Mijn dochter is ook drie en halve week. De meeste keren slaapt ze na de voeding direct door. Maar 1 tot 3 keer per 24 uur blijft ze jengelen.Als het overdag is dan doe ik haar in de draagdoek. Als het nacht is dan probeer ik of mijn man haar toch in slaap te krijgen, lukt het echt niet dan ligt ze heerlijk op mijn buik! Eerst wilde ik ook koste wat het kost op haar bed laten slapen, maar daar ben ik wel vanaf gestapt... Nu is het voor ons beiden relaxter!
met 3 en halve week al kost wat kost in bed? en zolang laten huilen... nee, niet mijn ding. ik heb hem altijd bij me genomen toen hij zo jong was. hij sliep in de wieg die naast mijn bed stond en overdag lag hij heel vaak gewoon lekker bij mij op de buik of in bed te slapen terwijl ik ook rustte.in mijn ogen hebben zulke jonge kinderen hun mama gewoon nog heel hard nodig.
ja hier ben ik het ook helemaal mee eens en heb met mijn dochter hetzelfde gedaan ik vond het zelf ook heerlijk als ze tegen mij aan lag en sliep. rond een maand of 4/5 heb ik haar pas in haar eigen bedje gelegd en voorheen sliep ze ook gewoon in de kinderwagen in de woonkamer
Ik zou zo'n kleintje niet al laten huilen. Geef gewoon de aandacht en liefde en contact dat je kleintje nodig heeft. Als je een aantal weken verder bent kun je het wel weer gaan oppakken en eventueel een aantal minuten laten huilen, kijken en aai over de bol en weer laten liggen/huilen (zo blijven herhalen).
Ik vind wel dat je het goed aanpakt. Ik doe precies hetzelfde met mijn dochter. Al vanaf een week of 3 legde ik mijn dochter in bed wanneer ik merkte dat ze moe werd, maar in bedje werd ze weer wakker (logisch uit mama's warme armen naar een koud bedje). Soms kan ze wel tot een uur in bed leggen om dan pas in diepe slaap te vallen. Dan geeft ze om de 10 minuten een paar kraaitjes/huiltjes maar meer niet. Meestal tegen de tijd dat ik de trap op ben gelopen en bij haar bedje sta, zijn haar oogjes wel weer dicht. Dus ik zie het niet als laten huilen, want ze huilen niet echt (meer een beteje onrustig). Ik kan haar overigens wel bij mij op schoot in slaap laten vallen, maar zodra ik haar wegleg, wordt ze alsnog wakker, dus dat heeft dan weinig zin. Nu is mijn meisje bijna 7 weken en hoor ik haar bijna niet meer als ik naar bed ga. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Dat is het belangrijkste!
Sluit ik me helemaal bij aan, je merkt vanzelf wat het beste werkt voor jouw kindje . De ervaring van andere mama's is heel waardevol, maar kan ook verwarrend zijn, zowel van 'mede-standers' als 'tegen-standers' zeg maar... Wat betreft die draagdoek, het is het proberen waard! Al wilde mijn zoon daar ook niet in . Je kunt er evt. ook voor kiezen om het slaapje in de kinderwagen, een paar keer te vervangen voor het slaapje in de draagdoek. En dan dus met de draagdoek wandelen, zo combineer je het wellicht wat handiger? Succes iig, je bent goed bezig hoor!
Mijn dochter heeft het ook hoor en ik haal haar ook niet uit bed. Vanaf het begin leg ik haar al in bed omdat ze anders teveel prikkels krijgt. Nora huilt dan ook af en toe een huiltje. Soms ga ik even heen om haar speentje geven maar vaak wil ze ook alleen op haar handje sabbelen. Ik ben het er ook mee eens dat ze zelf in slaap moeten leren vallen en er is een verschil tussen krijsen en af en toe een huiltje. Bij krijsen zal ik haar er idd wel uithalen! Succes groetjes Ylona
Misschien is inbakeren iets voor jullie? Doe dit wel in overleg met cb! Anders de puckababy. Daar heb je geen toestemming van cb bij nodig. Werkt ook soort gelijk van inbakeren als ik het goed begrepen heb. Misschien dat ze het gewoon te koud heeft in bed? Verwarm haar bedje eens voor met een kruik. Als ze naar bed gaat, kruik eruit, je dochter erin. Jammer dat ze nog geen speen accepteert. Kan ook zijn dat ze om in te slapen extra deken, dus meer warmte, nodig heeft. Zodra ze in een diepe slaap is, haal je de extra deken weg, als dit nodig is. Jij slaapt vast ook beter in een warm bed dan in een koud bed. (weet niet hoe warm het bed is voor haar. Liggen er al 2 dekens overheen, zal ik geen derde deken pakken maar dat is logisch nadenken lijkt mij) Verder vind ik dat je het goed doet! Als ze echt in bed ligt te krijssen is er wat aan de hand. Een kind tot 3 maanden kan je niet verwennen. Onze zoon is nu vandaag 2 maanden oud. En laat ik nu gewoon huilen in bed. Als hij langer dan 20minuten, aan één stuk door, écht aan het huilen of krijssen is, haal ik hem eruit. Zitten er pauzes in, hoe lang of kort ook, laat ik hem liggen. Begint hij na pauze 20minuten aan één stuk door te huilen haal ik hem er toch uit. Baby's hebben het huilen nodig om de indrukken te verwerken. Huilen is daarom juist goed. Alleen als het langer dan 20minuten is, is er echt wat aan de hand. Trouwens, met 3.5 week ging ik wel eerder kijken. Sinds hij de 6 weken is gepasseerd laat ik hem 20minuten huilen, maar vaak valt hij voortijdig in slaap. Maar leg haar wel pas in slaap als je merkt dat ze moe is! En vaak hoor je wel aan het huilen of er wat is of niet.
