Onlangs zijn de vader van mijn zoontje en ik uit elkaar gegaan, we gaan nog normaal met elkaar om, maar ik merk aan mijn zoontje dat hij het moeilijk heeft en hij zegt ook dat hij het niet leuk vind, ook mist hij mijn vader die vorig jaar overleden is. Ik weet niet zo goed hoe ik hem het beste kan helpen. Iemand tips?
Ik denk dat je dit beter kan plaatsen onder het kopje alleenstaande moeders, daar zal je meer reacties krijgen. Ik heb het niet zelf meegemaakt maar mijn halfzussen wel. Zij misten hun vader heel erg en hun moeder is er niet goed mee omgegaan door slecht over hun vader te spreken. Maar vermits jullie op goede voet staan zal dat wel niet het geval zijn. Ik wens je alvast veel sterkte.
Praten praten praten. Dat is het beste wat je kunt doen. Vertel aan hem dat je ziet dat hij het moeilijk heeft. Dat je heel graag hem wilt helpen. Vraag hem eens of hij een idee heeft. Wellicht kan hij een foto van papa op zijn nachtkastje zetten bij jou in huis. En bij papa eentje van jou. Kijk eens op Villa Pinedo - De plek voor kinderen van gescheiden ouders