mijn zoontje heeft op zijn tong, achterop tot ongeveer de helft, een spierwitte tong. vorige week vroeg ik het aan de wijkv. maar die zei geen spruw. nu zit het er nog, en het gaat niet weg. kan het spruw zijn. ik heb net de huisarts gebeld, en de assistente dacht dat het niet kon als ze zo jong zijn.maar ze laat de arts morgen terug bellen. is dat zo dat het niet kan?
Spruw kan zeker al op zo'n jonge leeftijd. Misschien verstandig om het morgen even aan de huisarts te laten zien. Ilja
de huisarts heeft me vandaag gebeld, en heeft uit voorzorg een receptje doorgefaxt wat ik 4x per dag in zijn mondje moet smeren. morgen ga ik daarmee beginnen, want ik kan nu niet echt naar buiten met dit weer. iemand heeft me ook gezegd dat als je het weg kan vegen het geen spruw is, maar ik heb geen idee hoe ik met een gaasje in zijn mond ga komen. de witte laag, is er ook constant, dus niet alleen na het voeden maar ook 3 uur later nog.
Hoi, Ik weet niet of je borst of flesvoeding geeft, maar bij borstvoeding moet je de tepels ook behandelen. Anders krijg je steeds kruisbesmetting. Speentjes en dergelijke steeds opnieuw uitkoken. Doe een gaasje om je vinger om vervolgens daarmee in het mondje te gaan. Kijk of je de witte aanslag kunt wegvegen. Ilja
ja ik geef borstvoeding, en dat weet de huisarts ook. vandaar beetje vreemd dat die alleen wat voor de kleine voorschrijft. en hij heeft het telefonisch gedaan. ik heb geprobeerd weg te vegen, maar ik kan niet goed erbij komen. het zit op de achterste helft. ik zal het nog eens gaan proberen.
Ook echt je tepels behandelen hoor, anders besmet jij de kleine weer en begin je van voor af aan. Meestal duurt een kuurtje ook langer dan 4 dagen. Ilja
ik had daktarin gekregen, maar toen ik het op had gehaald leek het net of het minder geworden was de spruw. ik durf het er dan ook niet op te doen. ik kijk het nog aan, want iets in mijn gevoel zegt dat het geen spruw is, hij slaapt en drinkt goed. mocht het wel erger worden, dan wil ik dat de huisarts eerst gaat kijken. eerlijk gezegd vind ik het belachelijk dat die een diagnose stelt via de telefoon. bedankt voor je adviezen
Prima toch als je gevoel dit zo zegt. Inderdaad raar dat je arts telefonisch spruw kan vaststellen. Ik zou hem dit toch nog zeggen. Ilja
dat ga ik ook wel doen, want op het medicijn zit een sticker met waarschuwing dat bij te veel daktarin aanbrengen door het kleverige spul het kindje zich kan verslikken, en dit werd bij de apotheek ook nog even duidelijk aangegeven. ik schrok hier wel van. en ik volg liever mijn gevoel. heel erg bedankt ilja, vind het fijn om hier advies te kunnen krijgen!