3/4D echo 29 weken de moeite waard?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Weereennieuwemama, 11 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hij is vrij prijzig en enkel voor de pret, dus ik twijfel of ik hem wil laten doen. Voor vriendlief hoeft het niet. Ik zie weleens echo's waarbij het kindje meer weg heeft van een druipende kaars dan een baby haha.

Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die deze echo hebben laten doen en gelijkenissen met broertjes/zusjes zagen en na de geboorte het kindje in de echofoto terugzagen. Dat zou wel een reden zijn dat ik toch overstag ga!

Hoor graag jullie ervaringen!

2. SiMaNo

SiMaNo Actief lid

11 feb 2019
    216
    112
    43
    Heb met 20 weken en met 28 weken een 3D echo gehad (medisch) persoonlijk vind ik het maar niks en zelfs een beetje eng.
    Vind het dus zeker niet de moeite waard ok daarvoor te betalen

3. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik vind het zeker de moeite waard. Mits het kindje er goed voor ligt (maar een beetje een goede echo bureau laat je terug komen als t kindje niet goed ligt) niet al te veel vetjes heeft. Tussen de 25 en 30 weken is het mooist.

We hebben het met onze zoon gedaan. Zagen en zien nog steeds veel gelijkenissen. En gisteravond met deze zwangerschap gedaan. En ze lijkt op haar grote broer :D

4. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    OH wat gaaf! Ik zag het bij een vriendin van mij; het kind is precies z'n vader!

Wisselende ervaringen dus
    ..

Colinn vindt dit leuk.
  5. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Wij krijgen bij 29 weken ook een medische echo, dan laten ze ook 3d zien, ik denk echter dat dat even snel is en ze er niet op gaan wachten dat het voor de leuk goed licht. Daarom wil ik alsnog een echo boeken (mocht het beeld met de medische echo niet voldoende indruk hebben gegeven).

Klopt is toch vaak weer een eurootje of 100 dat je ook kunt steken in de babyuitzet!

6. Loes87

Loes87 Actief lid

29 jan 2015
    180
    145
    43
    Wij hebben het bij beide jongens laten doen. De oudste lag steeds met zijn gezicht in de placenta, mochten een herkansing maar ook toen weer met zijn gezicht in mijn placenta. Kregen wel een behoorlijke korting op de prijs en altijd leuk om toch even je kindje te zien.
    Bij de jongste echt prachtige foto’s meegekregen, gezichtje vol in beeld en zagen meteen dat hij hetzelfde neusje en wangen had als zijn broer. Ben nog steeds heel blij dat we toch weer voor een 3D zijn gegaan.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    In mijn eerste zwangerschap met 28+5 een 3D pretecho laten doen.
    Ik was ook sceptisch en vroeg me af of het wel de moeite was, had namelijk elke twee weken een ‘normale’ echo, maar echt: het was zooooo gaaf!

Mijn dochter is inmiddels twee jaar oud en als ik de echofoto’s terugkijk herken ik haar er nog steeds in, zo leuk :)

8. SiMaNo

SiMaNo Actief lid

11 feb 2019
    216
    112
    43
    Ze heeft toch wel haar best gedaan, natuurlijk hebben ze daar niet de tijd voor en het houdt een keer op. Ben persoonlijk gewoon geen fan van 3 d echo’s,alhoewel de 3D van het geslacht wel erg leuk was. Laat niks te gissen over

9. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik moest er nooit wat van hebben .vond t er altijd verschrikkelijk eng uitzien. Maar laatst bij de groeiecho, bood mn vk (waar ik een speciale band mee heb door omstandigheden in t verleden) m ineens gratis aan omdat we er dit keer met t hele gezin bij waren. Hij deed t vooral voor mn twee oudste dochters en heeft hun een foto gegeven van t gezichtje van de baby. Ik lag met open mond te kijken. Wouw precies papa en zoveel gelijkenissen met onze kids. Ik verwachtte echt zo een haperige foto en idd druipende kaars achtig maar dit was zo mooi duidelijk gaaf beeld .

Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  10. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik ben een voorstander! Had een afspraak met 28 weken. Toen lag ze in stuit. Mocht een week later terugkomen... weer in stuit. :o: Uiteindelijk met 30 weken (ik mocht nóg een keer terug komen) wel haar gezichtje kunnen zien.

Bij 38 weken had ik een groeiecho en toen heeft de echoscopiste de 3D ook nog even aan gezet. Zooooo mooi. :D

11. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zeker de moeite waard! Hier bij de groei echo's zetten ze hem in het ziekenhuis ook aan! Hopelijk straks weer want ik geniet nu alleen maar meer van hem

Dit was bij 30 weken.

Bijgevoegde bestanden:

12. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Oh wat gaaf zeg! Emotioneel momentje dan he!

13. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht de kwaliteit van het beeld van de groei echo af en mocht dit onvoldoende zijn dan boek ik een 3D-echo in bij een bureau.

Babyvijf vindt dit leuk.
  14. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ja zeker. De vk die t deed was degene die erachter kwam dat t foute boel was met ons derde kindje en is ook de enige vd praktijk die ons zoontje gezien heeft toen hij geboren/overleden was. Hij kwam toen gelijk naar t ziekenhuis toen hij hoorde dat t zover was om afscheid te nemen. Blijf hem enorm dankbaar daarvoor. Want eerlijk is eerlijk, eenmaal overgedragen aan gyn, dan hoeft hij t natuurlijk niet te doen .En daarna lang nog contact gehouden met ons. T mooie van de zwangerschap erna, had hij net een half uurtje dienst en kondigde ons regenboogkindje zich aan en was hij net op tijd bij haar geboorte. Hij heeft die zwangerschap alles gedaan om ons te steunen in onze angst en ons toch te laten genieten vd zwangerschap. Hij stond zelf toen ook te huilen met ons regenboogmeisje gezond en wel in zijn armen. En nu steunt hij ons weer door dik en dun. Hij probeert zoveel mogelijk afspraken in te plannen bij hem. Ik hoop natuurlijk weer heel hard dat hij weer dienst heeft als ik moet bevallen hihi .

Kimmetjuh90 en Annedore vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina