hoi, mijn zoontje is 6,5 maand en ik wil over gaan naar kunstvoeding dus ik ben aan het afbouwen. Op dit moment zijn mijn voedingstijden 7 uur, 11 uur, 15 uur, 18.30 uur en 22.30 uur. Ik dacht deze borsten gewoon te vervangen door flesjes maar nu las ik ergens dat ze maar max 4 flesjes van 180ml per dag mogen klopt dat? De voeding van 22.30 uur krijg ik er denk ik nog niet af omdat mijn zoontje de nacht nog maar net min of meer doorslaapt. (sinds een week ofzo), ik weet natuurlijk niet hoe dat met kunstvoeding is. Zal ik dan die van 11 uur en 15 uur samen vervangen door 1 flesje om 15 uur? graag wat advies. groetjes Debby
Hai, Het is geen probleem om tijdelijk 5 flesjes van 200ml te geven, maar van de nummer 2 flesvoeding mogen kindjes inderdaad maar 800ml bereide voeding op een dag hebben. Als je kindje graag nog 5 voedingen wilt hebben kun je ook 5x 150 met 5 schepjes gaan geven. Je kunt inderdaad ook 2 voedingen combineren, maar zorg er dan wel voor dat er een redelijke tijd zit tussen de voedingen, zodat je kindje geen honger krijgt. Succes! Groetjes Laura