Ons zoontje is 6 mnd en past nog mooi in de kinderwagenbak dus die gebruiken we voorlopig nog wel even, vooral omdat hij er buiten zo lekker in kan slapen Maar als hij wakker is vindt hij het ook wel leuk om wat te kunnen zien. We hebben een aparte wandelwagen en nog een inklapbuggy dus we kunnen alles naast elkaar gebruiken. Hij zit al aardig stevig maar nog niet los natuurlijk en zelf gaan zitten nog lang niet. De wandelwagen is natuurlijk steviger en heeft luchtbanden, maar deze kan niet helemaal plat, wel schuin. De buggy heeft geen luchtbanden maar kan bijna helemaal plat en zoontje ligt er heerlijk in. Maar is het wel verstandig om hem met 6/7 mnd al in een buggy te doen?
Ikzelf zou het niet doen ivm het ruggetje. Weet niet welke buggy je hebt maar ik vind een buggy er niet comfortabel uitzien voor zo een kleintje.
Wij hebben bij 6 maanden de wandelwageninzet erin gedaan maar die kan inderdaad ook helemaal plat (bug a boo) of half schuin (wipstoelstand) of helemaal recht. Hij paste nog wel in de bak maar wilde vooral kijken toen. Hij slaapt ook in de inzet nog prima. Ik zou voor de inzet gaan maar je geeft aan dat hij niet zo heel plat kan. Wat is niet zo heel plat?
ligt een beetje aan de buggy. Onze is redelijk stevig en als we weg gingen (en gaan) met de auto nemen we de buggy mee. Als we hier gaan wandelen of lopend boodschappen doen etc dan namen we de kinderwagen. Daar moet ik wel bij zeggen dat ze met 6mnd al stevig zat en beide plat kunnen.
Hier de kinderwagenbak er net af en er wandelwagen van gemaakt. Ivm met reflux is liggen niet prettig, en als we aan het wandelen waren deed ze niets anders dan met haar hoofd omhoog komen en huilen. Ook zit ze qua lengte boven de bovenlijn en gewicht ook, dus echt comfortabel lag het niet meer.
Onze zoon zat met 6 mnd ook in de wandelwagen (bugaboo) maar die kan wel helemaal plat. hij was namelijk uit de wagenbak gegroeid met de buggy zou ik nog eventjes wachten denk ik, i.v.m ruggetje.
Ik schat zo'n 45 graden waarbij de zitting echt horizontaal is dus dan krijg je zo'n knik erin. Bij de buggy gaat dat geleidelijker, daardoor misschien ook minder stevig. Denk dat we voorlopig nog vooral de kinderwagenbak gaan gebruiken, misschien af en toe in de tuin de wandelwagen als hij echt wakker is (en als het warm genoeg is lekker op een kleed of in de buitenbox). Met welke leeftijd zouden jullie de buggy dan wel gebruiken? En vanaf wanneer de wandelwagen (45 graden schuin) in onze situatie echt voor de langere stukken?
M'n jongste is 6,5 maand en sinds een week gebruiken we de wagenbak ook niet meer, omdat ze er niet goed meer in past en erin probeert te gaan zitten. Ik gebruik nu voor langere tripjes de wandelwagen- hoewel ze er nog niet zo heel erg goed in slaapt. Onze wandelwagen kan helaas ook niet helemaal plat, max ongeveer zoals een wipper op z'n platst. Voor iets kortere tripjes (minder dan 2 uur) gebruik ik vaak de buggy, omdat ik hier meer tassen aan kan hangen en het makkelijker is met boodschappen doen. We hebben een McLaren, die ook niet helmaal plat kan (ongeveer net zoals als wandelwagen). Mn dochter kan echter al wel zelf helemaal los zitten en zelf in de zitstand komen, dus ik neem aan dat in een buggy zitten dan sowieso geen kwaad meer kan... Mn oudste deed ik trouwens vanaf 8 maanden altijd in de buggy, omdat ze dit fijner leek te vinden, terwijl ze helemaal niet zelf kon zitten. Heel stom, maar ik wist toen niet dat dit niet zo goed was. Ze hing er ook altijd maar een beetje zielig bij, achteraf . Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden.
Als het puur om het rondkijken gaat, kun je ook nog proberen om hem op zijn buik in de wagenbak te leggen en de kap eraf te halen. Dan kan hij én liggen én over het randje kijken én in slaap vallen wanneer het hem uitkomt.
