3,5 maanden en niet meer in de wagenbak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EnBee, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Zoals de titel al zegt, mijn dochtertje van 3,5 maanden wilt niet meer in de wagenbak van de Bugaboo... Wij hebben deze wagen uitgezocht omdat de wagenbak zo lekker groot is, maar helaas...

Het begon gister, ik wilde een stukje gaan wandelen met Fabiënne, en toen we een minuut of 10 van huis waren begon ze heeel hard te huilen, toen ik haar bij me pakte was het wel over, maar toen ik haar terug legde weer aan het huilen. De hele weg terug naar huis nog steeds aan het huilen. Vandaag nog een keertje geprobeert, maar helaas, ik was de hoek nog niet om en weer was ze heel hard aan het huilen (het was niet te warm, ik had haar normaal aangekleed, en geen dekentje gebruikt). Ik had haar toen maar in de maxi cosi gezet en die op het onderstel geklikt, en zo zijn we dan maar gaan wandelen. Ik heb net om even te proberen het "buggie" gedeelte op de Bugaboo geinstalleerd, en die in de ligstand gezet en haar erin gelegt, dit vind ze super, geen problemen mee dus. Ze wilt denk ik niet in de donkere wieg liggen, maar om zich heen kunnen kijken.

Normaal gesproken vond ze het geen probleem in de wagenbak, lekker wandelen, en absoluut niet stilstaan :) want dan begint ze sowiezo te huilen. Verder houdt ze echt helemaal niet van liggen, de box wordt alleen gebruikt als ze in mn armen in slaap valt... Anders huilt ze totdat ik haar eruit haal, en ja... Na 30 minuten nog steeds. Als ik erbij blijf staan en haar bezig hou dan is het geen probleem, maar ik moet niet even weggaan. Ik zet haar dus heel vaak in in zittend/liggend stoeltje van zo'n elektrische schommelstoel, dat vindt ze wel goed.

Mijn vraag dus, is het nou heel slecht om het zo te doen zoals ik het nu doe? Dus in de ligstand van het buggiegedeelte van de Bugaboo. Lijkt mij toch beter dan de maxi cosi, want maxi cosi zit op de bugaboo vrij recht.

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    finn ligt ook sinds dat ie 3 maand is, in de buggy. Idd in je ligstand. helemaal goed dus...

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron ook vanaf 3,5 maand geloof ik.
    Pas met 6,5/7 maanden (weet het niet meer) hebben we hem echt als buggy gebruikt, maar zodra we zien dat hij moe is, gaat hij weer helemaal plat.

Sommige kindjes willen gewoon alles zien ;).

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik had een soort boekje in de kinderwagen, die kon helemaal rond de bovenkant, zodat ze wat te zien had, en natuurlijk wat speeltjes aan en in de wagen.

ik vind 3,5 mnd ook in ligstand wel erg vroeg.

5. tulip

tulip Niet meer actief

Ik ben er eigenlijk voor om ze er zolang mogelijk in te houden, voor zover dat gaat. Met wat afleiding enz. Maar goed mijn dochter sliep ook altijd, dus dan gaat het makkelijk. Ik had haar er eigenlijk tot een maand of 8 in willen hebben, maar met 5,5 a 6 maanden ging ze met haar hoofd en later de rest over de rand heen hangen en toen vond mama het te spannend worden.:)

6. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ze heeft zo'n koortje met belletjes kleurtjes clowntjes etc. Dat werkt gewoon niet... Heb ook geprobeert een andere knuffel erbij te pakken, maar ze houdt gewoon echt niet van liggen, en al helemaal niet als ze niks kan zien...

Ik ben heel blij om te horen dat meerdere mensen de buggie al zo vroeg gebruiken. Ik denk dat het wel beter is dan de MC, want daar zit ze gewoon soort van rechtop, die kan je namelijk niet stellen op de Bugaboo.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook drama hoor! met 4 maanden is hij over gegaan en het was goed! hij wilde alles zie! en nu nog trouwens

8. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig dat ik dit topic nu zie. Kom namelijk net terug van een 'gezellige' wandeling met mijn zoontje van 2 maanden en hij lag ook weer eens non-stop te huilen. De eerste maand viel hij altijd gelijk in slaap in de kinderwagenbak, maar de laatste weken is het alleen maar huilen. En zodra je hem optilt is het goed. Mijn vriend heeft hem daarom net de hele terugweg naar huis maar op zijn arm gehouden zodat hij alles kon zien en dat vindt hij prachtig. Maar je krijgt er zo'n lamme arm van hè... ;)
    Hebben jullie nog suggesties voor speelgoed in de wagenbak?

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik had deze in de wagen , hier ligt hij niet zo goed omdat ze hem er net had uitgetrokken

http://lh6.ggpht.com/_uUVesz4fAxg/Sg8b0siI45I/AAAAAAAAD10/7EY2vV__NjY/s720/11mei09%20050.JPG

Hier vind je o.a. Speelgoed van Janod, Dushi, Kaloo, Fisher Price, Scratch en Tiny Love

je kan hem namelijk ook door de box heen vlechten, aan de ene kant is hij simpel, zwart wit of rood wit, en de andere kant allemaal kleurtjes, bij die van mij zaten er ook spiegeltjes op, en knisper dingen

en veel dingen van playgro, vooral trekbeestjes.
    en ratelgeluidjes/belletjes/spiegeltjes, felle kleurtjes, knisper dingen

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik dacht dat wij vroeg waren met 4,5 maand! Haha!

Ik zou het alleen doen als je wagen echt helemaal plat kan (geen idee of dat bij Bugaboo kan...bij onze Quinny Speedi iig wel)
    Bij ons zei de Fysio dat 4,5 wel vroeg was maar dat het kon als het dus helemaal plat kon....en aangezien onze reus niet meer in de bak paste moesten we wel.

Ik zou proberen het toch nog langer vol te houden...maar als het echt niet lukt dan kan je niet anders...zou dan (als ie helemaal plat kan) eerder voor je zit gaan dan voor de Maxi Cosi...maar als hij niet plat kan maakt dat niet eens uit...want het gaat er niet om of ze rechtop zitten maar of ze niet in een knik zitten.

Je hebt het over een donkere bak...heb je dan wel de zonnekap naar beneden? Want als die naar beneden is is het niet zo doker toch?

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook de Bugaboo en een nieuwsgierig kind.
    Ik los het op door de kap een standje naar beneden te doen, zo ziet hij toch van alles voorbijkomen.
    Persoonlijk vind ik het nog te vroeg om met 3,5 maanden al in het buggygedeelte te zitten.

12. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Maar ze houdt ook absoluut niet van liggen... Denk dat ook dat het probleem is... Ik ben vandaag een paar uur met haar gaan wandelen in het buggygedeelte, en dan in de ligstand, dat vond ze heerlijk, ze heeft helemaal niet gehuild, en in de wagenbak vrijwel direct. Ikzelf vind het eigenlijk ook te vroeg, ik wilde haar eigenlijk met 6 maanden pas in de buggy zetten, maar het kan gewoon écht niet anders. Ze is echt een eigenwijsje. En, de kap helemaal naar beneden, dat kan natuurlijk ook niet, dan schijnt de zon op haar bolletje en dat vindt ze natuurlijk ook niks.

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier ook met 3,5 maand hoor.. om exact de zelfde reden als jij.. daarna nooit meer problemen gehad. :)

Deel Deze Pagina