Vertellen sinterklaas: wanneer, hoe en wat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dreamer29, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    wanneer hebben jullie je kindje kennis laten maken met sinterklaas? En wat vertelde je dan?
    Dochter is 2,5 en heeft nog geen idee, maar we vinden het wel leuk om iets te introduceren en straks iets te doen op 5 december. Maar hoe pak je dat aan? Benieuwd naar ervaringen!

2. Noa88

Noa88 Lid

2 nov 2020
    59
    50
    18
    Vrouw
    Boekjes lezen, sinterklaas liedjes opzetten, schoentje zetten, knutselen, Sinterklaas journaal kijken of andere filmpjes kijken..
    dat kan allemaal best nu. Gaat ze naar een kdv of psz? Daar hebben ze vast ook al het één en ander gedaan.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dit.
    Toen de oudste een jaar of 2 was hebben we een schoorsteen neergezet en wat andere 5 dec versieringen. Iedere dag sinterklaasjournaal, de intocht natuurlijk en schoen zetten.
    Zo kwamen de vragen vanuit haar vanzelf. De jongste is er gewoon in meegegroeid.

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Van baby af aan al.
    Mijn schoonfamilie is helemaal van het Sinterklaas gebeuren dus er word sinds de geboorte van C (1ste kleinkind) weer een hele happening van gemaakt.

5. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier gewoon mee begonnen toen ie 6 maanden was
    Waarom zou je wachten. Liedjes laten horen, sinterklaas journaal opgezet etc

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Inderdaad Sinterklaasliedjes en -boekjes, Sinterklaasjournaal en -intocht (nu wat lastiger). Eventueel wat kruidnootjes. Schoen zetten, pakjesavond, enz. Gewoon alles wat er bij hoort doen, verhaal vormt zich vanzelf wel.

7. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ok, ik denk veel te moeilijk blijkbaar :roflmao:
    Maar we zijn begonnen met liedjes, filmpjes en pepernoten bakken!
    Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe jullie het verhaal vertellen. Daar is ze nu natuurlijk nog wel erg jong voor, maar toch. En dan vooral met dat het allemaal natuurlijk uiteindelijk niet waar is... Ben je daar eerlijk in of vertel je het ‘sprookje’ (of hoe moet ik het noemen?). Wel benieuwd hoe jullie dat doen, of hoe jullie daarover denken!

8. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Jongste hier is ook 2,5 en die pakt alles op via het kdv en thuis hebben we verteld dat sinterklaas en piet cadeautjes en pepernoten brengen. Ook hebben we een boekje van bobby en sinterklaas. En we hebben verteld dat je je schoentje mag zetten (1 x per week). Hij vind t geweldig allemaal en zingt inmiddels dagelijks alle bekende sintliedjes. Het gaat eigenlijk een beetje als vanzelf.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Hier ook vanaf dat hij klein is, sinterklaas journaal ging aan, schoentje zetten, pieten kleertjes, verhalen lezen.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Wij hebben geen verhaal verteld. Scheelt veel gedoe als ze vragen gaan stellen ed. ;) :) Vragen heb ik altijd beantwoord met ‘wat denk je zelf?’ of met de waarheid.

11. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Je kinderen hebben er dus nooit in geloofd?

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    De oudste zeker, dat gebeurt vanzelf, denk ik, tenzij je vanaf het begin actief vertelt dat het niet waar is ed. De jongste geen idee, die heeft wel altijd gezegd dat het verkleedde en geschminkte mensen waren, maar volgens mij geloofde ze wel dat er ‘ergens’ een ‘echte Sinterklaas’ was oid.

Deel Deze Pagina