Zeker niet dat ik je een schuldgevoel wil aanpraten, maar of ze er wat aan over heeft gehouden kun je nu nog niet zeggen. Misschien dat een gemiddeld persoon op zijn 80e een eerste ingezakte wervel krijgt, en een kindje wat veel dreunen heeft gehad als baby op zijn wervelkolom mischien op zijn 79e, bijvoorbeeld, gemiddeld, ik zeg maar even iets. Zelfde met vitamine D. Een vriendin zei ook van ik geef mijn baby al na de kraamweek geen vit D meer, en ze heeft nergens last van hoor! Dat soort dingen komen pas op oudere leeftijd boven, de optelsom van alles wat je in je leven wel of niet hebt gedaan. Maar hier lag dochter ook al wel met 7 mnd af en toe in de buggy, kleine stukjes. Die kon dan wel helemaal plat, en ik had er een dikke voetenzak onder liggen die wat dempte. Ik vond persoonlijk het fietsen toen ze net zelf kon gaan zitten met 10 mnd veel enger, vond dat veel meer gedreun, dan een buggy met goede vering. Ik denk dat een wandelwagen die niet helemaal plat kan, en een buggy die wel helemaal plat kan ongeveer op hetzelfde neerkomt (ze hebben allebei 1 nadeel). Voor langere stukken zou ik dan wel liever de wandelwagen pakken.
Mijn zoontje is 5 maanden en zit nu al een week of 3 al in de buggy van de Xadventure combiwagen. Hij is te klein voor de maxicosi.. Te groot voor de " wandelwagen "... En bij mijn wagen kun je de buggystand half zittend/half liggend zetten zodat hij geen problemen krijgt met zijn rugje en nekje Ik zou hem zeker niet zonder hoofdsteun in jouw Qute shopper doen. Bij deze buggy kan hij zijn hoofdje namelijk niet goed omhoog houden, waardoor hij schreef zal gaan liggen wat niet goed is voor zijn rugje
Deze volg ik niet.... de maxicosi is een autostoel. De wandelwagen noemt men meestal de kinderwagen maar dan met wandelwageninzet. Maar jij hebt het wel over de kinderwagen denk ik. Maar dan met 4 maanden al in de wandelwageninzet, is hij echt zo groot dat hij niet meer in de bak paste???
Ik heb even foto's gemaakt van beide in de ligstand, ik hoop dat het goed te zien is, dit is de buggy, zoontje ligt er echt wel lekker in vind ik.
En dit is de wandelwagen, probleem is dat hij onderuit zakt, er zit teveel ruimte voor zijn kontje tussen de rugleuning en het riempje tussen zijn benen, waardoor hij geen steun heeft in zijn onderrug. Heeft iemand anders misschien een tip om dat op te lossen?
Eerlijk? Ik zou een andere wandelwagen (tweedehands) kopen/regelen/lenen. Deze stand in de wandelwagen vind ik meer zitstand dan ligstand. Dat onderuitzakken door de ruimte tussen romp en gordeltje is herkenbaar, maar lastig te voorkomen, ook met gehannis met handdoeken voor/achter. Je hebt eigenlijk een lusje nodig waar je dat gordeltje doorheen kunt halen waardoor hij dichterbij de romp komt (zowel mijn Bugaboo Cameleon als Safety 1st buggy hebben dat). Ik heb 1 buggy die dat lusje niet heeft (bij opa/oma), en mijn dochter zakt daar nog steeds een beetje in onderuit omdat de ruimte te groot is, waardeloos. De buggy lijkt me prima voor korte stukjes, maar voor lange stukken zou ik allebei liever niet gebruiken. De wandelwagen gebruik je waarschijnlijk zeker nog wel een jaar denk ik, dus ik zou nog investeren in een prettige wandelwagen waar je zoontje niet in onderuit zakt en die (bijna) helemaal plat kan. Als je een tweedehands wandelwagen koopt voor een goede prijs koopt, kun je hem waarschijnlijk voor bijna dezelfde prijs doorverkopen.
Ik lees even mee. Onze dochter is bijna 5 maanden, maar merk nu al dat ze het in de wagenbak niet meer zo leuk vindt. Ze vindt het heerlijk om rond te kijken en wringt zich met haar hoofdje/rug in allerlei bochten om door het raampje in de kap te kijken. Ze zit nog niet zelfstandig, maar is heel sterk in haar rug en nek. Op schoot zit ze ook al aardig stevig. Ik neem haar nu vaak voor kleine boodschapjes en rondje met de hond mee in de maxi cosi. Geweldig vindt ze dat, ze brabbelt erop los. Helaas is dit ook niet goed voor haar rug. Ik weet trouwens ook niet hoever wij onze wandelwagen inzet in ligstand kunnen zetten.