Afgelopen zaterdag was 3/4 van mijn borst keihard, de pijn straalde uit naar mijn oksel en bovenarm. Dit heeft 17 uur geduurd en toen heeft mijn zoontje het eindelijk opengedronken. Dat was een enorme verlichting! Ik heb toen warme kruik, kwark compressen, massage, warme douche geprobeerd, hem laten drinken met kinnetje in richting van de harde kant (wel vrij lastig want dat is boven/aan armkant. GIsterenavond begon het weer, maar heeft hij het gelijk opengedronken en nu zit ik weer met hetzelfde probleem. Het wordt weer erg pijnlijk. Ben weer met warmte, massage begonnen, maar tot op heden is het hem niet gelukt. Kolven lukt niet, een neusspray heb ik al, maar volgens mij lukt het niet omdat de zaak geblokkeerd zit. Normaal kolf ik wel redelijk goed 120 tot 150 ml per borst. Wat kan ik het beste doen om dit te voorkomen in het vervolg en natuurlijk nu zo snel mogelijk op te heffen? Ik wil graag zo lang mogelijk BV blijven geven.... alvast mijn enorme dank voor je reactie!
Het is niet altijd te voorkomen. sommige vrouwen hebben er meer aanleg voor dan andere vrouwen. echter kun je wel eens op je kleding letten. wanneer je een beugel- BH draagt probeer dan eens een BH zonder beugel. deze kan net op een melkklier drukken. probeer zo weinig mogelijk een tas of iets dergelijks aan die kant om te hangen zodat deze niet tegen de borst kan drukken. let verder op met ander strakzittende kleding. om het direct op te lossen ben je goed bezig. - gebruik warmte en massage net voor het voeden of kolven. Echter kun je dit ook onder de douche doen om borst soepel te houden. - leg het kind iets vaker aan als het wil. voed ook veel aan de aangedane zeide. - zorg dat het kind goed aanligt. met de kin in de richting van de plek is heel goed. echter moet je dan zelf ook wel kunnen ontspannen. echter regelmatig een andere voedingshouding is ook aan te raden. wanneer je het niet weg krijgt en je krijgt zelf er ook koorts bij dan moet je wel even naar de huisarts gaan.