3.5 maand rijstebloem?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Seheira, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    @Justy; bedankt voor je advies. Ik ga direct dat topic lezen. En idd ik vindt ook dat het niet alleen honger hoeft te zijn. Ik heb ook wel eens gehad dat ik haar een speen geef en ze vervolgens gewoon een paar uur weer door slaapt. Ik bedoel wij worden ook wel eens in de nacht wakker door een geluidje, kou etc. etc. dus waarom zou dat niet bij mijn dochter kunnen gebeuren.

Heb alleen een beetje het idee dat er door sommigen mensen wordt gedacht dat ik dit topic heb gestart omdat ik het beu ben om in de nacht mijn bed uit te komen, maar geloof me na al die weken denk je er niet eens meer over na dat je uit bed stapt aangezien het je vaste ritme is geworden.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Er word allemaal maar gesuggereerd dat ik zg dt ie perse die voeding wil maar als je dat dikgedrukte stukje leest zie je dat dat nergens staat;)

Dus in principe staat hier in 1 zin beschreven wat jij nu in je laatste post zegt ts

Ik heb gezegd dat ze behoefte KUNNEN hebben aan een nachtvoeding en dat je dat misshien gewoon kan blijen doen als ie dan wel weer lekker verder slaapt zonder dat ie elk uur wakker word
    En dat rijstebloem gewoon geen garantie is(en ik persoonlijk ben tegen bijvoeden voor 4 maanden)
    En dat niet doorslapen niet gek is voor een kindje van 3,5 maand
    En daarbij dat ik het dus eens en met Dirksmama over dat gewenning e.d heel erg overtrokken word...

Voor de rest heb ik niks gezegd.. Dus waarom jullie vinden dat ik vreemde dingen zeg? Tell me

@justy pardon?
    Ik proef in je opmerking duidelijk een toontje waar is dat goed voor

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Seheira, ik vind niet dat JIJ zeurt! Jij zit er middenin en dat is gewoon heel vermoeiend.
    Maar ik vind de term 'wennen' en 'gewennen' gewoon niet iets dat men als iets negatiefs hoort te gebruiken bij baby's, iets dat 'de mensen' vaak wel doen.
    Ik vind: LAAT een kind er maar lekker aan wennen dat hij op zijn ouders kan vertrouwen! LAAT een kind er maar lekker aan wennen dat het niet hoeft te roepen of huilen voor er gereageerd wordt! LAAT een kind die eerste maandjes maar lekker aangeven wat het wanneer nodig heeft. Dat betaalt zich later terug in kinderen die meer zelfvertrouwen hebben en minder zeuren. Omdat ze weten dat ze op hun ouders aankunnen.
    Als je er op terugkijkt zijn die eerste intensieve maanden maar zo kort op een mensenleven! En het is gewoon een investering in de toekomst.

4. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    @sam20; Ik begrijp heel goed dat het nog vrij normaal is dat mijn dochter nog biet doorslaapt, ik weet dat ze nog jong is. Vandaar dat ik ook al een paar keer heb vermeld dat het niet mijn bedoeling is haar zo snel mogelijk door te laten slapen. Als zij behoefte heeft om wakker te worden, geen probleem! Het werd alleen op het cb verteld dat ik wellicht rijstebloem kon proberen, dus ik dacht proberen kan geen kwaad (ben er inmiddels mee gestopt, want ook ik hou niet zo van bijvoeden).

@Dirksmama; IK vind ook dat een kind vertrouwen moet krijgen van de ouders en het is ook echt niet zo dat ik haar laat huilen. Maar een voeding geven terwijl je bijna zeker wel weet dat het niet nodig is vindt ik dan ook onnodig. Ik heb nachten erbij dat ze prima verder slaapt na het geven van haar speen en sommigen nachten geef ik idd nog een fles.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Denk dat je dat zelf het beste aan kunt voelen. Het is niet raar om de ene dag meer honger te hebben dan de andere dag. Dat hebben we zelf toch ook? En baby's zijn soms net mensen joh :)

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    dat heet gewoon je mening geven. We leven in een vrij land toch? Jou meningen zijn doorgaans niet al te subtiel, dat vind ik er van en mag best eens gezegd worden (nogmaals: mijn mening --> vrij land!)

Deel Deze Pagina