Krentenbaard kind jeuk: wat smeren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Child, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Mijn zoontje heeft flinke krentenbaard op benen en wat bij armen. Heb al 10 dagen Fucidin gesmeerd maar hielp niet voldoende. Antibioticakuur gekregen maar is zo'n enorm vies drankje: ik krijg het niet bij hem naar binnen (serieus alles al geprobeerd)

Nu wil ik het zo laten genezen, korsten vallen al af. Maar hij klaagt zo over jeuk. Ik heb huidolie, zinkzalf, blauwe niveapot etc al geprobeerd en hij lijkt het beste op huidolie te reageren alhoewel het niet voldoende lijkt.

Iemand ervaring wat ik beste kan smeren? (Die antibioticakuur wordt hem echt niet)

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Ik zou dan toch doorsmeren met fucidin.
    En m'n jongste gaf ik een koud,washandje om te deppen tegen de jeuk.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Antibioticakuur door een danoontje? Niet een huismerk maar de echt Danoontje.
    Dat werkte hier goed, de antibioticakuur werkte binnen een dag al.

Het is dan ook niet meer besmettelijk.

4. Leuk

Leuk Actief lid

28 jul 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    Misschien een tip om het in heel heel klein beetje water op te lossen. wat hij in een slok op kan drinken en dan een glas gewone lekkere limonade erachter aan, zodat het daarna goed gemengd wordt met vocht.

Op deze manier hoeft hij niet een heel glas vies water te drinken, maar 1 slok te drinken met een vies medicijn.

Deze methode gebruik ik ook in de pg zorg. Werkt super!

5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Mijn zoontje (even oud als jouw kleine) heeft nu al bijna een jaar krentenbaard. Ben al aan het vierde tubetje fusidinezuur bezig. Hij heeft al twee keer antibiotica gehad. Toen is het wel even weggeweest. Maar het komt gewoon weer op een andere plaats terug. Het is gewoon een drama. Hij blijft het openkrabben.
    Ik zou sowieso blijven smeren met het zalfje. En z'n nageltjes zo kort mogelijk houden.
    Ik heb nu voor mijn zoontje hormoonzalf gekregen, maar nu na ruim anderhalve week smeren is er nog geen verschil. Dus ik mag weer terug naar de dokter.
    Het is echt een rotvirus.

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het wel behandelen, anders kan je er echt problemen mee krijgen. Ik zou naar de huisarts gaan. Maar zou nog wel de antibiotica eerst nog eens proberen, ik vind het makkelijk gezegd dat het niet lukt, wat moet dat moet, bij Eva heb ik destijds telkens als 'beloning' een snoepje gegeven.
    Ik heb zelf trouwens bactroban gehad, maar weet niet of kinderen dat mogen gebruiken.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Loop je al bij de dermatoloog met hem? Want dit is echt niet normaal dat hij er al zo lang mee loopt. Het zit waarschijnlijk in zijn slijmvliezen en dan kan het overal opduiken. Had ik ook. Eerst fucidin gebruikt, toen 2 antibioticakuren, toen doorverwezen, ik vind het heel kwalijk als een huisarts dat niet doet en als je bij een dermatoloog loopt vind ik het heel kwalijk als het niet goed behandeld wordt. Maar goed ik moest toen maandenlang bactroban smeren op bepaalde slijmvliezen en weer laten testen en na een paar maanden was het helemaal weg. Ook nooit meer teruggeweest.

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Nee ik ben nog niet bij een dermatoloog geweest. Ik moest eerst deze hormoonzalf twee weken proberen. Maar dat gaat hem dus ook niet worden. Ga van de week maar weer bellen en vragen of ze ons door wil verwijzen. Dit schiet totaal niet op. Word er moedeloos van...

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik heb het zelf gehad vorige maand. (Eerste keer in mijn leven, wist niet wat me overkwam :p) ik vond het ook vreselijk! Vooral de jeuk. Vaseline hielp wel wat.. En idd met een nat washandje. Verder had ik een zalfje (antibiotica geloof ik?) en was het binnen 3 dagen weg!

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hij heeft echt antibiotica nodig vrees ik, mijn zoon nam ook de AB niet en is uiteindelijk opgenomen en heeft AB door het infuus gekregen

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    En soms werkt antibiotica op die manier niet. Ik heb 2 kuren gehad maar het zat in mijn slijmvliezen genesteld, heb toen een paar maanden antibioticazalf moeten smeren.
    Maar inderdaad eerst gewone antibiotica echt wel laten nemen.

13. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Mijn dochter had ook krentebaard op haar been, en ook wij begonnen met fucidine.
    Hielp niet, uiteindelijk antibioticakuur en die werkte wel. Onze dochter vond hem heerlijk, dat scheelt! Dus ik zou toch een manier zoeken dat je de kuur wel naar binnen krijgt. Het is hartstikke vervelend!

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Heb je de AB al met een spuitje achter in zijn mond gespoten?

15. penseel

penseel Niet meer actief

ab is wel heel belangrijk ik ben best makkelijk maar ab is van ( levensbelang soms) klinkt ook weer zo dramatisch.

Wat hier altijd werkte was door een spuitje en het kind zelf de ab te laten in nemen eventueel oefenen met limonade in spuitje, Je kunt ook limo door spuitje doen en dan rest tand ab er bij doen. mixen zo iets of danoontje of in de vla appelmoes het moet.

Misschien wat maizena op de jeuk plekken smeren. Dat maakt het droog.

16. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier de hele zomer krentenbaard gehad, elke 6 weken. Gelukkig hier maar 1 klein plekje, waardoor ik twijfel of het niet gewoon ontstoken exceem was. Ik zou dus sowieso om een oordeel van een huidarts vragen. En ook nu toch de ab doorzetten. Wij hadden Floxapen. Het was heel bitter maar ik deed er een beetje pure siroop bij, en had een bakje vla en een stukje chocola staan als beloning. Anders ging het hier ook niet. Nou na een paar dagen wende hij aan de 'routine' en toen ging het wel.

Veel beterschap. Als het zo over het lichaam zit zou ik echt de kuur geven of om amoxiciline vragen want die is wel lekkerder in drank vorm.
    Of heb je die al?

17. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Tegen de jeuk kan je ook een havermoutbad proberen. Handje havermout in een washand, dichtknopen met iets en dan in bad laten liggen.

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Koelzalf zonder rozenolie helpt goed maar niet lang. Vaker insmeren.
    Auserin 0.5% of fenistil of andere antihystamine drank voor accut wordt gegeven bij hvm ziekte en waterpokken tegen erge jeuk
    Als dat moet behandelt worden als bij waterpokken dus uitdrogend vocht inbreng dan is goede cream A-derma.

19. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Geen mentolpoeder erop doen hoor, dat werd hier alleen maar erger.. Hier ook een ab-kuur en die fusidinecreme. Gelukkig begreep mijn zoontje dat het tegen de jeuk was... Ik deed de fusidine creme op alle plekken met een wattenstaafje. Heel veel werk want het was óveral op zijn lijf.. ook deed ik wat vd creme op een wattenstaafje en dat in zijn neusje. Ik had het idee dat het daar vandaan kwam. En nagels kort houden, handdoek na douchen gelijk in de was, net als zijn kleding. De huisarts had het niet herkend, daardoor heeft mijn zoontje er maanden mee gelopen. Overal vieze open wonden en 's nachts brullen van de pijn en jeuk. Dat herinnert me: ik had ook nog druppels tegen de jeuk.. heel veel sterkte, want het is verschrikkelijk!

20. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Bedankt voor het meedenken allemaal.

Ik heb de assistent gisteren gebeld om advies.
    De wonden zijn al droog dus niet meer besmettelijk en ik moest het nu vet houden met vaseline. Goed in de gaten houden of jeuk niet erger werd, dan kon er een schimmel bij zitten.

Die fucidinzalf mag je max 14 dagen dus die durf ik niet zomaar door te smeren.
    Ik heb als Ab-kuur inderdaad die Floxapen gekregen en die is een partij smerig (mijn man heeft geproefd)

De opmerking 'dat het makkelijk gezegd is dat het niet lukt' schoot me wel beetje in verkeerde keelgat.
    Leuk als je de ervaring hebt dat een snoepje als beloning werkt maar hier alles geprobeerd dus. (verdunnen/siroop/cola/snoepje, behalve danoontje want zoon lust geen zuivel)
    Inclusief in de houdgreep leggen waar een toeschouwer het AMK voor zou bellen!(hij spuugt het gewoon weer uit)

Havermoutbad is goede tip, daar was ik nog niet opgekomen!
    Het ziet er gelukkig door vaseline nu al stuk beter uit :)

Deel Deze Pagina