wanneer hebben jullie je kindje kennis laten maken met sinterklaas? En wat vertelde je dan? Dochter is 2,5 en heeft nog geen idee, maar we vinden het wel leuk om iets te introduceren en straks iets te doen op 5 december. Maar hoe pak je dat aan? Benieuwd naar ervaringen!
Boekjes lezen, sinterklaas liedjes opzetten, schoentje zetten, knutselen, Sinterklaas journaal kijken of andere filmpjes kijken.. dat kan allemaal best nu. Gaat ze naar een kdv of psz? Daar hebben ze vast ook al het één en ander gedaan.
Dit. Toen de oudste een jaar of 2 was hebben we een schoorsteen neergezet en wat andere 5 dec versieringen. Iedere dag sinterklaasjournaal, de intocht natuurlijk en schoen zetten. Zo kwamen de vragen vanuit haar vanzelf. De jongste is er gewoon in meegegroeid.
Van baby af aan al. Mijn schoonfamilie is helemaal van het Sinterklaas gebeuren dus er word sinds de geboorte van C (1ste kleinkind) weer een hele happening van gemaakt.
Hier gewoon mee begonnen toen ie 6 maanden was Waarom zou je wachten. Liedjes laten horen, sinterklaas journaal opgezet etc
Inderdaad Sinterklaasliedjes en -boekjes, Sinterklaasjournaal en -intocht (nu wat lastiger). Eventueel wat kruidnootjes. Schoen zetten, pakjesavond, enz. Gewoon alles wat er bij hoort doen, verhaal vormt zich vanzelf wel.
Ok, ik denk veel te moeilijk blijkbaar Maar we zijn begonnen met liedjes, filmpjes en pepernoten bakken! Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe jullie het verhaal vertellen. Daar is ze nu natuurlijk nog wel erg jong voor, maar toch. En dan vooral met dat het allemaal natuurlijk uiteindelijk niet waar is... Ben je daar eerlijk in of vertel je het ‘sprookje’ (of hoe moet ik het noemen?). Wel benieuwd hoe jullie dat doen, of hoe jullie daarover denken!
Jongste hier is ook 2,5 en die pakt alles op via het kdv en thuis hebben we verteld dat sinterklaas en piet cadeautjes en pepernoten brengen. Ook hebben we een boekje van bobby en sinterklaas. En we hebben verteld dat je je schoentje mag zetten (1 x per week). Hij vind t geweldig allemaal en zingt inmiddels dagelijks alle bekende sintliedjes. Het gaat eigenlijk een beetje als vanzelf.
Hier ook vanaf dat hij klein is, sinterklaas journaal ging aan, schoentje zetten, pieten kleertjes, verhalen lezen.
Wij hebben geen verhaal verteld. Scheelt veel gedoe als ze vragen gaan stellen ed. Vragen heb ik altijd beantwoord met ‘wat denk je zelf?’ of met de waarheid.
De oudste zeker, dat gebeurt vanzelf, denk ik, tenzij je vanaf het begin actief vertelt dat het niet waar is ed. De jongste geen idee, die heeft wel altijd gezegd dat het verkleedde en geschminkte mensen waren, maar volgens mij geloofde ze wel dat er ‘ergens’ een ‘echte Sinterklaas’ was oid.