Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Janneke00, 23 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb een klein en mager kereltje van ruim 5 jaar. Hij weegt 14,4 kilo en is 104 cm lang. Nu heb ik voor hem een autostoel groep 2/3. Hij zit nu nog steeds in de gordels van het autostoeltje. Maar ik begin me daar steeds meer aan te irriteren. Ik durf ze er echter nog niet uit te halen en over te stappen naar de gewone stoelverhoger met rugleuning waar ik de gewone gordel doorheen haal. Deze mogen pas vanaf 15 kilo geloof ik.

Zouden jullie al overstappen, of echt wachten tot hij 15 kilo weegt.

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Gordel blokkeert bij 15 kg, dus ik zou wachten totdat hij 15 kg weegt.

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Zolang hij nog prima in het stoeltje zit/past lekker laten zitten.

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Wachten! Mijn zoon heeft ook tot 5,5 erin gezeten, toen haalde hij de 15 kg. En dochter ook toen ze in gr1 bego, zat ze nog in een gr2 stoel

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik zou hem nog even laten zitten als hij er nog goed in zit.

Mbt blokkeren schreef iemand hier ooit: een MC met pasgeboren baby weegt ook geen 15 kg en daarbij blokkeert de gordel ook. Natuurlijk is het gewicht daarbij heel anders verdeelt, maar ik denk dus dat het inderdaad wel meevalt met het 'niet blokkeren', daarnaast denk ik dat er ook wel een veiligheidsmarge is ingebouwd. Desondanks zou ik zo lang mogelijk wachten, vind dat toch een veiliger idee (stel je voor dat...).

6. fafa

fafa Niet meer actief

Als je echt eerlijk vraagt wat ik zou doen, zeg ik: grotere stoel.
    Mijn jongste dochter is nu even zwaar en groot als jouw zoon (ietsje kleiner en ietsje zwaarder) en die hebben we vorige week overgezet. Ze zat echt in dr oude stoel gepropt.
    De kans dat we de komende maanden een autoongeluk krijgen waarbij een groep 1 stoel wél levensreddend is en een groep 2/3 stoel niet is echt nihil.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Ik zou nog even wachten

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    niet helemaal waar :)
    met een MC blokkeert de gordel niet zoals hij bij 15 kg zou doen. bij een MC zit de gordel op 3 punten min of meer "vast". als je met een MC een botsing krijgt zal die stoel alsnog alle kanten op vliegen omdat de gordel niet helemaal blokkeert. die 3 punten waar hij "door" loopt, houden de stoel enigzins in bedwang zodat hij niet de hele auto door vliegt. voordeel van de MC: kindje zit eigenlijk helemaal rondom beschermd en de 3 puntsgordel houd het kind erin. kind is beschermt, als het tenminste niet met hoofdje erbuiten komt.
    kijk maar eens het verschil met een maxicosi in de gordel en 1 op een easybase. easybase staat muurvast, incl MC.

nou zal een kindje van 14,4 kg in een auto stoel qua gewicht wel meevallen. samen met stoel komt hij wel aan 15 kg maar ik zou een klein mager kind nooit al in een grotere stoel zitten. grote kans dat de heupgordel niet goed over de heupen loopt en grote schade aan kan richten bij een botsing.

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou gewoon overgaan als de bovenkant van zijn oren boven de groep 1 stoel uitkomen, voor die tijd is het de veiligste keuze (behalve als hij de 18 kilo voorbij is voor die tijd, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk). Waarom irriteer je je aan de stoel?

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.782
    7.369
    113
    Kan je kindje niet zelf de gordels vast maken?
    Mijn dochter zat tot 4,5 jaar in de stoel, en maakte al langere tijd zelf haar gordels vast. Nu klimt ze met 5,5 jaar en 17 kilo nog wel eens in de stoel van haar broertje, die met de gordel vast zit, zodat ze dus de gewone gordel niet kan gebruiken, en klikt zich ook gewoon zelf vast.

Scheelt jou gedoe :)

11. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik was ook bang om de verhoger te gaab gerbuiken, maar toen ik het deed dacht ik echt: waarom heb ik d it niet eerder gedaan!!!!

12. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb mijn zoon heel lang nog in een maxicosi rodifix gehad, als we ver gaan rijden moet hij daar nog steeds in ipv de verhoger. Ik vind zon stoel een stuk veiliger dan een los zitje.

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mijn dochter wordt 6 en is net over de 15 kilo. Ze zit dus nu net in een andere stoel, zitverhoger met zijkanten. Eindelijk... Het is natuurlijk veilig, maar het was wel sneu om te horen waarom iedereen een andere autostoel had op school. En haar zusje van 3 kreeg ook al een andere...:(

Op een gegeven moment dat het voor haar ook niet meer lekker met haar benen. Ze was toen ook 1.15 m. Wat een verschil kan het zijn he!

14. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom irriteer je je eraan?
    Ik zou hem zeker laten zitten. Mijn oudste was ook ruim 5,5 toen ze over ging, bijna 6 zelfs denk.
    Dat stoeltje is echt veiliger nog.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dus bij een maxicosi blokkeert de gordel niet? ;)

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Daar was al een reactie opgegeven;

Daarnaast scheelt het waarschijnlijk ook of een kindje met mc gelanceerd word of een kindje los door een auto vliegt.

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik vind het toch knap dat die mc elke keer erbij gehaald wordt. Gelukkig is het al uitgelegd. Kind in een stoel of in een mc maakt nogal een verschil.

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Wachten. Hij is niet alleen licht, ook vrij klein. Wij hebben vorige week een autostoelverhoger gekocht met rugleuning bij babypark. Maar ze past er ook echt pas nét in. Ze is ongeveer 1.07m als ze nog kleiner zijn gaat die gordel in de nek snijden. Als je dan een botsing krijgt word je niet vrolijk denk ik. In mijn auto zit ze gewoon nog in de normale auto stoel.

19. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor alle reacties.
    Ik irriteer me eraan omdat die gordels niet altijd even gemakkelijk zijn; ze zitten gedraaid door de gesp en dan moet ik die weer goed doen bijvoorbeeld. Ook doet mijn zoontje ze niet zelf aan of uit. Hij krijgt dat niet zelf voor elkaar.

Zoals mijn gevoel dus al was, gewoon nog in deze stoel laten zitten en echt pas ombouwen als hij 15 kilo weegt. Nog een paar maanden doorbijten dus ;) aangezien hij niet snel groeit...

Deel Deze Pagina