Hallo allemaal Mijn zoontje van 3,5 jaar kreeg gisteren hoge koorts (40 graden) pas vanochtend beetje onder controle gekregen met zetpillen en lauwe handdoeken.nu heeft hij echter diarree.hij wil wel steeds drinken,maar zodra hij een paar slokjes op heeft moet hij weer naar wc en komt het er vanonder uit (en het stinkt! ).sinds vanochtend al zeker 20x op t potje geweest en hebben voor zekerheid luier aan die hebben we ook al ca 5x moetem verschonen omdat ie niet op tijd bij potje was. overgeven heeft hij gisteren meerdere keren gedaan vandaag wel steeds klagen over buikpijn maar nog niet hoeven spugen,buikpijn eindigt in diarree. Nu is ook het probleem dat mijn zoon een heel slechte eter is.hebben al appeltje met kaneel,yoghurt,gekookte aardappel,banaan geprobeerd,maar dit zijn eigenlijk dingen die hij normaal ook niet lekker vind.mijn man is erg gefocust op eten,ik laat hem liever even vasten. Maar hebben jullie nog andere tips?zoals gezegd drinken wil hij wel (sap v verse citroenen,water,ice tea verdund met water) drinkt hij graag maar komt er meteen uit. Örs zakjes kennen ze hier niet en oh ja het is bloedheet hier,dus afkoeling is moeilijk...help!! Thanks alvast
Hebben ze wel sportdrank? Dat is ook een soort ORS. Geef kleine beetjes tegelijk, een paar slokjes per keer. Zolang hij blijft drinken en niet suf wordt kun je het nog wel even aanzien, maar anders moet je echt met hem naar een dokter! Het eten zou ik trouwens maar even laten zitten, dat is minder belangrijk dan drinken. Heb je een opblaasbadje, desnoods een babybadje of wasmand waar je water in kunt doen om af te koelen?
Ik kwam nog een recept voor ORS voor noodgevallen tegen: Neem acht afgestreken theelepels suiker of honing en één afgestreken theelepel zout en doe dat in een liter schoon water. Voor de smaak kun je er een scheutje sinaasappel-, limoen- of citroensap bij doen. Dit heeft ook als voordeel dat er kalium in zit. De zelfgemaakte ORS mag niet zouter smaken dan tranen.
Dank je wel ga t proberen!!inmiddels heeft ie weer koorts maar hij drinkt nog wel en heeft zelfs n banaan gegeten (wow!) Badje heeft ie meerdere keren gehad...We wachten af tot morgen en als t dan niet iets beter is gaan we naar dokter
Hebben ze bij de apotheek ook geen ors of iets soortgelijks? Anders inderdaad isotone sportdrank of desnoods cola of appelsap en bouillon. Eten zou ik ook even laen, liever zoveel mogelijk vocht naar binnen proberen te krijgen. Waterijs kan natuurlijk ook, ook lekker als het warm is. En op tijd naar de huisarts inderdaad!