Misschien heeft iemand een goede tip of suggestie.. ik heb een dochtertje van 3,5 maand. Ivm veel kenmerken van verborgen reflux krijgt ze een combinatie van Hero standaard met Hero comfort. De comfort is inmiddels opgehoogd tot 3 a 4 schepjes in de fles, en wat het spugen en omhoog komen van de voeding betreft, gaat dit goed. Ik krijg alleen t idee dat ze sinds dat we dit hebben opgehoogd, veel sneller honger heeft en ook meer lust. Ze drinkt alle voedingen schoon op (5 x 180) en geeft aan daarna nog meer honger te hebben. Ze laat ook maximaal 3 a 3,5 uur ertussen overdag, terwijl ze er eerder gerust 4 a 5 uur tussen kon laten (en dan nog een hele nacht doorsliep). Vaak ging ze dan tegen rond 19.00 haar nacht in en maakten we haar om 22.300 uur nog wakker voor een laatste voeding. Ze heeft er vandaag weer maximaal 3 uur tussen gelaten en ligt nu dus al op bed omdat ze om 20.00 haar laatste voeding heeft gehad. Op zich niet erg, maar ik heb t idee dat ze meer honger heeft. Wat is wijsheid? Ik wil sowieso deze nacht afwachten en kijken of ze t zo goed doet. (ze heeft de laatste voeding 210 gehad ipv 180) Maar wat zou ik evt aan kunnen passen? 4 voedingen van 210 vind ik wel erg veel voor zo'n klein maagje.. maar aan de andere kant kan ze t hier wel beter op doen misschien. En verder? Is comfort te mengen met extra? Lijkt me zo tegenstrijdig. Of kan ik dan beter de comfort weer terugbrengen? Ben dus een beetje aan t puzzelen met oplossingen, maar wil niet al teveel gaan proberen. Het gaat nu eindelijk een heel stuk beter met haar en ze lacht weer veel, zit lekker in dr vel. Ze lijkt dus alleen onverzadigbaar soms.
Hoi, Volgens mij dronk mijn zoontje met 3,5 maand nog 6/7 flesjes op een dag. Mij lijkt 5 al zo weinig......hoe zwaar is ze?
Levi drinkt nog steeds elke 3 uur overdag. Gewoon gegeven als hij wilde en nu is hij vanzelf zonder te sturen naar 4 flessen gegaan. Hij slaapt al om 7 uur in de avond dus vandaar dat we dat redden.
Als je kindje inderdaad reflux heeft, dan is het onverzadigbaar zijn echt een uiting daar van. Het gaat niet zozeer om honger, maar om het wegdrinken van...pijn, een on-comfortabel gevoel. Met reflux is het heel belangrijk om echt te proberen om vaker kleine flesjes te geven. Om de 3,5 uur is volkomen normaal,en in dit geval beter. Op die manier zorg je er voor dat het maagje niet tot de nok toe gevuld is, en er dus minder makkelijk voeding terug kan stromen. 210 cc is dus eigenlijk best wel heel erg veel...Het gewicht van je kindje staat in dit geval los van de cc's! Maar al zou het "mogen"volgens de fabrikant, dan nog....best heel veel voor zo'n kleintje! Je zou kunnen proberen wat jbpm aan de fles toe te voegen, of dit anders op een lepeltje te geven. Hier werkte het niet, maar je leest ook vaak dat het wel helpt! Hoe lang doet ze over een fles? En accepteert ze een speentje?
Mijn zoon dronk toen nog aan de borst,maar dronk wel vaker als vier of vijf keer. Hoe lang doet je kindje over de fles? Drinkt je kindje soms te snel waardoor de zuigbehoefte niet bevredigd word? Ik weet dat je friso altijd kunt mailen voor advies, mijn zoon kreeg later ook flesvoeding, maar niet in de aantallen en hoeveelheden die op de verpakking stonden.... Als je 180 + 6 schepjes geeft kom je al boven de 200 ml vloeistof uit. Ik ben zelf van mening dat dit echt heel veel is voor zo'n pukkie......