bruinverlies

Discussion in 'Zwangerschap' started by Anne2607, May 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne2607

Anne2607 Lid

Apr 15, 2008
    59
    0
    0
    Ik ben vijf weken zwanger en had vanochtend een heel klein beetje bruinverlies. Ik heb de verloskundige gebeld en zij zei dat zolang het niet helder rood wordt en ik geen buikpijn heb er niets aan de hand is. Waarschijnlijk is het een innestelingsbloeding geweest. Toch voel ik me zooo onzeker. Het is mijn eerste zwangerschap en ik wordt een beetje gek van mijn eigen onzekerheid. Wie herkent dit?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik !

Ik heb tot mijn 9de week bruinverlies gehad en vond het ook doodeng. Is vanzelf weer weggegaan. Denk dat het oa oud bloed is, je lichaam reinigt zich voor de baby.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Dit heb ik ook gehad en inderdaad zolang jij geen buikkrampen krijgt en het niet helderrood wordt is er niks aan de hand. Als je het niet vertouwt gewoon weer je verloskundige bellen, het is meestal het beste naar je gevoel te luisteren.
    Ik wist toen eigenlijk dat er niks aan de hand was...

4. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik ben bijna 13 weken en had afgelopen week ineens bruin verlies.. ik helemaal over me toeren en heb de VK gebeld, ze kwam meteen langs om naar het hartje te luisteren, die gelukkig meteen en krachtig te horen was :D
    Ws ben ik gewoon te druk geweest met tillen enz.

5. Anne2607

Anne2607 Lid

Apr 15, 2008
    59
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik weet gewoon niet zo goed wat ik ervan moet denken. Het is niet heel erg veel ofzo (het bruinverlies). Maar juist omdat het mijn eerste zwangerschap is, ben ik zo bang dat het mis gaat. Ik heb ook nog helemaal niet het gevoel dat ik kan genieten. Ik heb misschien ook wel veel te veel boeken en op internet gelezen....Ik ben altijd al een enorme piekeraar, maar het lijkt nu nog wel veel erger te zijn dan anders....Wanneer konden jullie er echt van genieten?

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bruin is beter dan rood!
    Je zal die onzekerheid een plekje moeten proberen te geven. Die 9 maanden vliegen al voorbij, als je dan ook niet kan genieten..zonde!
    Probeer het! Succes meid en nog van harte gefeliciteerd!

7. valentijntje

valentijntje Niet meer actief

wat ben ik blij dit te lezen.. Ik zag net toen ik naar de wc ging een paar druppels bruinig bloed.. bij het afvegen verder niks.. ik ben dan ook meteen zo bang dat t mis gaat.. maar ik heb verder ook geen buikpijn of wat dan ook.. ook is het mijn eerste zwangerschap dus dan weet je gewoon nog helemaal niks

8. Anne2607

Anne2607 Lid

Apr 15, 2008
    59
    0
    0
    Hoi Valentijntje,
    Wat kan het je onzeker maken he?
    De antwoorden stellen mij gelukkig ook gerust. Ik denk dat ik er pas echt van kan genieten zodra ik mijn eerst echo heb gehad!

9. valentijntje

jah idd! je wil gewoon zo graag dat t goed gaat!.. Ik ben ook pas gerust na de eerste echo.. maar dat duurt nog 6 weken! aaarrgghh:S echt spannend!

10. Anne2607

Anne2607 Lid

Apr 15, 2008
    59
    0
    0
    ja, heel frustrerend! Het erge is ook nog dat ik deze week vrij ben. Dan ben je dus echt met niks anders bezig....Ben dan ook wel blij dat ik volgende week weer dingen te doen heb.....Maar probeer er van te genieten! Dan zal ik dat ook proberen.... :D

11. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Komt best vaak voor hoor. Is waarschijnlijk een innestelingsbloeding. Even in de gaten houden...

En onzekerheid... ach elke fase van de zwangerschap kent onzekerheden. Dus probeer er idd maar van te genieten.

Succes!

