Mag je teleurgesteld zijn als...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Iejoor2510, Apr 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iejoor2510

Aug 27, 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    het geslag van de baby anders uitvalt dan dat je gehoopt had?

Niet dat ik het geslag al weet maar als ik alle kleine testjes doe, kom ik uit op een jongen terwijl ik na 2 jongens toch echt hoop op een meisje. Herkend iemand dit gevoel en hoe ga je daar dan mee om?

Liefs Ellis

2. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    oei altijd gevaarlijk dit soort topics want 'je moet immers blij zijn met wat je krijgt".
    Ik snap best dat je na 2 jongens een meisje wilde. Ik wilde dat ook erg graag maar nu ik weet dat er weer een klein knulletje komt, vind ik het super leuk.
    Weet je, het went. Echt waar! Als het een derde knul blijkt te zijn ben je zielsgelukkig.

Ik ben deze zwangerschap heel erg ziek geweest. Toen wij op de echo een gezond kindje zagen was ik al dolgelukkig. Dat maakte 3 maanden alleen op bed liggen weer helemaal goed. Op zo'n moment maakt het geslacht niet uit.

Overigens had ik ook alle bakerpraatjes voor een meid. En de tweede zwangerschap was dat ook zo, maar ik heb toch echt drie knullen straks.

3. Iejoor2510

Aug 27, 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Heb er ook een hele tijd overnagedacht om deze topic te plaatsen omdat ook ik het idee heb dat je blij moet zijn met wat je krijgt, zeker na een mk en je alle verdriet heb moeten verwerken en nu super blij bent met een nieuwe kans, maar toch was ik nieuwsgierig of er nog andere zijn met dit gevoel waarvan ook ik mezelf een opstootje geef maar het nou eenmaal wel hebt.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Natuurlijk mag dat. ;)

Maar dat wil niet zeggen dat ik met je mee voel. Dat komt denk ik ook omdat mijn vertrekpunt heel anders is, als je op je 40ste na een MK nog een keer zwanger raakt van je 1ste kindje en dit keer gaat alles goed dan ben je alleen maar blij.
    En daarnaast is het natuurlijk persoonlijk. Mijn man heeft al 2 (inmiddels grote) dochters en hij krijgt dus nu een 3de dochter. Hij had het best leuk gevonden als het nu een jongetje zou zijn geweest maar in weze maakt het hem niets uit.

5. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Oei, inderdaad een gevaarlijk onderwerp, maar ik weet ook dat je hier niet alleen in staat. Bij de eerste had ik toch best een zware voorkeur voor een jongetje, maar toen ik hoorde dat er een gezond meisje in m'n buik zat, was ik eigenlijk niet eens teleurgesteld maar alleen maar blij dat het een gezond kindje was.

Ik denk niet dat het kwaad kan als je even teleurgesteld bent en waarschijnlijk zal de teleurstelling al snel weer omslaan in blijdschap als blijkt dat alles helemaal goed is met het kindje.

En wie weet heb je mazzel en blijkt het toch een meisje te zijn. Ik heb hier ook diverse testen voorbij zien komen met een kansberekening of je een jongetje of een meisje krijgt. Bij m'n eerste klopte dit allemaal wel en deze keer niet.

6. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

Oct 10, 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    gevaarlijk onderwerp meid!

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Ik vind het ronduit onzin dat je geen voorkeur mag hebben, iedere vrouw (die zwanger wil worden) is blij met een zwangerschap en iedere ouder hoopt op een gezond kind......ik wilde graag een meisje maar ik weet zeker dat ik net zo blij had geweest met een jochie en mijn man wilde graag een jochie en hij is ontzettend gelukkig met zijn dochter.

Maar het taboe blijft.....
    Ik vind er verschil in zitten.....je mag een voorkeur hebben maar als je eenmaal bevallen ben moet je er toch overheen zetten.
    Mijn bio-vader wilde enkelt jongetjes en helaas voor hem waren zijn eerste 2 kinderen meisjes en dat hebben we wel geweten ook :rolleyes: :rolleyes:

8. lillebi

lillebi Actief lid

Feb 21, 2008
    249
    0
    0
    idd. een lastige vraag, ik kan het me namelijk niet voorstellen, ik heb nu drie dochters en zwanger van nummer vier, de omgeving zegt nu maar eens een jongen he, terwijl ik denk, wat maakt het uit, een jongen is weer eens wat anders maar een meisje is weer lekker vertrouwd, ik kan me dus niet voorstellen dat ik teleurgesteld zou zijn als ik nu weer een meisje zou krijgen, moet eerlijk zeggen dat ik dan een enorm schuldgevoel zou krijgen naar het kindje zelf toe, die kan er tenslotte ook niets aan doen dat ze van het andere geslacht is, mijn motto is altijd"blij zijn met wat je krijgt " en het geeikte cliche "als het maar gezond is " dat zijn voor mij de twee belangrijkste uitspraken.

9. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

Oct 10, 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    natuurlijk mag ieder zijn mening geven maar een paar wkn terug was er ook zoiets topic en dat liep behoorlijk uit de hand......
    het zou mij persoonlijk niets uitmaken als het maar gezond is en id ik ben het met lillebi eens want er zijn genoeg mensen die kunnen geen kindje krijgen!

10. Iejoor2510

Aug 27, 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Oeps,

Ik heb me wel wat op de hals gehaald zeg...jullie moeten niet denken dat een jongentje niet welkom is, want dat is zeker niet het geval. Met mijn leeftijd mag ik al blij zijn dat het nog gelukt is en dat alles maar goed mag gaan (volgende week de combinatietest) en mocht het een jongetje zijn dan zal dat net zoveel liefde krijgen als de andere 2. Maar ik dacht dat je hier alles kwijt kon, maar begrijp nu dat sommige dingen nog best wel gevoelig liggen en taboe zijn, mijn excuses hiervoor.

Liefs Ellis

11. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

May 29, 2007
    635
    0
    0
    We leven in een vrij land. Dus jij mag je voorkeur uitspreken en mensen mogen er op reageren ;)

En tuurlijk mag je het zeggen en echt teleurgesteld zal je alleen maar zijn voor een paar minuten. Daarna denk je alleen nog maar aan dat lieve kleintje in je buik die je zodirect in je handen mag handen. Hopelijk in volle gezondheid. Want ja hoe cliche dat is toch het aller aller belangrijkste.

12. Lelie4

Lelie4 Actief lid

Feb 10, 2008
    182
    0
    0
    Het heeft bij mij 5 jaar geduurd eer ik zwanger was met een hoop ziekenhuis gedoe en nu hoop ik natuurlijk op een heel gezond kindje! Neemt niet weg dat ik ook gewoon stiekum wel een voorkeur heb..ik zou erg graag een meisje krijgen! Kan er niks aan doen maar een meid lijkt me gewoon erg leuk! Blijkt het toch een jongen te zijn zal de blijdschap er niet minder om zijn en gaan we er ook gewoon volop van genieten! Ik denk dat er wel meer vrouwen zijn die een voorkeur hebben maar het uitspreken hiervan is not done!

Wat het ook wordt als het op je buik ligt en het is gezond dan kun je volgens mij niet anders dan verschrikkelijk van zo'n kleintje te houden wat het geslacht ook is!

13. mach86

mach86 Actief lid

Mar 20, 2008
    148
    0
    0
    kunstenares
    prov. Utrecht
    Een gevaarlijk onderwerp? wat een onzin. Tegenwoordig hoor je zoveel rare dingen in de media, ik snap het taboe niet.
    Mensen zouden elkaar wat meer in hun waarde moeten laten, so what dat je een voorkeur hebt?
    De een heeft een voorkeur en de ander niet. laten we dat gewoon accepteren.
    De meeste mensen die een voorkeur hebben zeggen het denk ik gewoon niet zo snel.
    Ik vind het heel dapper en eerlijk dat je hier over begonnen bent!
    Zelf heb ik niet echt een voorkeur, het ene moment lijkt een meisje me geweldig en het andere moment een jongetje.
    Wat het ook word, ik denk dat mensen altijd blij zijn met wat ze uiteindelijk krijgen. (op wat uitzonderingen na, jammer genoeg.)

14. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    ik vind het geen gevaarlijk onderwerp.Het word pas een gevaarlijk onderwerp als je gaat zeggen dat je geen jongetje wilt maar wel een meisje.
    Ik vind dat je best wel even teleurgesteld mag zijn , als je je daarna er maar weer overzet.Er zijn er wel meerdere die liever een meisje hadden gewild en die een jongen bleken te krijgen.En als je het eenmaal vast hebt ben je daar net zo blij mee.
    Wij weten hopelijk morgen wat het word en ik heb geen voorkeur als het maar lekker gezond is.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat iedereen wel stiekem een voorkeur heeft. Alleen mag je het niet hardop zeggen. Ik ben blij met allebei, maar ik wil maar 2 kindjes en daarom zou ik het ook best leuk vinden als dit een jongen zou worden. Maar mijn gevoel zegt dat het een meisje wordt. Dus daar ben ik dan ook tevreden mee.

Maar ik snap best, het is misschien je laatste kans om een meisje te krijgen, dat je dan voorkeur hebt.

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik snap het ook wel hoor. de reden dat er de vorige keer zo heftig werd gereageerd op een dergelijk topic, was omdat de vrouw in kwestie had gezegd dat ze helemaal niet blij was met de zwangerschap en dat ze het he tliefste stop wou zetten! Dat vind ik iets heel anders dan wanneer je eerlijk zegt: joh ik heb 2 jongens en een meid zou leuk zijn nu. En wetende dat je straks, mocht het weer en ventje zijn, gewoon ook weer blij bent. Als het een jongetje is, zal je misschien even moeten slikken en je dromen bij moeten stellen. Maar ik wed dat je van hem net zoveel zal houden als van je andere zoontjes. En als het een meisje is, dan is dat natuurlijk supergaaf!

17. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Weet je wat het is? Ik vind persoonlijk dat een voorkeur hebben niet erg is, als het maar veranderd als het kind een ander geslacht heeft. Wij vrouwen zegen vaak, als het maar gezond is. Maar mannen zijn daar veel eerlijker in. Die zeggen heel vaak wat ze het liefst hebben volgens mij.
    Mij maakt het helemaal niet uit, maar ik weet zeker dat mijn man heel graag een jongetje zou willen ALS hij het voor het kiezen had. Maar dat heeft ie nu eenmaal niet.

18. babydreame

babydreame Actief lid

Nov 9, 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Ik vind ook dat je gerust een voorkeur mag hebben hoor, wij hadden echt gehoopt op een jongen maar we hadden ook het gevoel dat het een jongen zou worden met de echo kregen we te horen dat het een meisje zou worden, ze zeiden dat alles gezond was en alles goed was nou dan is de knop zo omgeschakelt wand wat is er belangrijker dan dat je kind geboren word zonder dat er misschien gehandicapt zou zijn of waterhooft of wat dan ook er zijn zoveel mensen die dit te horen krijgen tijdens een echo, dat het toch niet helemaal goed is vreselijk om uit het ziekenhuis te gaan met zo,n medicatie, en laten we de mensen die moeilijk zwanger kunnen worden he, okal word het een meid okal word het een jongen je schakelt het gewoon om, ik bedoel het niet boos hoor.
    volgens mijn zijn jongens ook veel liever dan meiden hoor en aanhankelijker meer knuffelen enz. die meid van mijn is 3jr maar echt een krengtje. haha

wij hadden ook gehoopt op een konings gezind hoor.
    maar een meid is ook leuk

19. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Het is niet erg om teleurgesteld te zijn vind ik. Maar omdat ik dat wilde voorkomen heb ik geen voorkeur gehad. Ik vond een jongen net zo leuk als een meisje en het maakte mij dan ook helemaal niks uit. Zo kon ik ook niet ''teleurgesteld'' worden ;)

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Wat ik me goed voor kan stellen is dat je aan de boodschap moet wennen dat het een jongen wordt.
    Als je nu graag een meisje wilt stel je je daar onbewust een beetje op in. Als het dan een jongen wordt zul je echt wel heel erg blij zijn, maar je moet er denk ik even aan wennen.
    Hoe gek dat dan ook mag klinken.

Bij ons is het zodat mijn vriend een jongen wilt om mee te voetballen. En ik een meisje om mee te gaan shoppen. Uiteindelijk blijven het ideaal beelden. Ik weet wel dat het me nu niet meer uit maakt wat het wordt nu we serieus bezig zijn.

Als ik nu zou mogen tekenen dat ik deze maand zwanger mag raken van een jongen en voor een meisje nog een jaar zou moeten wachten. Dan zou ik tekenen voor het nu zwanger raken.

Een voorkeur is dus heel betrekkelijk wat mij betreft.

Groetjes Luna

Share This Page