hardje horen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dolfijntje1985, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik heb met 10 weken een echo gehad en die was helemaal goed het hartje zagen we kloppen en hij bewoog ook al goed nou moet ik met 14,3 weken terug komen en toen zei ze dan gaan we naar het hartje luisteren maar krijg ik dan weer een echo dat we het kleintje zien en tegelijke tijd het hartje horen of zet ze alleen een apparaat op je buik dat je het hartje hoort en verder niks ziet wat gaan ze precies doen op de 2de afspraak?

    liefs diane
     
  2. Damie

    Damie Bekend lid

    14 jun 2006
    724
    0
    0
    Heb jij je de 12 weken echo al gehad? Zo niet dan gaan ze wel een echo maken. Ik had de mijne ook in week 14...

    Jammer, dat ze niet elke keer een echo maken. Het is zoooooooooo leuk om te zien.
     
  3. Amsy

    Amsy Bekend lid

    8 jun 2007
    559
    0
    0
    Ik denk dat ze echt alleen gaat luisteren naar het hartje. Verder zal ze voelen naar de baarmoeder en je wat vragen stellen over hoe het nu gaat met je. Je bloeddruk zal verder gemeten worden en als tijdens de eerste bloedprik sessie je Hb gehalte te laag was kan dat weer gecheckt worden.
    Niet dat ik dit zelf al ervaren heb, maar mijn beste vriendin is net bevallen, dus zij heeft me al goed voorbereid op hoe eea gaat lopen.
     
  4. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik heb alleen met 10 weken een echo gehad en verder niet meer dus ze gaan alleen luisteren en niet kijken wel jammer dan moet ik wachten op de 20 weken echo voordat wij ons kleintje weer kunnen zien pfffff dat duurt nog zooo lang bedankt voor de reactie's

    liefs diane
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    vaak gaan ze alleen luisteren of je moet net zo een boef van een kind in je buik hebben als ik die zich gaat verstoppen zodat ze het niet kunnen vinden en de echo er bij moeten pakken
     
  6. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Een termijnecho gebeurt tussen de 10 en 13 weken. Daarvoor is het niet helemaal betrouwbaar omdat een paar mm verkeerd meten al een paar dagen verschil kan opleveren.
    En daarna groeit ieder kind op zijn eigen manier, dus is het ook niet helemaal meer betrouwbaar.

    Dus waarschijnlijk krijg je de volgende keer geen echo meer.

    In principe zullen nu bijna al je afspraakjes bij de vk heel kort worden.

    Op de weegschaal (ook niet bij iedere praktijk), bloeddruk meten, af en toe ijzergehalte prikken, voelen tot waar je baarmoeder komt of de grootte van je kindje bepalen en kijken hoe het ligt, hartje luisteren en nog gelegenheid tot vragen.

    Je volgende 'leuke' moment is dus je 20 weken echo. Want het is niet alleen maar leuk, het is een medische echo, dus ook vol zenuwen en spanning... is alles wel goed!
     
  7. schumi

    schumi Actief lid

    16 okt 2006
    105
    0
    0
    Ik heb bij week 6, week 8 en week 12 een echo gehad, maar dat kwam omdat ik de vorige keer een miskraam heb gehad. Bij week 16 alleen het hartje, ik sond letterlijk in 10 minuten weer buiten. Is wel anders dan de eerdere afspraken ja.
    Maar gelukkig krijgen we vrijdag de 20 weken echo.
    Maar volgens mij mag je ook om een echo vragen, moet je die alleen zelf betalen. En een vriendin van mij heeft zo geslijmd bij de vk dat ze toch nog een extra echo gratis kreeg.
    Succes ermee!

    liefs Schumi
     
  8. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik heb bij week 8 ong de echo gehad, en daarna bij iedere vk bezoek alleen het hartje geluisterd.
    het ligt er denk ik ook wat de achtergrond is.
     
  9. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Ik heb bij het tweede bezoek wel een echo gehad, maar dit was eigenlijk niet de bedoeling...
    Hartje luisteren, bespreken hoe het gaat etc. Dat zou het eigenlijk moeten zijn!
     
  10. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ik heb mijn vk uitgelegd dat ik tussen 8 en 20 weken nog wel wat meer zekerheid wil en krijg met 13,5 week daarom nog een extra echo. gewoon mondig zijn!
     

Deel Deze Pagina