Mijn dochter ligt al ingebakerd, sinds dat ze 3 weken oud is. Zonder inbakerdoek kon ze helemaal niet in slaap komen. Maar het CB hoeft hiervoor geen toestemming te geven hoor! Ze kunnen ze advies geven, maar zij bepalen niet hoe jij voor je kindje zorgt.
Ja dat zou een mooie zijn, toestemming moeten vragen aan het cb over hoe jij je kindje verzorgt. Wij gebruiken trouwens de puckababy voor overdag (slaapzak voor 's nachts) en daarmee heeft Mini geleerd om zelf in te slapen. Nu ligt hij zo lekker te babbelen en daarna valt hij in slaap. Het is nog maar zelden dat hij huilt voordat hij gaat slapen en dat had ik een maand geleden niet durven hopen.
Goed om te horen dat er ook moeders zijn die het wel met me eens zijn. Voelde me al bijna een ontaarde moeder...... En nee, k laat mn dochter zeker alleen in haar bedje liggen krijsen. Dat kan ik niet over mn hart verkrijgen, maar als ze een een minuutje huilt en dan weer helemaal stil en rustig in haar bed ligt....dan pak k haar niet op idd. Bedje voorverwarmen met kruik doe ik al standaard, overdag soms niet maar 's nachts absoluut wel. Scheelt idd als ze in een warm bedje komt en niet in een koud bedje. Ik heb gisteravond en vanacht gemerkt dat het geven van de speen bij even huilen nu toch wel gaat werken. Ze lijkt daardoor eerder rustiger te worden en sneller in slaap te vallen, voor haar wel zo fijn!! Inbakeren wil ik nog eventjes aankijken. Ik leg haar nu meestal op haar rug in bed, als ze dan eventjes later wel gaat huilen dan leg ik haar op haar zij neer en stop haar strak in. Dan heeft ze haar armpjes lekker voor zich en maait ze ook niet meer zo. Vaak geeft dit haar ook rust.
Je hoeft idd geen TOESTEMMING te hebben van het cb om in te bakeren, maar er wordt wel geadviseerd voordat je start met inbakeren om de heupjes goed na te laten kijken! Dit heeft gewoon te maken met de waarborging van de ontwikkeling van je kindje, niet met controle vanuit het cb over hoe jij je kind opvoedt. @ mirjam: volgens mij ben je goed bezig hoor! voor zover ik dat van achter de computer kan beoordelen . En je bent zeker geen ontaarde moeder! De meningen over wel/niet laten huilen lopen gewoon enorm uiteen en zeker op een forum schroomt niemand om die mening voluit te verkondigen (wat ook logisch is!). Het is aan jou om de raad/advies eruit te halen die bij jullie situatie past!
lastig altijd he, dit soort dingen! Mijn dochter slaapt overdag altijd beneden, in haar box of in haar kinderwagen, na haar laatste voeding (rond 21:30) breng ik haar naar bed en dan slaapt ze vrijwel direct (max 10 minuten wakker, maar niet huilen) tot ongeveer 8:00/8:30. Maar dit is weleens anders geweest! Ze heeft periodes gehad dat ze alleen maar sliep op mijn of mijn mans borst. Dit hebben we dan ook zoveel mogelijk gedaan. Als ik haar naar bed bracht voor de nacht kon ik om de 10 minuten naar boven om een speentje te geven of een aai over haal bol. Tenzij ze echt huile, dan pakte ik haar gewoon op. Heb hele nachten met dat kind door het huis gespookt.. was echt een zware tijd. En ineens ging het een stuk beter en sliep ze snel in en huilde bijna niet meer! Ik ben dus altijd, bij elk huiltje of kreuntje, naar haar toe gegaan. Dit doe ik nog steeds. En voor ons werkt dit prima, ik heb een heel blije en gelukkige baby. succes!
