
Er zijn sites (heb even gekeken) die heten wiezoekje.nl en yasni.nl die verzamelen gegevens waar die naam in voorkomt. Dus niet alleen Facebook. Zo heb ik ooit een oud collega terug gevonden!
En op facebook haar voornaam + velp? Of dat op Google en kijken war je uit komt? Als je mijn meisjesnaam intypt op google krijg je mijn Facebook met nieuwe naam. (Stomme facebook weet alles )
Of gooi gewoon de hele combinatie in Google. Of zoek iemand waarvan je met redelijke zekerheid weet dat ze nog vrienden zijn en zoek in zijn/haar vriendenlijst naar haar. Of zoek familie/vrienden van haar. Kijk in het telefoonboek of ze er in staat. Bezoek oude adressen. Plaats een oproepje op Facebook of hang ze in de supermarkt. Vraag het aan andere klasgenoten die je wel op kan sporen. Probeer een oud e-mailadres of telefoonnummer. Zoek op geboortedatum of e-mailadres als je die weet. Ik heb zelfs een keer een oud-schoolgenoot opgespoord aan de hand van haar voornaam in combinatie met die van haar hond. Omdat ik wist dat ze er zo gek mee was. Had ze een sport waar ze goed in was? De meeste sportlijsten/indelingen/teams staan met naam online.
Hele naam tussen aanhalingstekens, dus: 'Truus de Mier' Amsterdam. Probleem bij vrouwen is dat ze inmiddels vaak de naam van hun echtgenoot hebben,
idd, Google! Als ik iemand zoek gebruik ik google ipv facebook. Voor-, achternaam, woonplaats, eventueel school of sportvereniging erbij.. Dat werkt echt, zeker in onze generaties waar al best wat van onze jeugd online is gegaan.