Sem gaat vanacht zonder luier naar bed. We hebben een nachtlampje voor hem en een potje naast z'n bed. Als hij voelt dat hij moet plassen mag hij de lamp aandoen en op z'n potje gaan zitten. Nou zal het best een aantal nachten fout gaan, maar wat zouden jullie doen? Ik denk dat als wij rond 23.00 naar bed gaan dat we hem even op het Potje moeten zetten. Man denkt dat we dat ook moeten doen maar ook nog om een uur of 3. De wekker zetten dus. Vind ik niet zo nodig. Hij moet ten slotte leren dat hij zelf in de nacht ook aanvoelt dat hij moet plassen. Wat zouden jullie doen? Of misschien geen van beide en wat anders?
Je kan een kindje niet leren om 's nachts droog te blijven, als ze het niet voelen 's nachts, dan lukt het gewoon niet. Ik vind het persoonlijk ook onzin om een keer om 23 uur te laten plassen en/of midden in de nacht, dat noem ik niet zindelijk zijn. Hier hebben we de luier uitgelaten nadat Eva een paar nachten 's ochtends wakker werd met een droge luier. Dat was een paar maanden nadat ze overdag zindelijk was, maar het kan ook een paar jaar duren.
Eens met Snoopy. Dit kun je niet leren of trainen. Je kindje moet wakker worden en weten dat het moet plassen. Wakker maken schijnt juist averechts te werken, want je kindje wordt zo nog zelf niet wakker omdat het moet plassen maar dit beslis jij voor hem. Je kunt het best proberen, maar meestal kun je idd beter wachten op een teken van je kindje zelf. Inderdaad als de luier sochtends altijd droog is of als ze het zelf zeggen. Hier wilde ze na een paar dagen zindelijk zijn de luier niet meer aan en dat ging gelijk goed. Ze word gewoon wakker snachts als ze moet plassen. Wij hebben dus ook niet wakker gemaakt, zeiltje op de matras en zorgen voor genoeg schoon beddengoed voor als dat nodig is.
Bedankt! Klinkt heel logisch en ik had er nog niet aan gedacht. We hebben het even besproken en we laten hem liggen.
Onze dochter was 2 jaar en 4 maanden en overdag zinnelijk, af en toe een ongelukje. Toen was ze bijna 3 en zei: ik wil geen luier meer aan, maar ze was iedere nacht nog helemaal nat dus ik wilde dat niet. Zomaar ineens dacht ik na de zoveelste zeur nou dan toch niet. Ben je morgen dan wel droog? En wat bleek. Ze was droog! Daarna was ze 2 van de 7 nachten nat, en ineens op een of andere manier was ze weer iedere nat, een luier aan en klaar, maar toen ineens begon het weer... ze was af en toe nat. We hebben toen een kalender gemaakt met voor kruisjes en als die vol was mocht ze een Step. Die wilde ze zo graag. En ze is 2 keer nat geweest van die 30 keer, geen kruisje dus, maar nu is ze vorige week zomaar een keer nat geweest en daarna niet. Oftwel jou manier van zinnelijk worden s'nachts is heel anders. Maar het is misschien inderdaad handig het wakker maken om 23 uur, maar dan is daarna nog een hele ruk... Maar eigenlijk moet hij uit zichzelf wakker worden denk ik, wij hebben het nooit gedaan. Volgens mij moet je niet boos worden en gewoon even het bedje verschonen of een handdoek eronder leggen? Succes!
Heeft hij wel droge luiers `s morgens? anders is het wel een beetje sneu voor hem. Hier de luier uit gelaten toen ze een drie nachten droog was, ze wilde zelf heel graag en nooit ongelukjes gehad. Wakker maken heb ik nooit gedaan omdat je ze dan halfslapend leert plassen, dochter zou het ook niet gewaardeerd hebben en eerder boos worden dan plassen.
Zodra hij wakker word plast hij in z'n luier. We kijken het gewoon even aan. Overdag is hij al maaaaanden droog dus dat scheelt. En boos worden we natuurlijk niet. Als hij nat word dan hoort het er bij toch?
