3,5 mnd rollen in bed wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yojo66, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ons Max rolt al een paar weken van rug naar buik maar sinds een week pas in bed. Hij sliep in de puckababy mini omdat hij zichzelf wakker slaat. Nu vond ik hem van de week op zijn buik in de zak op bed. Hij slaapt al zonder dekens omdat ik hem oin alle hoeken vond in bed. Nu twee nachten met losse armen geprobeerd maar hele onrustige nachten. Hij slaat zichzelf wakker waardoor hij weer gaat rollen.... Wie heef er tips??? Max slaapt al vanaf week 8 door....

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    zelf leg ik onze dochter in een slaapzak.
    Aan de slaapzak heb ik linten genaaid, en die bind ik vast rond het matras.
    Zo kan ze niet op d'r buik rollen 's nachts (niet dat ze dat nu al kan)
    Maar anders draait ze ook in het rond 's nachts. Ik vond haar vaak overdwars in haar bedje 's ochtens.

Bij mijn zoon heb ik het ook gedaan.
    Het geeft gewoon meer rust voor zowel het kindje als voor ons.
    De kleine ligt niet ongemakkelijk op zijn/haar buik (terwijl ze niet terug kunnen draaien)
    En wij zijn gerust dat ze veilig ligt, en dus niet verstikkend op d'r buik of onder haar dekens ofzo. Of tig keer in de nacht eruit moeten om ze terug te rollen.

Zodra ze kunnen zitten enzo, dan maak ik de slaapzakken weer los.
    Dan kunnen ze zelf weer terug draaien en lekker gaan liggen.

Beneden in de box ligt ze wel gewoon los. Daar kan ze oefenen naar hartenlust en ben ik in de buurt om te zien dat het allemaal wel goed gaat, en anders om even te helpen;)

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn meisje kan ook draaien, maar heeft alleen in de puckababy piep geslapen. Nu slaapt ze op haar buikje in een gewone slaapzak. Misschien een keer proberen?

4. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Max slaapt nu in een gewone slaapzak maar is daar heel onrustig in. Hij is erg druk in zijn slaap (net als ik) en slaat zichzelf dus vaak wakker.
    Dat met die linten is een slim idee!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In een slaapzakje leggen en op zn buik. Kan hij ook al terug rollen? Ze moeten op den duur leren zonder puckababy te slapen, dus snel afbouwen is hopelijk korte pijn. Op de buik slapen is een natuurlijke manier van inbakeren/vrijheid beperken, ze kunnen namelijk niet meer zo met de armpjes wapperen. Ik leg mn dochter van 1,5 ook altijd nog op dr buik als ze 's nachts onrustig is en op dr rug is gaan liggen. Eventueel voor je gemoedsrust een ventilerend dekje op het bed TRÄUMELAND Matrasbeschermer "Air" - online bestellen! - babywalz of aerosleep. Niet bewezen, maar voor veel moeders wel een fijn idee.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Sorry maar ik vind dit een gevaarlijke tip. Stichting veilig slapen ism wiegendood adviseren toch juist om je kind niet vast te leggen in bed!

7. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja nu je het zegt wist ik dat eigenlijk wel ja van die touwtjes...

Ik heb een aerosleep in zijn bedje. Heb nog niet geprobeerd hem op zijn buik in bed te leggen omdat hij nu steeds begint te huilen als hij op zijn buik in bed ligt. Af en toe kan hij terug rollen maar nog niet altijd. Maar kan het altijd wel eens proberen ja om hem op zijn buik in bed te leggen. De Puckababy gebruik ik nu als gewone slaapzak. Bij deze kunnen de armen ook eruit.

8. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Heel herkenbaar!
    En de snoozzz dan?
    Vele raden het af maar bij ons was het echt een uitkomst!

9. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Even googlen op Snooz...

10. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb gekeken maar dan liggen zijn armen nog "los" en daardoor slaat hij zichzelf wakker. Zoek eigenlijk iets waar zijn armen wat minder beweeglijk in zijn en hij niet midden in de nacht wakker wordt en gaat omrollen.... Denk dat ik er gewoon een paar nachten doorheen moet...

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Je kan hem nu niet meer met zn armen vast gaan leggen, da's niet veilig meer. Hij moet die coördinatie leren, en daar moet je inderdaad even doorheen. Maar armpjes fixeren is 't niet meer op die leeftijd.

12. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Je kan proberen om eerst 1 armpje los te doen en volgende week de andere arm. Zo heb ik ook de puckababy afgebouwd en dat ging goed! Maar nu al draaien is echt heel jong! Die van mij doet dat nog niet. Ik dacht dat dat vanaf 4 maanden een beetje kon beginnen.

13. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja hij is extreem snel....op het cb zeiden ze het ook. Hij zit ook al twee weken aan groenten omdat hij zijn melk niet moet.....

Deel Deze Pagina