15e keer? Oh mijn god. En hebben ze niks kunnen vinden wat de oorzaak kan zijn? Wat vreselijk. Ik neem aan dat je al bij De Sutter bent geweest in Gent? Phoeh ik vind 2 keer al vreselijk. Laat staan 15 keer...ik hoop voor je dat je ooit een kind in je armen zult hebben. Dikke knuffel.
Hoi Lien, Net gebeld met de gyn en ze zeggen nog steeds tegen mij dat een beetje vloeien normaal is en dat ik het beste kan afwachten. Het is en blijft irritant. Maar ik doe het er nu even mee. begin oktober wel even controle voor de cyste... Ik ben benieuwd hoe het met jou gaat vandaag. Succes, Esli
Nou vanmiddag bij dr. Exalto geweest. Hij raadde ook aan om af te wachten en als het nog steeds vloeit na 2 a 3 weken wel een hystero in combinatie met een curretage. Dus hetzelfde als andere gyn. Hij zei dat vloeien nog best kan 6-8 weken na curretage. En dat het in de merendeel van het lichaam zelf wordt opgelost en dat dat ook veel beter is dan weer curreteren.
Suus, hij legde idd zijn theorie uit. Sommige vrouwen hebben een minder sterkere 'natuurlijke selectie', waardoor je sneller zwanger wordt, ook al is het vruchtje van mindere kwaliteit. En dat eindigt dan uiteindelijk toch in een miskraam. Andere vrouwen doen er dan weliswaar langer over, maar worden dan wel 'goed' zwanger. Verder wilde hij absoluut niet verder onderzoeken dan chromosomen (pas na 3 miskramen), en mocht alles nu vanzelf overgaan, hij een sis echo wilde doen, ipv hystero. Daar zag je ook prima verklevingen mee, volgens hem. Nou ik ga mooi naar dr. Emmanuel over 2 weken. Hopen dat hij een beter plan heeft.
Hallo Lien, Wat balen dat ook jij moet afwachten. Ik moet zeggen dat ik er goed klaar mee ben. Vandaag weer 3 volle tampons (sorry voor de details) er doorheen gejast. En nu weer een aantal uren niets. Maar aan de andere kant, als jou gyn het ook zegt. Zal er toch wel een waarheid in zitten en moeten we geduld hebben. Een nare nasleep. Qua onderzoeken hebben ze bij mij na 2 miskramen ook alleen het chromosomen onderzoek gedaan. Het is wel de belangrijkste en degene die het langste duurt. Dus het is wel fijn als die gedaan zijn. Voor de rest hoop ik natuurlijk dat meer onderzoeken niet nodig zijn en dat je een derde keer gewoon zwanger word. Die theorie heb ik vaker gelezen en ik voel me daar heel herkenbaar ik. Ik ben namelijk altijd binnen 1 a 2 maanden zwanger. Maar ja, het maakt het niet makkelijker en uiteindelijk ook niet sneller op. De eerste duurde uiteindelijk ruim een jaar en nu ben ik al 4 maanden verder met een cyste waardoor het misschien wel nog 3 maanden duurt. Heb je over 2 weken weer controle? Ik heb 10 oktober weer een afspraak voor de cyste. Ik hoop dat ik dan wat wijzer ben en iig van het bloed verlies af ben. Groetjes Esli
He Esli, Hebben ze daarna nog onderzoek gedaan voor je? Ben je al naar België geweest in Gent bij dr De Sutter? Jeetje, jij hebt dus ook al 4 miskramen gehad. Heftig. Sterkte ermee. Ik vind het ook het beste als je lijf het zelf oplost, maar er moet toch wel een max aan zitten? We kunnen toch niet maanden door blijven lopen hiermee? De gyn zei vandaag ook dat ik vooral niet te ongeduldig moest zijn, en dat hij liever geen curretage wilde doen..ik natuurlijk ook liever niet. Ik ga gewoon afwachten. De gyn schatte de kans hoog in dat ik binnen 2 weken niet meer zou vloeien. En mijn negatieve test was ook een goed teken. Dat heb jij toch ook?
Suus: trouwens, Exalto heeft jaren gewerkt in het Spaarne, samen met dr. Emmanuel. Waarom geeft hij dan geen hystero?
Hey Lien, Kom hier je topic tegen over ons gezamenlijk probleem (binnen het clubje), maar ff mee gelezen wat de meiden hier zeggen. @Esli: 7,5 week na curretage nog vloeien...pfff. Ik vindt het hier al zo lang duren, heb na MA de miskraam met cytotec opgewekt op 28/7 en ben uiteindelijk op 26/8 alsnog gecurateerd i.v.m. rest die niet los kwam en wel enorme bloedingen te weeg bracht. @Lien: hoop maar dat die gyn gelijk had en weken lang na vloeien heel normaal is.
meid, ik heb in 2009 een MA gehad met 13 weken en daarna heeft het maar liefst 11 wk geduurd voordat ik het hcg uit mijn bloed was na 2 curretages, een hysteroscopie en cytotec... wat een ramp! we konden het zo maar niet afsluiten... maar achteraf had ik liever de natuur haar werking laten doen. de laatste curretage is niet gelukt omdat ze mijn baarmoeder geforeerd hebben en wil dus echt nooit meer een curretage meer! Nu weer een MA met 11 weken en ga straks cytotec proberen... ik hoop het zo... het vruchtje is al 2 weken dood maar er zit nog geen beweging in... sterkte meid met afwachten... ik weet het nog zo goed; zo'n vreselijke periode! ik hoop dat je snel er weer voor kon gaan. Ik was toen wel direct weer zwanger.