Zou het gewoon eens proberen dan hoor! Proberen kan geen kwaad in mijn ogen. Maar ik zou persoonlijk niet wakker maken. Gewoon uitleggen dat als hij wakker wordt en moet plassen hij moet roepen oid zodat je hem kunt helpen. Hier is ze snachts echt te slaperig om zelf te gaan plassen, dan gaat het zeker weten mis. Moet haar echt uit bed tillen, op t potje zetten, en weer in bed leggen. Hier was het ook zo dat ze na t wakker worden gelijk plaste, na t wakker worden komt ze altijd bij ons in bed liggen voor een voeding en dan plaste ze dus. Ging echt gelijk goed, in het begin werd ze vaak rond 4 uur wakker en riep ze dat ze moest plassen, en na een 1,5 a 2 weken zo plaste ze één keer in bed rond 5 uur en de nacht daarna werd ze niet meer wakker maar plaste ze 's ochtends na het wakker worden gelijk. Dus dat was even de overgang van wel/niet wakker worden om te plassen. Ze heeft nu net een terugval gehad in zindelijkheid, wat heel normaal schijnt te zijn, en nu wordt ze wel weer wakker snachts omdat ze moet plassen.
Hmmm heb weer even advies nodig. Hij heeft geen 1 keer op z'n potje geplast en elke keer in z'n bed. Ik vermoed dat hij van ver uit z'n slaap moet komen. De ene keer is hij als wij naar bed gaan en bij hem kijken al zeiknat en de andere keer als hij wakker word. We hebben zelfs geprobeerd om hem op het potje te zetten als wij naar bed gaan maar we halen hem dan uit zo'n diepe slaap dat hij huilt en hij kan niet plassen dan zegt hij. Ik ben geneigd om hem nu voorlopig maar weer even een luier aan te doen. Of geef ik te snel op? Wat zouden jullie doen?
Ik zou gewoon weer een luier omdoen. Hij is er nog niet aan toe. Las laatst een artikel dat het heel gewoon is dat kindjes pas tussen hun 4e en 5e levensjaar s nachts zindelijk zijn. Het is iets wat je ze niet aan kan leren, dus ik zou de luier weer om doen!
Zou ook gewoon de luier weer om doen. Als hij een paar ochtenden droog is kan je het misschien weer proberen.
mijn jongen heeft deze week na (een pauze van 4 maanden) weer droge luiers in de ochtend, maar hij is wel vroeg op vr n plasje rond 6uur.vandaag om 7 uur! denk je dat ik ook een keertje de luier uit kan laten?ik maak hem nooit wakker om te laten plassen. echt niet! want dan is er gevaar dat hij inderdaad boos wordt en niet meer kan slapen. ik zou dat willen omdat mijn jongen steeds luieruitslag heeft op piemel en tussen billen. daar wil ik zo graag van af.heel vervelend vr hem.
niet plassen/poepen tijdens slaap kun je niet leren door je kindje wakker te maken om te plassen!volgens cb moet het kind 2 weken lang in de ochtend droge luiers hebben om de luier weg te laten.
Het heeft niet met opgeven van jouw kant te maken. Je kindje is hier duidelijk gewoon nog niet klaar voor.. laat hem lekker slapen! Het is al veel gezegd.. zodra hij een tijd droge luiers heeft de luiers weglaten. Mijn dochter is inmiddels 4, en slaapt nog met een luier. Ze is echt een coma-slaper en haar wakker maken heeft geen enkele zin. Het komt vanzelf.. overdag zindelijk is belangrijk.. 's nachts komt wel.
Mee eens. Vind het sneu voor hem om elke nacht/ochtend een nat bed te hebben. Ik was na 2 dagen al gestopt, haha..
Hier wou dochter met 2 jr zelf geen luier meer aan. Ze was al zindelijk overdag. Luier uit gelaten en ging gelijk goed. Als ze ziek was dan niet dan plaste ze nog wel eens maar dat is nu ook helemaal over. Demiddelste daar in tegen al heel vaak op het potje geprobeerd maar ze wil niet! Laat alles gewoon lopen en is er echt nog niet aan toe denk ik. Nu gewoon wachten tot ze het zelf aan geeft. Iemand nog tips voor de middelste ? Ze is bijna 2 en half. Heb ook z'n plastic onderbroekje maar dan denkt ze dat het een luier is dus dat is niet z'n succes. Als ik hun buiten laat zwemmen gaat de middelste dus wel op t potje en vind ze het helemaal geweldig. Maar in huis is het een drama. Gr.