Gisteren is tijdens controle bij de verloskundige mijn buik opgemeten. Mijn buik is op 21 cm gemeten en ligt net op het randje qua grootte. Mocht mijn buik nou niet genoeg gegroeid zijn over 4 weken gaan ze een groeiecho maken. Ik heb 22 dec. een pretecho dus ben dan zowiezo benieuwd of alles goed is dan. Nou was ik benieuwd of er nog iemand is die dit heeft meegemaakt? Heb al gezocht hier op het forum maar kon niets vinden. Zou het kunnen dat mijn buik nu iets kleiner is omdat ik een paar dagen ziek ben geweest en bijna niets heb gegeten? Groetjes Rhythem
ik heb er niet echt goed ervaring mee wat ik wel heb meegemaakt is,dat ik ook in me vorige zwangerschap te klein werd gemeten,en ik kreeg 2weken later ook een echo,en alles bleek prima in orde heel gek,we stonden allemaal op te kijken ik droeg me buik gewoon naar binnen,me baby lag gewoon helemaal ver naar achteren, mischien heb jij dat ook,ik stond er ook van te kijken,want had er nog nooit van gehoord toen. ik hoorde in me omgeving wel vaak,ooh ben jij zwanger?is niet ana je buik te zien,nou ik beviel toch echt van een ruim 6ponder,en dat is gewoon goed,en hij is kerngezond,want huppelt hier al 6lentes rond
mijn buik word nooit gemeten blooop laatste tijd bij gyn maar bij de vk ook nooit gemeten wel is gezegt je buik loop voor qua groei maar dat wilt echt niets zeggen over hoe groot het kindje is aan de hand van groei echo's hier dan de ene keer groeit je buik sneller dan de andere keren merk ik hier dus ook nou succes
Zette het een beetje krom neer , maar ik bedoelde dat mijn baarmoeder te klein gemeten is. Kindje is een dwarsligger en zelf ben ik ook maar 1.60. en woog voor de zwangerschap amper 50 kilo.Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Ben nu helemaal op van de zenuwen en kan niet wachten tot de 22ste.
nou ik had ook 21 cm vanaf het schaambot, dus weet niet als dat echt te klein is hoor, ligt er ook aan hoe de beeb ligt. Die van mij lag nu helemaal dwars, vandaar dat de buik niet gegroeit was.
ergens heeft het ook weer voordelen dat je buik niet zo groot wordt toch, ja voor je zelf het gevoel denk ik het echt zwanger gevoel, maar na je bevalling zal je denk ik toch wel blij zijn dan je niet zo een grote buik had? want dan heb je minder last van hangend vel. of zie ik dit verkeerd?
Hallo Mieke, Hoeveel weken was jij toen ze je buik op 21 cm meette?En was dat de eerste keer dat ze de baarmoeder opmeette? Bij mij wel dus nu gaan ze de volgende keer kijken of hij wel goed gegroeid is. Baal alleen dat ik helemaal tot 6 januari moet wachten.
weet dat t makkelijk praten is maar probeer je er niet te druk om te maken. Hier ook iemand die nog net geen 1.60 is en ook nog geen 50 kilo. Buikje komt vanzelf wel......... Aan de groei van je buik kunnen ze echt niet altijd zeggen hoe groot beeb is hoor... t komt allemaal vast wel goed..........
ik ben ook maar 156 en nu 48 kg niet altijd volgens mij dat ze aan de baarmoeder kunnen zien of je kindje goed groeit maar vertrouwen ze het echt niet sturen ze je heus wel door
meestal wel maar ook bij een kleinere baarmoeder kan het kindje goed groeien misschien dat het op dat moment dat ze het gemeten hebben het kindje echter anders lag dan normaal mijn gyn zij altijd dat het kan verschillen want de ene keer ligt een kindje iets uitgerekter dan de andere keer en dan word de baarmoeder ook groter en kleiner.
Dan weet ik volgende keer pas of het gegroeid is ,want dit was de eerste keer dat ze mijn baarmoeder opmeette.Dus ze hebben dan natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal. En het is wel een dwarsliggertje dus daar kan het ook mee te maken hebben gehad? Ben in ieder geval wel een beetje gerustgesteld.Had de verloskundige ook wel kunnen doen vind ik.Kende deze verloskundige ook niet , was de eerste keer dat ik haar had. Gisterenavond in het ziekenhuis (kindje hele dag niet gevoeld dus stressss) kreeg ik te horen dat ik een heel mooi buikje had voor de zwangerschapsduur Beeb deed het goed gelukkig.
Mij is altijd verteld dat je baarmoederhoogt + 4 ongeveer overeen moet komen met het aantal weken dat je zwanger ben Dus 21 cm zou gewoon normaal moeten zijn bij 25 weken zwangerschap.
Ach, en t is zoals Sassie het zegt... ongeveer...... Hier was de eerste keer de bm hoogte prima maar uk was toch echt te klein Het blijft een beetje gokken maar als ze t echt niet vertrouwen verwijzen ze je echt wel gelijk door....
Heb maandag mijn pretecho gehad en ze hebben gelijk gekeken naar de grootte van het kindje. Het was een heel mooi gemiddeld kindje en hij woog 1050 gram ,wat dus schijnbaar heel netjes is! Degene die de echo maakte dacht ook dat het een klein kindje zou zijn en stond wel een beetje verbaasd te kijken. Al die stress voor niks geweest!