Krentenbaard, eczeem, niks helpt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 19 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    2wk geleden begon het "een plekje" op de pols, open gekrabte muggenbult. Na het weekend (waarin hij op de camping was) was die plek 3x zo groot. Omdat ik zelf huisartsassistente ben en er tamelijk duidelijk krentenbaard in herkende heb ik aan de balie bij de huisarts Fucidin gevraagd. Assistente was het met mij eens wat betreft de plek. Nog diezelfde middag waren er 4 plekken. Ik blij met de snelle hulp. Smeren smeren smeren gedurende 9 dagen, 2 plekken verdwenen maar andere groeiden juist. Dus afspraak gemaakt bij de huisarts. Die dacht aan eczeem, Triamcinolon gekregen. Daarop droogde 2 plekken binnen een dag in. Ik twijfelde aan de diagnose maar hey, ik ben geen arts en de eczeemcreme hielp. We mogen een week smeren, dus tm dinsdag. Nu zijn 2 plekken toch weer gegroeid en er zijn vandaag weer nieuwe bij gekomen :confused:

    Het enige dat enigszins hielp was afplakken, wat de huisarts niet aanraadde ivm broeien. Maar hij pulkt heel veel. Het zit nu in zn neus, bovenlip en lijkt zelfs in de ooghoek te beginnen. De grote plekken zitten op zijn pols en rondom de knieeen. Slechts 1plek is echt weg. Ik ga na het weekend weer terug naar de huisarts, dit is dweilen met de kraan open o_O

    Gek is wel dat mijn vriend en ik nergens last van hebben, dat pleit dan weer tegen krentenbaard. Heeft iemand nog tips en trics wat ik tot na het weekend nog kan proberen?
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Mijn zoon heeft geregeld op die manier krentenbaard.

    Ik krijg het dan ook, mijn andere kinderen niet. Die zijn er echt minder gevoelig voor.

    Veel vormen van krentenbaard zijn tegenwoordig resistent voor de fucidine.

    Hier helpt augmentin of fluclox het beste.