3,5 maand bijna 4 maand wil zitten (kinderstoel)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door puzzcat24, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Hoe zit het?
    Mag joey in de kinderstoel...
    Is dat niet slecht voor zijn rug?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou het nog niet doen, hier ging ze pas met 6 maanden ofzo erin en zelfs toen nog niet voor heel lang.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    #3 MvS, 10 feb 2010
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
    Die van ons wil ook zo graag zitten, maar dat mag hij voorlopig alleen nog maar bij mij op schoot of op de grond/in de box, waar hij ook makkelijk weer kan liggen. Inmiddels heeft ie zichzelf al wel zo geoefend dat hij 30 sec tot een minuut los kan zitten (trots!!!), maar ik durf hem echt nog niet in de kinderstoel te zetten.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ze mogen eigenlijk pas in een kinderstoel als ze zelf goed los kunnen zitten. Zou het dus nog niet doen, is idd slecht voor de rug en heupen.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou hem er niet langer inzetten, dan hij zelf los op de grond ook kan zitten..
    Mijn jochie kon met 6 maand wel even zelf zitten op de grond, maar in de kinderstoel zat hij na een halve minuut al als een zoutzak. Ik geloof dat hij pas tegen de 8 maanden een hele maaltijd in de kinderstoel kon, terwijl hij op de grond wel lang kon zitten.

6. Kejay

Kejay Niet meer actief

Keana wou op die leeftijd ook gaan zitten. Volgens het cb kon het geen kwaad, zolang ze het zelf aangaf en op schoot goed ondersteunen.
    Kinderstoel is hij nog veels te jong voor, het is echt slecht voor zijn ruggetje. Ze mogen op die leeftijd ook nog niet in de gewone zit van de wandelwagen (of ze moeten niet meer in de bak kunnen).
    Ik zou er nog een paar maandjes mee wachten. Het laatste wat je wil is zijn ruggetje overbelasten!

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma kan al een tijdje heel goed zitten en nu ook goed om zich heen kijken en een tijd spelen zonder dat ze omvalt. Nu hebben we pas een kinderstoel gekocht en daar kan ze heel goed inzitten nu. Vind 4 maanden wel erg vroeg hoor, zou nog even wachten.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Echt wachten!!! Tip van de fysio (mijn pa): pas vanaf 6 maanden af en toe proberen, maar zolang ze het zelf kunnen (met wat hulp). Nooit doen zo vroeg, want het belast de rug en bekken enorm!

9. puzzcat24

Hmm stomme internet !
    Want daar staat dat hij met 4 maand (als hij kan zitten zonder ondersteuning) in de kinderstoel mag
    Ik zal het niet doen nu...
    Wil hem echt niet te snel ergens aan laten beginnen...

Stel je voor zeg nu is hij zo gezond als een vis en dat ik het verpest zeker...

Bedankt meiden!

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het ligt er wel een beetje aan wat voor stoel je hebt.
    Op die van ons zit een ligstand en toen Finn 4 maanden was zat hij er heel af en toe in. De houding is dan net als in de MC of een wipstoeltje.
    Hij heeft reflux en KMA en was vaak ontroostbaar als hij verder uit de buurt was. De KA heeft toen overlegd met zijn fysio en die zeiden dat het geen kwaad kon omdat hij toen ook al tot zitten optrok. Zolang het maar in de ligstand was.

Overigens is hij ook rond die leeftijd naar de kinderwagenzit gegaan omdat hij in de bak niet meer paste. Dit ook iom met de fysio.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ach ja, op internet zitten mensen met gewoon geen of weinig ervaring.
    Wat dat betreft kun je gewoon het beste even het CB vragen, daar weten ze heel wat meer van kindjes dan van de mensen met verkooptechnieken die graag zo'n mooie kinderstoel willen verkopen. Liever vandaag dan volgende maand. ;)

12. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Want daar staat dat hij met 4 maand (als hij kan zitten zonder ondersteuning) in de kinderstoel mag

Maar kan hij al zonder ondersteuning zitten dan? Lijkt me wel heel vroeg bij 4 maand!
    Als je kleintje echt goed zelf kan zitten, dus met ruggetje mooi recht, dan wordt het langzaam tijd voor de kinderstoel. Meestal rond de 6 maanden...

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zou inderdaad nog even wachten met laten zitten in de kindertsoel totdat hij echt zelf los kan zitten.

Onze dochter wilde met 4 maanden ook al constant zitten en nu nogsteeds.... Ze kan wel heel even zelf zitten, maar ze kukelt al snel weer om. Ik heb haar laatst een keer in de kinderstoel gezet maar na 5 minuten hing ze er echt in, dus hij staat weer op zolder :)

14. puzzcat24

Nee dat zeg ik niet
    Bedoel dat zon site het zegt
    Onze joey kukelt ook onderste boven als we hem onverhoopt alleen laten zitten ;)

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

nee dan moet je echt nog even wachten. Dan is het echt slecht voor de rug. Ja internet heeft zo zijn voor en nadelen. Gewoon in het vervolg hier vragen. Ik heb ook veel aan dit forum.:)

16. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Maar hoe zit het dan met van die Bumbo's? Daarin "zitten" kleintjes toch ook al vanaf heel jong?
    Mijn zoontje is vastberaden om rechtop te zitten (bijna 4 mnd), als je hem tegen een kussen legt ofzo, dan probeert hij het elke keer. Ik moedig het niet aan, maar ik ga hem ook niet de hele dag plat laten liggen, want dat is alleen maar janken.

Deel Deze Pagina