jongetjes en hun piemel :D HELP!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jessmin, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    :D

Euhm.. ik heb een klein probleempje en ik denk dat ik mogelijk iets over het hoofd zie, vandaar dat ik het hier even post.

Mijn zoontje van net 3 jaar is inmiddels al een jaar zindelijk. Maarrr.. pas sinds kort laat ik hem zelf naar de wc gaan. Eerst zette ik hem er altijd op en duwde dan zijn piemel in de wc zodat hij goed erin plast. Inmiddels vind ik hem groot genoeg - en hij wil het ook zelf doen - dat hij zelf naar de wc gaat. Hij moet bovendien soms ook gewoon elk half uur, vooral als hij een grote beker drinken op heeft. Dan heb ik niet altijd tijd om met hem mee te gaan, doordat ik bv sta te koken, te telefoneren of druk met dochter bezig ben. En de helft van de keren gaat het wel aardig, maar de andere helft van de keren piest hij over de rand doordat hij zijn piemel niet goed mikt. Dan duwt hij 'm wel omlaag maar op een manier dat het puntje omhoog wijst, of pielemoos plakt aan zijn been en zandstraalt de muur, òòffff hij gaat niet goed naar achteren zitten en meneer Piemel ligt als een mitrailleur op de bril en piest z'n onderbroek nat. Kortom veel piemel-gezeik, en een natte, stinkende wc inmiddels. Na de derde keer dweilen vandaag en merkend dat ik ook boos word (ja, ik weet het, zielig en onterecht, maar ik ben ook maar een moe mens) vraag ik me af; wat zie ik over het hoofd?? Ik moet ook echt altijd diep z'n gevalletje erin duwen anders gaat het zelfs bij mij fout.

Staand plassen is ook doffe ellende, want hij duwt z'n bips juist naar achter en ik moet 'm echt onder z'n ballen pakken wil ik goed kunnen richten. Het laatste straaltje komt dan vervolgens toch in z'n broek. Zou het kunnen dat hij gewoon een klein piemeltje heeft en het daardoor komt? Je kan bij het staand plassen ook echt niet z'n piemel pakken ofzo want dan 'glipt ie erin' zeg maar, en hou je z'n velletje alleen nog vast. Dus hoe dan ook, waarom ben ik zo'n kluns met jongetjes??!! Aaaargh!!!:)

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hehe :p
    Geen ervaring mee, maar ik weet dat je van die figuurtjes hebt voor in mannen toiletten om op te richten.. Misschien dat dat iets is :D

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
  4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Nou, hij mag op de wc echt niet staand gaan plassen hoor! Of zou dat mijn fout zijn? Moet ik 'm misschien leren staand te plassen? Hij wil zelf het liefst op zijn potje want dat vindt hij het makkelijkst en staand plassen gaat zelfs met mijn hulp amper omdat de helft in zijn broek beland omdat hij nog niet zo goed in een boogje kan plassen (geen idee waarom of hoe dit zit). Hij steekt zijn billen ook naar achter. Pffff, echt hoor, ik snap het nut van de piemel, maar hallelujah wat een ingewikkeld apparaat :D

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Daarom plast mijn zoon altijd staand en het gaat altijd goed. Papa heeft wel een paar keer met hem geoefend (kan hij veel beter doen als man zijnde).

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn neefje plaste om die reden lang met een verkleiner op de wc, die heeft een opstaand stukje voor waardoor hij beter ging zitten en ook beter naar beneden kon richten ipv stiekem nog over het randje. Nu is hij wat ouder en begrijpt hij dat hij een stukje verder naar achter moet zitten en z'n piemel naar beneden moet houden, gaat prima!
    Staand plassen kan hij niet zo goed, de laatste druppels hebben dan te weinig 'snelheid' en belanden dus in z'n broek, op de wc en op de vloer....

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hahahahahaha sorry ik heb (nog) geen tips maar ik heb me rot gelachen :))

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Purk: ja zie je! Dat probleem heb ik dus ook met staand plassen! En ik zeg ook altijd 'goed naar achteren zitten en eerst KIJKEN en goed je piemel duwen'. En hij heeft inderdaad een verkleiner omdat dat randje wel iets helpt. Maar al het bovenstaande is dus MET de verkleiner. En dus nog steeds drama. En ik vind het zo sneu, want inmiddels zegt ie al sorry als ie de tegels water heeft gegeven.

Sjah... en vaderlief is er bijna nooit, dus dat is misschien de kern van het probleem, Amarens ;)

9. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de mijne 'glipt' ie niet terug als ik of hij hem vastpakt..... Dat lijkt me ook lastig idd

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Sneeuw: zou dat betekenen dat die van hem misschien relatief klein is? De helft van z'n onderdaantje is velletje zeg maar, het 'harde' gedeelte is max 2 cm? Zoiets?

