Menig kinderfeestje topics gelezen over de spelletjes. Wij vieren een piratenfeestje met ons bijna 5 jarige knul. We zitten alleen nu nog met de praktische zaken en ben benieuwd hoe jullie dat doen. We willen het op een woensdag vieren, ze hebben geen continue rooster dus zijn ze om 12.15 uit. We gaan met zijn alle eten, nog tijd voor cadeautje en als het droog is spelen we spelletjes in het bos. Van hoe laat tot hoe laat vieren jullie het feestje en is het vreemd als we ze op laten halen aan het einde? Latej jullie ze aan het einde van de middag ook meeten? We zaten te denken om anders gewoon normale eindetijd aan te houden van 16.45/17.00 net als bij een gewone afspraak.
Een kinderfeestje in groep 1-2 duurt niet zo lang. 2,5-3 uurtjes was lang genoeg hier. De kinderen hadden ook veel behoefte aan zelf spelen. Je laat ze meteen uit school meekomen en eet eerst samen begrijp ik, dan zou ik geen avondeten meer doen. Je mag zelf weten of je ze laat ophalen of niet. Hier doen ze dat nog steeds wel eens al zitten ze in groep 5. Veel plezier!
Mijn zoontje gaf zijn eerste echte kinderfeestje ook toen hij 5 werd. Wij hebben zonder avondeten gedaan, feestje was om 17u afgelopen en de kids zijn opgehaald door hun ouders. Overigens duurde het feestje zelf 2,5u en dat was lang genoeg Vergis je niet, het zou zomaar een heel drukke boel kunnen worden (was in ons geval in ieder geval zo, alleen maar jongens die elkaars drukke gedrag versterkten). Voor mijn zoontje waren het zoveel indrukken dat hij 's avonds geheel overprikkeld was en elke 20 minuten wakker werd.
Eens met voorgaande reacties. Mijn dochter is bijna zes en we hebben inmiddels al best wat feestjes gehad. Vrijwel iedereen laat het 2 tot 2 1/2 uur duren
Hier zijn feestjes op zaterdag van 14 uur tot 17.30. Volgens mij wat spelletjes, veel zelf spelen en dan eten en naar huis. Zoon was aardig overprikkeld van zijn eerste feestje dus ben benieuwd hoe het volgen de feestje gaat zijn , die staat ook al gepland.
ik zou inderdaad als eindtijd in elk geval naar 16.00 uur gaan. Dat is echt lang zat.. en dan nog heb je kans dat het een half uur té lang is. Ophalen is hier vaak normaal. Het verschilt een beetje. Maar zeker als ze nog jong zijn en je zit met autostoeltjes etc dan is ophalen net zo handig. gezien jouw planning zou ik denken: 12.15 uit = tafel gedekt thuis 12.30 jassen uit en gelijk aan tafel afhankelijk van hoe hongerig ze zijn of eerst aan tafel de cadeautjes of eerst eten en daarna cadeautjes 13.15/13.30 naar het bos. Tot 15.00 uur ofzo? Of nog een snoepje / pakjes drinken mee en iets later terug en dan nog iets regelen dat ze thuis nog even rustig spelen met elkaar tot de ouders komen. Ik denk dat ze dan allemaal om 16.00 uur wel versleten zijn hoor.. en jullie zelf ook
Feestjes op die leeftijd zou ik veel korter houden. Ik deed het meestal op woensdag, vanaf 12.15 uur uit school mee, thuis eten, dan wat knutselen of spelletjes, tussendoor een keer een plakje cake ofzo versieren, en uiterlijk 15.00 a 15.30 uur weer klaar. Wij brengen ze wel altijd weer thuis, maar ik heb er ook wel eens één op moeten halen van een feestje, op zich ook best. Als ze thuis gebracht worden ben ik blijer maar het is geen probleem als ik ze wel moet halen.
Hier wel continurooster en tot nog toe zijn alle feestjes waar mijn dochter is geweest van 14u tot 17u geweest. 1 uitzondering was van 15 tot 18u. Dat was een verkleedfeest dus eerst uit school naar huis om te verkleden, toen naar het feestje en daar mee eten. Bij alle feestjes heb ik haar zelf opgehaald en ik laat de kindjes hier ook ophalen. Alleen bij het ene verkleedfeest heeft ze meegegeten, de rest was zonder eten.
Met 5 jaar zou ik max 2 tot 2,5 uur doen. Wij hadden idd ook thuis broodje knakworst en daarna naar het bos, daar limo en snoepje en 2 uur later weer terug, met 15 min in de auto heen en terug. Ze hebben er nog veel over gekletst, hutten bouwen en lekker vies worden hihihi
Allemaal super bedankt! @bonnie1 2.5 uur lijkt me ook voldoende, we zitten er mee of je dan ze gelijk mee gaat nemen of vanaf 14.00 uur laat komen tot 17.00 @zigzag kan me voorstellen dat iedereen overprikkeld is, het zal een gemengd groepje worden dus jongens en meisjes. Dat zal misschien iets schelen hahaha @sabagirl overprikkeld is moeilijk tegen te houden, we zoeken in ieder geval geen extra prikkels op zoals bij binnenspeeltuinen. @Athina ik denk inderdaad dat je planning goed is, spullen mee naar het bos en naast het bos in de wijk is nog een speeltuintje waar we ook nog naar toe kunnen. @Ligero dat is wel een voordeel van een continuerooster, stuk later mee naar huis. @Shay25 wij kunnen heerlijk naar het bos lopen dus dat is ideaal. Spelletjes doen, hutten bouwen, drinken en lekkers mee. Het klinkt alleen zo stom wanneer je ze gelijk mee gaat nemen dat ze dan om 15.00 weer naar huis gaan. Of wanneer je ze eerst naar huis stuurt. Wat ik tot nu toe zie is dat ze gelijk mee gaan maar goed ik weet niet tot hoe laat ze blijven. Onze knul is ook nog nooit op een kinderfeestje geweest dus heb geen idee. Aan de andere kant als het weer slecht is wil je ook niet dat ze uren in een klein huis zitten hahahaha. We zorgen dat we een alternatief programma hebben, dat de spellen ook binnen kunnen doen, wat extra achter de hand. Ik zorg anders voor stoffen tassen waar ze op kunnen tekenen. Die krijgen ze dan met wat lekkers mee naar huis.
