Zucht.. Hebben jullie dat ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Semmie83, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Hebben jullie dat ook, dat je voor de zoveelste keer denkt: o jee, dat was niet verstandig dat ik dat heb gegeten... Zomaar even benieuwd! Gister iets gegeten wat misschien toch niet meer goed was: augurken/uitjes van misschien wel een jaar oud, die ik voor mn zwangerschap ook gewoon nog at.. Maar zag nu dat er toch een beetje schimmel aan de rand van de pot zat. Ik denk vaak, is vast nog wel goed en dan eet ik het, maar begin daarna te twijfelen. Heb ik al te vaak gehad deze zwangerschap! En ik probeer wel goed op te letten..

De augurken smaakten overigens goed, dus hoop dat het allemaal wel meevalt.. Maar hebben jullie dat ook? Dat je jezelf soms wel voor je kop kunt slaan? Even mn frustratie kwijt.. ;)

2. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Eeeuh nee niks met schimmel :) Wel denk ik vaak oooh dat had ik beter niet kunnen eten ivm maagzuur.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik zat toevallig gisteren aan cakebeslag te likken, met rauwe eieren erin. Ineens bedacht ik, oja dat mag nu niet meer....

4. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ja als mn vlees of vis iets te rozig is. Denk Ik achteraf hmm was dat wel gaar

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Jup ;) En je wordt er ook elke zwangerschap makkelijker in :) Niet dat ik nu bewust rauwe dingen eet enzo hoor (je gaat natuurlijk niet bewust het risico opzoeken) maar je denkt wel sneller, het wordt afgeraden omdat er iets in kán zitten.. Niet omdat er per definitie iets ín zit.

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Nee, ik heb dat eerlijk gezegd niet.
    Maar ik ga dan ook redelijk vrij met alles om, echt rauw vlees uitgezonderd.
    Ik heb idd meer last van maagzuur waardoor ik denk: had ik nou maar niet...

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nee heb dat niet maar ben nu ook minder ervan bewust dan bij zoontje. Eet geen rauw vlees en rauw ei en was alles even.

Wat ik wel heb ik heb lekkere trek eb uk kan mezelf ad en toe niet bedwingen. Ik wil niet snoepen kwam bij zoontje 35!kilo aan en heb er ruim n jaar over gedaan om 40 kilo kwijt te raken :(

8. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin had ik dat met rood vlees... krijg je een verrassingsmenu in een restaurant, heb je het op en denk je: oeps, rood vlees! Nu ben ik er scherper op.

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Nee, ik ben juist te extreem voorzichtig! Mag ik dat wel, is het wel gaar, etc.
    Heb wel per ongeluk in het begin een toastje met american filet op. Heb me zo schuldig gevoeld!

10. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Oh ja! Terwijl ik er echt wel heel goed op let.
    Maar deze keukenprinses had er nooit bij nagedacht dat verse mayonaise van rauwe eieren wordt gemaakt. Bij mij komt mayo uit een potje of een tube, helemaal veilig :D.
    Dus na een avondje uit eten met heerlijke mayo toch even goed in de gaten gehouden of ik niet een krampje of misselijkheidje voelde opkomen. Super stom maar ik wist het gewoon niet.

11. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Dat heb ik dus ook, overdreven voorzichtig zijn maar me verkijken op de stomste dingen (waarover ik nooit heb nagedacht) zoals verse mayo, (geschimmelde) kaas :( of augurken, niet-verse salades in het buitenland en lang openstaande potjes in de koeling.. :(

Tja, misschien denken we tegenwoordig teveel na. En worden we teveel gewaarschuwd door VK en internetsites? Vroeger stonden ze nergens bij stil!

Deel Deze Pagina