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Naahhh, ik denk 1,5 cm velletje 1,5 cm hard. Whahaha, erg zeg, hij is net 3 en nu al hebben dames het over de maat van zijn piemel, wuhahaha :D

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hahahahaha ik heb me rot gelachen om je verhaal :):D:D

Onze zoon plazt ook zittend. Op de wc beneden zit een verkleiner met een vrij hoge rand (geen idee welk merk toen eens bij lidl gehaald voor drie keer niks) en daar gaat het altijd goed (op af en toe een ongelukje na maar ach dat heb ik ook weleens) Boven zit een verkleiner van hema en daar gaat het vaker mis. Plast hij net over het randje heen en en dan gaat het tussen verkleiner en bril enz...

Dus hier heeft het denk ik wel te maken met de rand van de verkleiner.

Ow wat ik ook net bedenk: de verkleiner beneden ligt op de bril. De verkleiner boven ligt tussen de bril en de wc in. Is missch ook nog wel een voordeel.

13. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    Hier gaat zoonlief met regelmaat met zijn gezicht naar de stortbak op de bril zitten. Dan heeft hij alle ruimte om te plassen. Dan moeten wel alle broeken helemaal uit...
    Maar hier gelukkig een jongetje dat beter oplet als zijn moeder dat zijn vriendje naar beneden is gericht.

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Haha heerlijk om te lezen
    helaas geen tips
    Ik zet hem zelf op de wc en heb nog nooit wat naar beneden geduwd. Hij zit dus per toeval goed...

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    haha ik moet ook wel erg lachen om je verhaal hoor ;)
    er staat me nog een hoop lol te wachten ;)

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Haha ik moest wel lachen om je verhaal, sorry :):D
    Ik denk dat het een kwestie van tijd en oefenen is. Mijn grootste kleine vriend heeft ook heel wat naast de wc geplast en nu zelfs nog weleens. Toen hij zittend plaste, plaste hij vaak tussen de wc-rand en bril door. Hij is toen staand gaan plassen op een opstapje met de bril omhoog. Gelukkig gaat dat wel goed alleen is het mikken dan soms weer een "dingetje". Van die mik-stickers zijn daar wel leuk voor en heel vaak roepen dat hij "em" vast moet houden :)

Maar dan krijg je wel weer het "probleem" dat hij de bril na het plassen weer omlaag doet ( ja ja, hét grote mannenprobleem :p )
    Hier is de bril dus ook een keer omlaag gekomen en zat de pielemuis ertussen :$

17. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hahaha sorry maar ik ga stuk hier :D:D

Maar dan wel vooral omdat het zo herkenbaar is :)

Zoontje is nog niet zo lang zindelijk, maar ik heb DE beste plasmethode ook nogsteeds niet uitgevonden. Mijn man ligt steeds helemaal dubbel om mijn gemopper, volgens hem moet hij hem "gewoon" naar beneden houden. Sorry maar de definitie van "gewoon" is mij compleet uitduidelijk haha

Heb nu met mijn man afgesproken dat hij dit weekend gewoon even met hem mag oefenen in het gewoon naar beneden houden ;)

18. nancy82

nancy82 Actief lid

30 dec 2012
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen tips..hier een meisjesmama...gelukkig;)
    maar heb hier met manlief werkelijk dubbel gelegen van het lachen:)
    sorry:)
    tranen over mijn wangen..heb dr buikpijn van:)

19. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Herkenbaar!
    Pasgeleden vond ik ook 'water' op de vuilnisbak, muur en vloer. Dat vond ie zelf ook erg en toen trof ik hem ineens staand plassend aan, geweldig! Haha. Maar ja, er kwam een prachtig boogje maar net dat laatste beetje wat niet meer onder druk stond in zijn broek... Misschien eens een opstapje gebruiken waardoor hij beter zijn piemeltje boven de pot kan houden ipv boven zijn broek.. Fijn om te lezen dat er meerderen mee tobben.

Net als wildplassen!! Hoe moet dat netjes met een 3 jarige?

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan zelf bijna gaan dweilen hier, pies zowat in mijn broek van het lachen om je beschrijvingen van hoe het allemaal mis kan gaan.
    Zelf vind ik zo af en toe een flinke plas op de tegels helemaal achterin de wc. Het is me nog steeds een raadsel hoe dat daat terecht komt, aangezien onze zoon zitten plast en je dus zou verwachten dat de 'schade' vóór de wc ligt en niet helemaal achteraan (tegen de nuur van de stortbak.)

Onze zoon laat zichzelf tegenwoordig vrij diep mijn zijn billen in de wc zakken. Zijn piemel is dan vanzelf naar beneden gericht. Dat gaat over het algemeen best goed.

Deel Deze Pagina