Bunchy, bedankt voor je verhaal. Hoe hebben ze het dan uiteindelijk opgelost? Met cytotec? Had je ook nog restweefsel? En ging de zwangerschap daarna wel goed? Wat erg dat je nu weer een MA hebt. Zwanger worden en blijven valt niet mee..sterkte!
Eerst dus een curretage, die leek onvolledig te zijn.. kreeg koorts etc, toen de pillen, toen hysteroscopie, toen curretage waarbij baarmoeder geperforeerd werd en toen bleek uit hysteroscopie dat de tweede curretage helemaal niet nodig was omdat het niet meer om zwangerschapsweefsel ging. Enkele weken later heb ik alsnog een groot stuk verloren; stolsel of iets dergelijks. toen meteen zwanger geraakt, een vroege miskraam met bijna 5 weken. Toen weer meteen zwanger en een gezonde zoon!!! Gelukkig heb jij ook een dochtertje gekregen in 2009 zie ik!! Dat geeft zoveel kracht en hoop he?
Jeetje wat een verhaal joh. Maar het geeft me wel vertrouwen om toch af te wachten en dat is uiteindelijk ook wat de gyn zei. Dat je lichaam het veel beter en mooier kan oplossen dan als wij er aan gingen 'sleutelen'. Heel erg bedankt daarvoor! Sowieso zullen ze de curretage doen tijdens de hystero, en als inderdaad alleen als het om zwangerschapsweefsel gaat. Want het kunnen inderdaad ook stolsels zijn, of nog wat slijmvlies. Dat kan je gewoon niet zien op een echo. Maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn! Ja ik heb inderdaad al een dochtertje, en dat relativeert heel erg. Ik ben zo dankbaar voor haar. Ik geniet heel erg van haar. Haar zwangerschap ging heel goed, vanzelf bijna. Nu weet ik dat dat dus niet altijd zo hoeft te zijn. Sterkte met je MA. Ik hoop voor je dat cytotec helpt. Heb je al gelezen dat cytotec in combinatie met myfigene (of zoiets) je betere resultaten hebt dan alleen met cytotec?
dank je wel! als afwachten lukt is dat echt beter!! ik ga het dit keer ook proberen (wel de pillen overigens) en hoop dat dit me meevalt... ik heb zkh al gebeld en wordt zo teruggebeld mbt die tweede pil... heb ik ze gisteren niet over gehoord dus denk dat ons ziekenhuis dit niet voorschrijft..
Ja dat is per ziekenhuis verschillend geloof ik. Ik hoorde dat abortusklinieken het standaard doen, en dat je het daar ook zou kunnen halen. Of vragen bij andere gyns. Of misschien weet je verloskundige daar wel iets meer van. Die kunnen vaak meer bereiken, heb ik gemerkt. Misschien weet Suus35 wel waar je het kan krijgen. Heel veel sterkte ermee.
@Bunchy: tjee wat een verhaal! En wat vreselijk naar dat je nu weer een MA hebt, hoop dat het afstoten nu allemaal makkelijker zal verlopen voor je! Ik heb hier een maand lang gewacht tot mijn lichaam het zelf op loste (wel cytotec) omdat ik persé geen curretage wilde, is uiteindelijk helaas niet gelukt. Als ik jouw verhaal dan lees dat weet ik weer precies waarom ik geen curretage wilde, helaas lost het lichaam het soms echt niet zelf op... Hier is het nu afwachten tot mijn lichaam weer een cyclus oppakt. Heel veel sterkte de komende tijd!
hoi, ik kom net terug van echo.. en nog restweefsel van 1 cm (vrijwel zeker de vruchtzak). Ivm eerdere ellende adviseert de gynae nu geen curretage maar iig nog twee weken afwachten. Dus over 2 weken, eigenlijk 10 dagen (hebben er 4 dg vanaf weten te snoepen) opnieuw een echo in de hoop dat het weefsel dan weg is of iig minder is.... Volgens de gynae hebben we hier een goede kans op; het hoeft er ook niet in 1x uit te komen maar aangezien ik nog vloei lijkt het lichaam bezig het eruit te werken en lichaam zou het ook deels op kunnen nemen.... wat denken jullie???
Ik heb ook nog gehoord dat cytotec ook later gebruikt kan worden om van restweefsel af te komen. Ik ga volgende week naar de gyn, als ik dan nog vloei (dan is dat 6 wkn na de curretage) dan ga ik toch eerst vragen om cytotec denk ik. Ik hoop voor je dat het vanzelf weg gaat!