3.5 en steeds om snoep, koek en eten vragen, herkenbaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eva3006, 23 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik heb flinke eters hoor. Die chipjes is bv in het weekend s middags erbij. Alle vakjes gevuld met rauwkost en fruit is voor mijn 2 kinderen het middagtussendoortje. Vaak moet ik nog een keer bijvullen.

2. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Monkeyplatter is wel een goed idee, alleen als ik niet oppas snaait dochter dat geheel leeg in dr uppie.
    Ik zou de inhoud dus echt goed moeten aanpassen/afpassen.

3. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Ja inderdaad pasta.. het is dan wel (bijna) allemaal gezond in tucs voorbeeld bijv. maar ik zou dan wel "bang" zijn dat ik te veel geef.. maar ja aan de andere kant, als het gezond is, dan mogen ze zelf bepalen hoeveel ze eten..
    Maar het is wel een leuk idee! Ik ga eens kijken voor zo'n bord :)

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Wauw dat ziet er wel super uit!
    Dat zouden ze hier ook wel op krijgen :D

Maar staat dit dan de hele middag op tafel of eten ze het achter elkaar op? Aangezien geadviseerd wordt het aantal eetmomenten op een dag te beperken tot 7 ivm de tanden. Het ziet er voor mij echt uit als een hapjesschaal waar je zo nu en dan iets van oakt, zoals bij een verjaardag.

5. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Wij noemen onze zoon een klein bodemloos vaatje....

Lekker eten kan hij en het is een sprietje. :)

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook hoor en dan is het: "Mama ik heb zó'n honger mag ik een snoepje?" Hier krijgt ze dan ook de keuze voor iets gezonds als het om een tijd is dat we anders ook geen snoepje geven. Na schooltijd mogen ze nl 1 snoepje dus de jongste moet wachten tot na 15u.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Uhh haha hier snaaien ze dat binnen 10 min leeg😂.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is hier daarom ook vrijwel gezond. Ik zette nu expres verschillende voorbeelden neer voor jullie. Maar op een "normale" doordeweekse dag zijn er 3 vakken gevuld met rauwkost en 2 met fruit. Daarvan maakt het mij niet uit hoeveel ze eten.
    In het voorbeeld met de chippies, doe ik dat in 1 vak. En als alles op is (de hele schaal dus) en ze vragen om meer dan vul ik alleen nog met gezond bij. 1 zo'n vak daar zit een handje van mij aan chips in. Een half uitdeelzakje zeg maar en dat is voor 2, dan heb je er misschien een beeld van.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Nog meer voorbeelden, zitten ook lunchschalen bij:

Bijgevoegde bestanden:

10. tuc

tuc Niet meer actief

...

Bijgevoegde bestanden:

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Inderdaad op 1 lijn met je man komen en je kan toch gewoon rauwkost geven als ze om eten vraagt..of in de ochtend 1,5/2 stuks fruit geven en in de middag ook (1-1,5)

Er is genoeg rauwkost, Komkommer, tomaat, paprika en weet ik het allemaal niet :)

12. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Bedankt voor de voorbeelden! Ook leuk, die figuurtjes er uit halen.. waar heb je die uitstekers gekocht?

13. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Mijn oudste is ook zo bezig met eten!! Vraagt heel vaak om iets extras terwijl hij al goed eet bij z'n maaltijden. Maar ook daar zijn grenzen aan. Hij is heel tenger, maar krijgt echt niet meer dan 3 of 4 boterhammen. Tussendoor fruit, s middags bij het fruit een koekje of rozijntjes en yoghurt na het avondeten. En natuurlijk in t weekend weleens wat chipjes of zo.
    Maar zelfs al is hij zo tenger; ik houd toch deze grenzen aan. Het gaat ook om de juiste gewoonten die je aanleert. Daar hoort bij dat je niet de hele dag door eet of alles maar in onbeperkte mate eet. Ik ken dit van mijn broer; die was vroeger ook heel dun, mocht alles eten; ook gerust 10 boterhammen. Maar nu heeft hij al zijn hele volwassen leven last van overgewicht omdat hij geen juiste eetgewoontes heeft geleerd. :(
    Ik heb bij mijn zoon ook vaak het idee dat het een deel verveling is. Succes met je dochter! ;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Uitstekers overal en nergens vandaan. De sterren zaten aan een ring met kerstfiguren, geloof van ah. Ik haal er ook bij xenos, in taartenwinkeltjes en op verschillende bento webshops.

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier is het vaak wel verveling ;)...
    Ik heb hier meestal de stelregel dat ze best honger zouden kunnen hebben (ze zijn tenslotte in groei, misschien wel bezig met een spurtje, dat weet ik natuurlijk niet) en dat ze dan rauwkost mogen hebben. Vaak hoeft het dan niet :p...

Maar dan nog ga ik niet ieder uur ze iets toestoppen of zo, dan moeten ze maar even wachten op het volgende eetmoment (en dan maar wat meer eten?). Mijn jongste kan een half uur na de lunch ook wel eens vragen of het al tijd is voor sap en koekje ;). Dan is mijn antwoord gewoon nee. Ze moet wachten tot het wel tijd is.

Ik ben vrij consequent (denk ik), ze krijgt ook niets, dat maakt wel dat ze minder zeurt, denk ik. Als ze van haar vader wel telkens iets zou krijgen, loont het zich om te blijven proberen... Zou dus idd met partner op 1 lijn gaan zitten.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tuc is degene die mij ook op ideeën gebracht heeft en mijn dochter van nog geen 2 vindt dit soort Monkey Platters al superleuk en dr ontbijtje op kdv 2x per week ook met uitstekers. Vraagt 's ochtends al om "boterham ster", haha. :D Dus bij deze bedankt Tuc ;)
    Ik zou wel echt op dezelfde lijn gaan zitten met je man. Hier krijgt ze ook weleens een koekje (verder nog geen snoep of chips ofzo), maar dat is dan altijd op hetzelfde moment van de dag. Als ze er op een ander moment om vraagt is het antwoord gewoon altijd nee, dat scheelt een hoop in het gezeur denk ik.

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    #37 Jessi79, 27 feb 2017
    Laatst bewerkt: 27 feb 2017
    Mijn dochter van 4,5 heeft 's middags ook altijd flink honger. Niet zo gek, op school eten ze al om 11.30 uur brood en dan duurt de middag wel erg lang. Op één koekje of snoepje redt ze het echt niet tot 18.00/18.30 uur. Ik maak vaak's middags rond 15.30 uur een monkeyplatter met komkommer, paprika, druiven, min soepstengeltje met dipsaus, rozijntjes, mandarijn, biskwietje/eierkoek etc. Ze eet daarna nog prima haar avondeten. Als ik geen monkeyplatter maak dan krijgt ze 's middags twee volkoren crackers of een krentenbol ofzo.

Deel Deze Pagina