Onze zoon is nu 2 maanden en een geweldige slaper. Maar wel als we naar hém luisteren in plaats van verzinnen wat we zelf belangrijk vinden. Hij slaapt overdag beneden in de box (of de wandelwagen als hij daar in slaap is gevallen toen we zijn gaan wandelen) of op mijn buik in de draagdoek als hij niet in slaap valt in de box. Ligt heerlijk te snurken. ZIjn laatste voeding (rond half 11) geef ik boven op onze kamer. Ik leg hem om 11 uur wakker in zijn wiegje, die staat pal naast mij en ik kan hem horen ademen en hij mij dus ook. Hij valt dan helemaal zelf in slaap zonder één kraaitje tot 7 uur/ half 8 de volgende ochtend. Als ik hem overdag in zijn wieg leg gaat hij huilen. Lijkt me ook niet, helemaal alleen boven. In het begin maakte me het wel onzeker dat mensen zeiden "je verwent hem" of "je kunt niet verwennen maar wel laten wennen" maar als ik naar mijn eigen instinct luister dan wil ik mijn baby gewoon dicht bij me hebben. Wil hem horen, voelen en zien. Dus bevalt hier prima zo
Hier ook iemand die de baby hoogstens 10min laat huilen. Dat is gewoon huilen niet krijsen of wat dan ook. Ik heb aan mijn zoontje gemerkt dat hij daar meer baat bij heeft dan beneden slapen of op de arm. Daar werd hij alleen maar onrustig van, wat weer resulteerde in een baby die overdag niet sliep en s nachts ook slecht. En huilt hij echt ga ik naar hem toe en troost hem en als hij weer rustig is leg ik hem weer lekker in zijn bedje en hoor ik hem niet meer
Hoi! Wat lastig hè... En dan al die meningen hier . Ik vind dat je het gewoon heel goed doet! Wij hebben die periode in het begin ook meegemaakt met onze dochter en zo'n beejte op jouw manier volgehouden. Ze is nu een hele goede slaper! Ik heb veel gehad aan onderstaande sites. Misschien ook wat voor jou? inbakeren.nl - hoeveel slaap heeft een baby nodig? inbakeren.nl - lichaamstaal, interpreteren van slaap- en hongersignalen inbakeren.nl - veilig slapen Hier vind je ook meer informatie over inbakeren. Wij hebben dat bij onze dochter trouwens al snel gedaan (zonder het cb in te schakelen).
Ik heb het zelfde problee een beetje met mijn zoontje... maar wil heel brutaal toch ook even een mening of 2 vragen aan jullie... mijn zoontje heeft 18 dagen opgenomen gelegen in het ziekenhuis ivm vroeggeboorte en open gehemelte.. ik was natuurlijk thuis en niet heel de dag bij hem.. daar op de neo liggen natuurlijk meer kindjes dus hem heel de dag de aandacht geven konden ze logisch ook niet... maar nu eenmaal thuis.. ( weken) heeft mijn zoontje het zelfde als ts! huilen met tussenpozen... maar in het ziekenhuis niet.. ik neem hem ook maar bij me ook omdat ik de verloren tijd een beetje goed wil maken... maar doe ik daar dan ook goed aan?? in het ziekenhuis heeft hij immers grotendeels ook zonder zijn moeder moeten doen hoop dat jullie me een beetje kunnen sturen... Liefs Denise
Ik zou nu je kans grijpen om je band met je kindje op te bouwen.. hij heeft je al zo vroeg moeten missen. Lekker veel op je lijf houden en knuffelen, dat hebben baby's nodig. Het is nu eenmaal bewezen dat baby's die veel worden aangeraakt beter ontwikkelen en sneller groeien, en dat baby's die gedragen worden minder huilen dan baby's waar dat niet bij gebeurt. Lekker op je instinct afgaan. Een baby heeft zijn moeder nodig. 't Is geen plant die met wat water en zonlicht toe kan
Even snel wat opgezocht: Alles over Kinderen: draagdoek en draagzak, het voordeel van het dicht bij je dragen van je baby. Ik snap nooit zo goed als mensen zeggen "als hij heeft gegeten, een boertje heeft gelaten en een schone luier heeft dan is er niets aan de hand." Alsof huilen om aandacht een schande is voor een baby. Die hóórt om aandacht te vragen, een baby heeft liefde en aandacht nodig (ook al komt het de ouders soms slecht uit, bijvoorbeeld om 4 uur 's nachts, wie kent dat gevoel niet )