Super druk in slaap

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Liefje13, Sep 29, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

Feb 26, 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Mijn peuter slaapt niet best, vaak rond 5 uur al wakker en savonds niet voor 8en in slaap te krijgen en smiddags doodmoe. Super frustrerend. De laatste tijd komt ze af en toe bij ons in bed, maar ze slaapt werkelijk als een druk aapje. Ze beweegt CON-TI-NU. Ze duwt overal met haar voeten tegenaan en zet best kracht, plus ze schopt altijd de deken van zich af hoe stevig ik die ook vast maak aan alle kanten. Dan kan haar slaap kwaliteit toch niet best zijn?

Of hoort dit gewoon bij de dramatische peutertijd en wordt het beter als ze over een paar maanden naar school gaat?

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Wat vervelend. Is dat altijd al zo geweest?

Als het nieuwe is zou ik het afwachten.
    Als het altijd al zo geweest is is het misschien verstandig een keer langs de huisarts te gaan.

Wat zegt het cb hier van?

3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,975
    3,884
    113
    Female
    Het wakker worden herken ik niet maar zoon hier is 6 en volgens mij draaide ie nog steeds 20 volledige rondes in bed per nacht buiten zijn gewone bewegingen meegerekend. :p

4. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,344
    10,309
    113
    Nou hier is dat heel gewoon hoor haha. Als baby was het drama door verborgen reflux. Daarna bij elke sprong 1 tot 2 uur bijna elke nacht wakker.
    Vanaf 3 ging het wat beter maar was hij vroeg wakker. (Rond 5/6 uur)

Vanaf 4 eindelijk later wakker. Nu is hij 5 en slaapt rond half 8 en is in het weekend rond 8 wakker.

Gisteren zelfs 9 uur, wist niet wat me overkwam. Haha

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Schoonzus had twee van die spookjes, niks werkte. Uiteindelijk beiden kinderen op melatonine, bij hun werkt t. Ben er zelf geen voorstander van maar t was daar weken achtereen stampij, vervolgens 1 nachtje (afgedraaid) wel goed slapen en dan ging t weer weken lang mis. De jongste is er nu vanaf, de oudste nog niet.

Wij gooien al vroeg de gordijnen dicht en tv/radio/tablets uit. T wordt hier rond 1730 echt suuuuuper saai. Is nog niet eens nodig want ze slaapt prima en lang, maar meer om de "het is veeeel gezelliger beneden, ik ga echt niet sapuh!" voor te wezen.

Share This Page