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi ik heb 29 en 30 december ook bruinverlies gehad toen 4 dagen niet en afgelopen maandag en dinsdag weer wel en vanaf woensdag nu ook nix meer gehad en ik heb al echo gehad met een kloppend hartje.
    dus probeer je toch niet te veel zorgen te maken

13. Ramonamvjejo

Ramonamvjejo Actief lid

May 4, 2008
    112
    0
    0
    Limburg
    Ik had vanmorgen ook ineens bruine afscheiding.. schrok me kapot.. dit heb ik nl niet bij de 2 jongens gehad,..

met afvegen verder geen bruinige afscheiding op het wc papier.. maak me onbewust toch wel zorgen..

hubbie zei je moet volgende week toch naar de gyn en een echo.. maja das pas volgende week( duurt nog zolang voor mijn gevoel).. heb net een moeder van school gevraagd via hyves die is vk.. hoop dat ze antwoord kan geven

14. valentijntje

laat je het even weten als je wat van haar gehoord hebt?

15. Jompie

Jompie Niet meer actief

Hoi,

Ik had gister ook bruin-bloed/slijm verlies. Schrok hier er van echter toen ik later weer naar de wc was ging was het al zo goed als weg. De hele dag had ik me nogal druk gemaakt en 's- ochtends gemeenschap gehad daarnaast had ik vrijdag een echo gehad. Ik las al dat door oa gemeenschapen de echo er een vaatje kan knappen. Verder schijnt het zolang het bruin (oud) bloed is niet zoveel kwaad te kunnen. Ik probeer me er niet druk over te maken maar dat ik knap lastig.

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hoi meiden,

Heel veel vrouwen hebben dit.
    Dit is oud bloed vanuit je baarmoeder.
    Je baarmoeder moet natuurlijk helemaal schoon zijn voor de kleine spruit die daar moet gaan groeien.

De eerste weken tot de echo zijn echt vreselijk......maar let maar op...nadat je je echo hebt gehad en alles is goed...ga je je steeds minder onzeker voelen en maak je je ook niet meer ongerust over elk pijntje die je voelt.

Nog een paar weken meiden....en dan genieten :D

17. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb vanaf 4w4d tot 6 weken bruin/bloedverlies gehad, gepaard met heftige buikkrampen. Ik was ook heel erg bang dat het mis was. Met 7 weken kreeg ik m'n 1e echo (ik ben zwanger via ICSI) en toen zagen we een heel mooi kloppend hartje!

Wat de andere meiden ook al zeiden...zolang het niet helderrood wordt (eventueel met stolsels) en dus niet op een menstruatie gaat lijken, moet je proberen om je niet al te veel zorgen te maken.

Maar dat is makkelijker gezegd als gedaan (I know ;) )

18. Anne2607

Anne2607 Lid

Apr 15, 2008
    59
    0
    0
    Weet iemand trouwens hoe lang bruinverlies 'mag' duren? Of valt hier niets over te zeggen en is dit bij iedereen anders?

19. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Ik heb het ook beide keren gehad. Bij mijn 1e zwangerschap in het begin een klein weekje bruin en bij 8 weken zelfs een paar druppels helder bloed (zonder pijn) gevolgd door een paar dagen bruin. Is bijna dodelijk om mee te maken qua zenuwen. Maar er kwam mooi uiteindelijk een gezonde meid uit! En bij deze zwangerschap in het begin een paar dagen bruin en gelukkig daarna geen bloed. Maar die onzekerheid is vreselijk; als je zwanger bent voel je je nog onzekerder en veel meer zenuwachtig. Mijn man wordt er in ieder geval gek van!

20. Anne2607

Anne2607 Lid

Apr 15, 2008
    59
    0
    0
    hahaha, wat herkenbaar! Mijn vriend wordt ook al helemaal gek van mij! Normaal gesproken ben ik al onzeker, maar nu idd extra erg! Ik loop mezelf ook in de weg en moet ook echt proberen om te gaan genieten, maar op de één of andere manier lukt het me niet...Ik ben wel blij om jullie ervaringen te lezen. Dat stelt me weer wat gerust!

Share This Page