Hallo dames, Mijn dochtertje is 15 maanden en drinkt nog voornamelijk uit de fles. We zijn aan het proberen uit een beker te drinken, maar die houdt ze steeds zo verkeerd aan haar mond, dat ze de hele inhoud over haar heen giet. Nu hebben we dus ook een aantal tuitbekers, waarvan een aantal anti-lek (want ze test graag hoe lekvrij die bekers zijn). Alleen het probleem, ze weet niet hoe ze er uit moet drinken. Ook pakjes drinken (met een rietje) snapt ze niet. Ze houdt wel het rietje of de tuit in haar mond en houdt de beker schuin, maar als ze vervolgens merkt dat er niets uit komt is het klaar. Hoe kan ik haar leren hoe het moet? groetjes Bonnie
gewoon oefenen, gewoon een tuit beker geven, en laat haar daar de hele dag maar lekker mee oefenen, op een gegeven moment hebben ze het wel door. hier zijn de rietjes beker in trek, duurde ff, maar ze had het daarna zo door, en tuit beker is nu ook geen probleem
Misschien kan je haar stimuleren door een pakje drinken te geven en wanneer ze het rietje in haar mond doet een beetje te knijpen in het pakje?! Misschien is dan haar interesse gewekt,hihi.. Succes!
ons zoontje drinkt ook sinds een paar weken uit een rietjesbeker. de tuitbeker vond hij totaal niet interessant! Ik heb het hem geleerd met pakjes drinken, steeds in het pakje knijpen, en uiteindelijk had hij het door (heeft een week geduurd ongeveer). Toen heb ik het rietje van de rietjesbeker in een drinkpakje gedaan, anders snapte hij niet wat ik van hem wilde, uiteindelijk had hij ook dat door, en drinkt nu uit zijn rietjesbeker! Succes met oefenen, het kost veel geduld, maar ik vind het ideaal!