gillen/krijsen door melkproducten?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door AngelaV, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Mijn zoontje slaapt al 2maanden zeer slecht, maar dan was een fop geven genoeg (voor eventjes). Maar nu is het gillen/krijsen zelfs met fop in zn mond.

Hij heeft pepti en zijn 3 weken geleden begonnen met pyjamapapje,waar dus melk in zit. Verder geen bijzonderheden tot 2 dagen geleden dat ie zo gilt/krijst. Kan dit hier aan liggen? Of is dit een fase oid?

Ik weet echt niet meer wat ik kan doen, het wordt steeds erger..
    Hij heeft nu al 2 nachten bij ons in bed geslapen, omdat ie anders alles bij elkaar schreeuwt..

2. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou proberen dat pyjamapapje dan even te laten en je kan bijvoorbeedl rijstebloem pakken en daar een papfles van maken.
    Ik begrijp eigenlijk niet goed dat als hij pepti heeft, je hem dan pyjamapapje met melk gaat geven?
    het kan wel van de melk komen als hij daarop reageert

3. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Omdat ik van de ka weer melkproducten moest proberen..

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ahaa, kinderartsen... ;)

Ik ben ook bezig met provoceren op het moment haha :D

Misschien is het een idee om dan een melkroduct in de ochtend te geven, zodat hij er overdag last van krijgt ipv 's nachts. Al is het natuurlijk te hopen dat hij helemaal niet zou reageren.
    Zou toch eventjes dat pyjamapapje laten voor wat het is. Als hij rustiger wordt, weet je dat het daarvan kan zijn.
    Geen eczeem oid te bekennen? weet natuurlijk niet in wat voor mate je zoontje kma heeft en hoe dat bij hem tot uiting komt?

5. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Nee, geen eczeem te bekennen heeft ie overigens ook nooit gehad. Hij huilde in het begin ook veel totdat we overgingen op pepti. Maar omdat we pyjamapapje al 3weken geven vond ik het raar dat ie er nu pas echt op zou reageren? Of heeft dat tijd nodig.. Ik laat pyjamapapje sowieso staan nu. Kijken of het uitmaakt.

6. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien reageert hij pas bij grotere hoeveelheden en heeft het 'stapeltijd' nodig.
    Maar goed, hij kan ook gewoon eventjes niet goed in zijn vel zitten. Dat is zó lastig met provoceren. Ik zou zeggen, vertrouw op je moedergevoel! dat is echt meestal juist!
    Misschien dat er nog anderen zijn met tips en ervaringen ;)

succes!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het inderdaad laten staan, hier ervaring met kma en vind 7 maanden echt vroeg om al te gaan provoceren. Zou minimaal tot 1 jaar wachten als hij het in lichte mate heeft (en neem aan van wel aangezien hij pepti verdraagt).

8. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hoi!

Hier hetzelfde probleem, maar iets anders haha... L.ukas gaat snachts gillen, krijsen, als hij een fles heeft gehad savonds voor het slapen gaan... Inmiddels zelf gevogeld, en als hij geen fles heeft slaapt hij door... Het was ineens, van de ene op andere dag, begon begin augustus... Nu de afgelopen week dus eindelijk erachter wat het was... De laatste fles/Voeding... Gisteren heeft ie 2 yoghurtjes en een flesje water op... En heerlijk geslapen!

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar flesvoeding. ;)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als wij provoceren, dan bouwen we heeeeel langzaam op met 10ml per keer. Een reactie kwam dan vaak pas na meerdere dagen. Dan is 't geen gehuil maar bv diaree. Bij zo'n grote hoeveelheid melk kan ik me voorstellen dat hij huilt van buikpijn ja? De eerste keren provoceerde ik bewust met te grote hoeveelheden; als ze al windjes liet na een plakje ham, bruin puntje brood etc, dan was de allergie nog niet voorbij en hadden we direct reactie om aan de arts te melden.

Deel Deze Pagina