Leuke spelletjes voor (bijna) 5 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door PenK, 18 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Onze zoon, die vlak na de zomer 5 wordt is dol op spelletjes maar ik merk dat de spelletjes die wij momenteel hebben geen uitdaging meer bieden.
    Wat zijn leuke spelletjes voor een kleuter? Mogen gezelschapsspellen zijn maar ook educatieve spelletjes.

Mijn dochter vond spelletjes van smart games erg leuk toen ze 6 was. Ik zie dat je deze ook hebt voor kleuters maar vraag me af of dat echt zo leuk is voor die ‘kleintjes’?

Graag jullie ideeën!

2. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Keezen is hier favoriet (staat vanaf 8 jr, maar wordt hier vanaf 4 jr gespeeld)

Uno junior
    Monopoly junior
    Rummikub
    Mens erger je niet
    La cucaracha

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Keezen ken ik niet. Ga eens kijken wat dat is. Mens erger je niet doen we regelmatig. Van de anderen ken ik alleen de volwassen versie. Ook een leuk idee de jr versie aan te schaffen.
    Dank voor je reactie!

4. Smurf79

Smurf79 Actief lid

5 mrt 2015
    163
    54
    28
    Wij hebben ticket to ride mijn eerste trein reis gekocht voor onze zoon van 4,5 jaar. Spelen nog met open kaarten maar hij vindt het leuk en moet nadenken. Voor ons is het ook leuk om te spelen.

Fuddey vindt dit leuk.
  5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hmmm..... ken ik ook niet. Weer een om te Google-en:thumup:
    Dank voor de tip!

Smurf79 vindt dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wij hebben voor onze (net) 4 jarige 2 smartgames spellen, dora met het strand, bepaalde figuren moeten op het strand en andere in het water, hij heeft hem net uitgespeeld. Roadblock is ook leuk, de politie moet een auto insluiten.

Wel iets moeilijker maar gaat goed.

Betreft bordspellen gaan we nog beginnen , kinderen van catan, ticket to ride junior. Ik zou meer van dat soort spelle zoeken, meer uitdaging en voor je zelf ok leuker om te spelen

7. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hier wordt graag gespeeld met dochters van 4 en 6:
    - kolonisten van catan junior
    - carcasonne junior
    - spot it
    - kroko loko
    - halli galli (junior)
    - regenwormen

8. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hier eentje van net 5 en ze doet graag:
    Carcassonne junior
    Wie is het?
    Mens erger je niet
    Uno

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Mijn dochter van bijna 5 vindt wel redelijk wat spellen leuk, maar het gaat mij er meer om wat voor volwassenen ook nog enigszins leuk is om mee te spelen ;)
    Triominos Junior vinden we allebei leuk. Eerst moest ik dochter nog helpen (open spelen) nu kan ze het zelf.
    En de volwassen versie van Carcassonne (wat versimpeld)

Smart games heeft dochter de 3 biggetjes voor haar 4e verjaardag gekregen. Die is voor een slimme 5 jarige eigenlijk al bijna te makkelijk. Dus ik zou goed naar de leeftijdsindicaties kijken en niet te makkelijk kopen (als je zoon van uitdaging houdt)

Heb je Loco? Daar heb je meer mogelijkheden/boekjes mee.

Deze hema puzzel vindt dochter momenteel leuk. Hij is op 2 kanten te maken, voorkant hoofdletters, achterkant cijfers
    https://www.hema.nl/winkel/sinterklaas/cadeaus-voor-kids/houten-giraffe-puzzel-(15110219)

En nog een tip, als je een speelotheek in de buurt hebt kun je daar lid van worden en vanalles uitproberen! Elke maand weer wat anders halen.

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook een spellengek van bijna 5! Hij vind op het moment de betoverde doolhof geweldig (we hebben de juniorversie mijn eerste doolhof). Ook monopoly junior, stef stuntpiloot (hilarisch) krokoloco, dier op fier, ganzenbord en de spellenbox van Haba zijn favoriet.

Verder doet hij steeds meer met zijn Tiptoi, vooral het getallenboek nu en Loco vind hij ook leuk.

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Smartgames

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    De hema giraf ziet er leuk uit maar zou onze knul (net 4) zo in elkaar zetten en er niks meer mee doen. (Loopt wel voor)

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Welke raad jij aan?

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoon speelt ook graag confetti.
    Halli galli vind hij ook leuk.
    Zon vissenvang spelletje, met hengels een happend visje vangen

15. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Pesten vinden ze hier geweldig. Met 4-jarige spelen we dan met open kaarten.
    En jakkiebak Kippenkak
    Het grote poepspel
    Carcassonne. Dat is wel voor oudere kinderen bedoeld, maar met een beetje hulp prima te doen.

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Skip bo doen wij vaak!
    Vos laat los is weinig uitdaging maar wel grappig.
    En sinds vandaag hebben we ook regenwormen en het dierentuin dobbelspel in huis wat erg leuk is!
    Crazy candy hebben we voor de jongste gekocht vandaag, vindt hij erg leuk maar wordt al snel simpel (mijn zesjarige vond het alweer saai)

17. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik ben niet Libelle maar misschien heb je ook iets aan mijn ervaringen ;)
    In ieder geval níet Sneeuwwitje.. die speelt mijn zoontje in ieder geval zo uit en vond hij ook niet zo interessant. De drie kleine biggetjes dagen hem meer uit. Hij heeft het onlangs voor het eerst uitgespeeld maar het was niet zo dat hij op tijd van 10 minuten klaar was. Bij sommige opdrachten werd zijn concentratie en geduld echt op de proef gesteld. Nu staat het in de kast en over een tijdje halen we het er gewoon weer eens uit :) Ik heb ook nog wat anders liggen, Jumpin en Pirates Hide & Seek maar die heb ik hem nog niet gegeven dus kan je helaas ook niet vertellen of die in de smaak vallen ;)

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Betreft smary games hebben wij dora op het strand, onze uk van net 4 (loopt wel voor) heeft hem vorige week uitgespeeld.

We hebben ook roadblock. Een rode auto en een lading politieauto's die hem in moeten sluiten. Wel moeilijker maar komt er bij de eerste lading puzzels goed uit. Ziet er ook leuk uit in 3d

Carcassonne en regenwormen heb je ook in een junior versie

19. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik moet nog even mijn reactie bijstellen wellicht: n.a.v. dit topic de drie biggetjes weer eens uit de kast gehaald en tot mijn verbazing speelt mijn zoontje die nu ook met gemak uit (4 maanden geleden was hij geregeld gefrustreerd dat hij de oplossingen niet allemaal in 1x zag). Hij vond t wél leuk om weer eens te doen. Ik zag trouwens dat we ook penguins on ice hebben, helemaal vergeten ☺️ Die proberen we morgen. Hij is 4,5 nu.

20. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Penguins on Ice heeft mijn zoontje vanochtend voordat hij naar school ging geprobeerd. De eerste 10 opdrachten heeft hij enthousiast gedaan. Denk dat dit wel een hit is, echt niet zo simpel als het lijkt. De groene (starter niveau) opdrachten zijn op het moment prima. Voor het volgende level denk ik dat hij wat ouder moet zijn/ wat meer inzicht en met name geduld moet ontwikkelen voordat hij die goed kan maken. Wat mij betreft een prima spel :)

Deel Deze Pagina