Zoontje heeft extreem droge huid

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by xbabyxdx, May 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hebben jullie nog tips?

Ik heb van alles geprobeerd. Bijv :

Nivea
    Vaseline
    Een creme zonder parfum of andere stoffen die reacties kunnen veroorzaken
    Baby creme van de Rituals
    Zwitsal
    Bio oil

Eigenlijk van alles....... Hebben jullie nog tips?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    bepanthen? Dan werkt hier goed bij de jongste op eczeem achtige plekken..
    Bij de oudste gebruikte is vaseline lanette creme. Maar dat was minder droog dan bij de jongste..

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ohja die zou ik ook nog kunnen gebruiken inderdaad. :)

4. mumija

mumija Niet meer actief

Idd Bepanthen zou je kunnen proberen.
    Toen mijn jongste zoon werd geboren, veel te laat met 42+3, was hij compleet uitgedroogd. De vellen hingen er bij hem aan.
    In het ziekenhuis smeerden ze hem ook in met Bepanthen, en ik kreeg het advies om dat thuis ook te doen, wat ik gedaan heb.

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij smeren hier de droge plekken, met name zijn eczeem, in met uiercreme. En dan echt de witte creme niet de gelige zalf. Werkt bij hem beter dan de zalfjes van de huisarts.

6. frommel86

frommel86 Actief lid

Dec 16, 2011
    483
    0
    16
    Mijn zoontje heeft extreem droge huid met eczeem, wij zijn sealine body butter gaan gebruiken en zijn huid heeft er sindsdien nog nooit zo rustig uitgezien. het is prijzig maar smeer goed uit. Is op basis van dode zee zout. Icm zarqa olie. Beide verkrijgbaar bij de tuinen. Sea line ook bij bijvoorbeel bol.com waar ze vaak mooie aanbiedingen hebben.

7. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik zweer bij extra vettende olie van balneum. Hielp hier als baby fantastisch en nu ng bij hele droge plekken.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik werk in de thuiszorg en bij ons gebruiken we cetamogrol creme. witte tube. zit geen rotzooi in en werkt super bij droge huid en plekken. je kan het gewoon krijgen bij het kruidvat.

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Stoppen met vanalles proberen want dat is ook niet goed voor de huid.

Niet te vaak in bad/douche en water niet te warm. Eventueel met goede vettende badolie of een washandje met een eetlepel tarwezemelen.

Smeren met vaseline met cetomacrogol 10%. Kokosolie hoor ik ook goede dingen over - bijvoorbeeld na bad.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,868
    113
    Weleda, bodycrème en weer- en windbalsem.

Ik heb ook kokosolie geprobeerd, maar buiten dat ik het vind stinken deed het hier niets. Nu dus als het nodig is Weleda, dat werkt hier goed. :) Badolie vind ik ook erg fijn.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Cetamagrol, via de HA gekregen maar volgens mij is het ook gewoon vrij verkrijgbaar. Helpt goed. Eerder ook weer en wind balsem gebruikt en bepanthen maar dat hielp maar matig. Dit is nog niet perfect maar wel veel beter.

Share This Page