3,5 wk oud en in slaap laten huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flipflop, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

idd hier ook zo.
    je kunt het wel zo van te voren in je hoofd hebben, maar het gaat toch vaak anders:)
    Collin valt meestal beneden vanzelf stilletjes in slaap(kinderwagen, box of bij mij op de bank) dan leg ik hem wel in bed en na wat gebrabbel is hij weg.
    Soms gebeurt het ook wel eens dat hij zo moe is en tegen de slaap vecht, dat het niet lukt en dan neem ik hem wel in de arm tot hij wegvalt. dan kan k hem vaak ook zo weer wegleggen in bed of kinderwagen.

ik vind dat je een baby'tje van een paar weken oud nog niet hoeft te leren in bed in slaap te laten vallen. Een baby kun je imo niet teveel verwennen daarmee.

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    overdag is ons mannetje ook veel wakker, maar dan kan hij in de box of bij mij liggen, maar 's nachts moet hij toch echt in z'n eigen bedje slapen, af en toe gaat dat ook moeizaam en laten we hem 10 a 15 min huilen, meestal valt hij dan zelf wel in slaap, alleen vannacht was hij nog zo wakker, dat papa een ur na de voeding hem toch nog moest troosten en na een kwartier is hij ook is slaap gevallen gelukkig

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb Tycho de eerste 3 of 4 maanden ook elke keer in min armen genomen als hij zich niet in slapa kon krijgen. Dan was het echt huilen huilen huilen. Gewoon krijsen tot aan het oversture toe. Mensen in mijn omgeving (including CB) zeiden tegen me: geeft niet, hij valt vanzelf wel een keer in slaap. En dat is goed voor de longen. Hij mag best even huilen. Het advies van het CB op een gegeven moment was dat ik hem naar bed moest brengen als hij moe begon te worden, een uur laten huilen, als hij dan niet sliep weer mee naar beneden nemen, dan als hij opnieuw moe zou worden weer naar boven en weer een uur laten huilen. En zo dus net zo lang dat hij in slaap zou vallen, dan zou hij het wel leren. En ook deze techniek toe passen bij elk slaapje! Nou geloof mij dat ik na 10minuten krijsen al boven stond met Tycho in mijn armen!!! En vanaf dat moment laten huilen (zo lang zonder dat mamma komt), no way!!

Dus ook hier hebben wij de ria blom methode toegepast. Maar dan geen 10minuten maar 5minuten. Dus elke keer even naar boven, speentje geven en aai over de bol en als hij weer rustig was liep ik weg. En ik heb een vast riuteel al maaaaaanden. De eerste dagen moest ik wel 4 of 5 x naar boven (en soms moest ik hem er nog echt uithalen om te troosten) Dat werd steeds minder en na een aantal weken had hij het met 5minuutjes huilen en 1aai over zn bol al genoeg om te slapen.

Toen Tycho 7maanden was, ging het met het slapen overdag ineens zoveel beter!! Ik bracht hem naar boven met ons ritueel in bed en ik kon weglopen en tegenwoordig is meneer al vertrokken voordat ik de kamer uit ben (volgens mij dan want dat zie ik net niet) Het is in ieder geval gelijk muisstil.

En Tycho is zo een ongelooflijke vrolijek baby!!! Hij huilt, echt waar, echt nooit!! Je hoort hem de hele dag niet, zelfs niet als hij zn eten iets later krijgt ofsow. Dus nu hij zo is ben ik blij dat ik niet doorgegaan ben met dat laten huilen verhaal, dat huilen van Tycho de eerste paar maandjes van zijn leven was gewoon echt omdat hij mamma/pappa nodig had!

Ow en met dat laten huilen voordat hij ging slapen bedoel ik geen krijsen maar gewoon jengelen/zeuren/pruttelen. Als hij echt doorzette met huilen dat het echt krijsen werd, an ging ik er eerder naar toe of haalde hem uit zn bedje en nam hem bij.

xxx

Deel Deze Pagina