@owly het is aan jullie, van 14-17 komt hier meer voor dan 12.15-15.15 bijvoorbeeld Voor de kinderen maakt het niet veel uit, die hebben toch wel plezier.
Wij hebben net een paar weken geleden gehad voor 5 jaar. Continurooster dus mee uit school om 14.15 en om half 6 hebben we ze laten ophalen. Was klein clubje en t was slecht weer dus binnen gebleven. Had de tip gekregen dat ze zich ongeveer 10 a 15 minuten per activiteit vermaken en dat klopte wel Grootste hit was de eier race: met een gekookt ei op een lepel door de kamer over hindernissen. Afgesloten met pannekoeken!
Toen de jongste vijf jaar werd vierden we het ook thuis en om 16 uur heb ik alle kinderen laten ophalen. De ervaring leert dat sommige kleutertjes gewoon niet zulke wandelaars zijn en je na het feestje nog ontzettend lang bezig bent om ze allemaal thuis te krijgen, had ik niet zoveel zin in. Toen ze zes jaar werd vierden we het buitenshuis en hebben we ze wel thuisgebracht omdat we toen toch in de auto zaten, ook doorgaans een hele organisatie. Hier wordt het toch steeds meer een trend om zelf je kind op te komen halen mits het op fatsoenlijke afstand is, ik vind het niet zo verkeerd.
Hier gaan ze ook uit school direct mee naar huis. Ouders laten brengen en ophalen is niet netjes. Bedenk je wel dat 2.5 of 3 uur echt genoeg is. En dat met name jongens heel druk worden met een feestje. Alleen maar in je eigen huis (Wat doe je met regen of slecht weer) is wel heel beperkt. En spelletjes of knutselen zijn ze snel mee klaar. Daar vul je geen volle middag mee. Ik doe op die leeftijd het eerste deel thuis (cake versieren en cadeaus vertstoppen) en daarna gaan we ergens heen of een activiteit buitenshuis. Speeltuin, strand, klimmen etc.
Ze brengen hun kindjes niet ze gaan gelijk mee. We laten ze wel ophalen aangezien we verder niet met de auto gaan hebben we niet volledig stoeltjes en een beetje raar om ze anders een stoel mee te laten brengen. Ook niet handig met naar huis lopen. Persoonlijk heb ik geen problemen mee om mijn kind op te halen, zou ook niet weten waarom het niet netjes is. Bij gewoon spelen breng ik ze ook niet thuis. Betreft het weer heb je gelijk, mocht het slecht weer zijn moeten we wat andere dingen achter de hand hebben.
Ik heb bij een feestje 1 keer de ouders zelf de kinderen op laten halen maar vond dat niet fijn. Als je de kinderen naar huis brengt kun je nog een beetje ‘smokkelen’ qua tijd, de kinderen die er echt klaar mee zijn kun je als eerste naar huis brengen. Het zal maar net zijn dat die ouders als laatste komen.. En als ze nog heel leuk aan het spelen zijn is het ook makkelijker om de kinderen weer iets later weg te brengen, wanneer heel je huis dan ook nog vol ouders zit wordt je ook niet blij. Hier zetten we op de uitnodiging dan als eindtijd ook altijd ‘ongeveer’.
Van een buitje smelten ze gelukkig niet. Je kunt ze ook laarzen en schone kleren laten meenemen. Met regen gewoon naar t bos, bij terugkomst droge kleren aan. Direct uit school mee en eerst wat eten. In totaal 2,5 a 3 uurtjes is prima hoor. Laten ophalen zou ik gewoon op de uitnodiging zetten. Paar bakken speelgoed neerzetten naast dat je wat organiseert is altijd goed. Mijn ervaring is ook dat er graag gespeeld wordt. Paar grote dekens en wasknijpers om een hut te bouwen. En desnoods nog een kort filmpje achter de hand om een evt laatste kwartiertje te overbruggen bij vermoeide kindjes. Gezellig met z'n allen op de bank/op kussens.
Feestje met 5 jaar duurde 3 uur hier. De ouders brachten ze om 10 uur en we hebben ze rond 1 uur weer teruggebracht. Wij hadden er dan ook eten bij. Feestje met 6 jaar duurde 4 uur incl. Eten. Feestje met 7 jaar bijna 5 uur. Maar toen zijn we naar een speeltuin geweest op 20 minuten rijden. Had er al spijt van dat het zo’n lang feestje werd maar t was echt top. Ze wouden aan het eind nog niet naar huis
Hier zou het dan 12.15 - ong 15.30. kinderen op laten halen zou ik niet doen, maar ze zelf thuis brengen. Ik heb eigenlijk ook nog nooit meegemaakt dat ik dochter bij een feestje zelf moest halen. Ze is altijd thuis gebracht. Brengen is weleens gebeurd, als het bv op een vrije dag was en dan vanaf 10.30 ofzo. Ook nog ‘S avonds mee eten lijkt mij den No go. Veel te lang voor die kids en ik denk dat je zelf ook wel weer blij bent als ze naar huis zijn.