Welke wokpan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda86, 15 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb een nieuwe wokpan nodig en nu kan ik wel wat hulp gebruiken bij het kiezen.
    Het liefst wil ik (denk ik) een gietijzeren of plaatstalen pan. Ik heb gewone koekenpannen van deBuyer en die bevallen heel goed, dus ik denk er aan om daar ook een wokpan van te kopen. Iemand daar ervaring mee?
    Of misschien heeft een van jullie nog betere tips? En welke maat zou handig zijn?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Ik heb zelf een hele suffe wok van tefal met antiaanbaklaag, omdat ik er eigenlijk te weinig ruimte voor heb. Maar het fijnste om goed te kunnen roerbakken vind ik eigenlijk een grote gietijzeren wok, juist omdat hij dan heel stevig staat door zijn gewicht en je met twee handen kan omscheppen iov met 1 hand de pan op zijn plek te moeten houden.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Voor gewoon het alledaagse roerbakken heb ik een wok van Tefal met anti aanbaklaag en lange steel. Gewoon omdat die makkelijk is, niet te zwaar en gewoon in de vaatwasser kan. Zoiets als dit:
    https://www.bol.com/nl/p/tefal-luminens-wokpan-voor-alle-warmtebronnen-ook-inductie-o-28-cm/9200000087799164/?suggestionType=browse&bltgh=ogklr1mjuyFGzjOmfwFM7Q.1.2.ProductImage

Voor het echte werk heb ik een gietijzeren wok van Le Creuset. Maar die is heel zwaar, staat daardoor wel lekker op het fornuis, en moet ik met de hand afwassen zonder sop enzo. Zit nogal een handleiding bij maar. Hele fijne pan hoor, ik frituur daar ook loempiaatjes in bijvoorbeeld, maar niet handig voor de dagelijkse wokpraktijken (vind ik dan). Deze is dat:
    https://www.surprisekookgerei.nl/p/le-creuset-wok-met-deksel-36-cm-mat-zwart?gclid=Cj0KCQiApvbhBRDXARIsALnNoK2gLyzOht2Zem9Lhjk-uhK5HCMfmNVaHmjHQdcE2NKNPsGLtO3TetwaAo2uEALw_wcB

Ook wel aardig prijsverschil zoals je ziet... ;)

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb een simpele van Tefal en een idioot dure van Fissler....die moest ik perse hebben. We waren 175 euro armer en wat een FUCK DING joh! Vreselijk!

Het handvat van de Tefal zit nu los, ik ga er bijna van janken, wat zal ik hem missen XD

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Met pannenzegels heb ik net een wokpan bij de Jumbo gehaald.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  6. Asssepoester

2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    Ik heb een Tefal ceramic control white wokpan. Ben er erg tevreden over. Is goedkoop, groente komt er lekker knapperig uit en is heel gemakkelijk schoon te maken.

7. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Van BK!

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik lees ook mee. Ik heb er eentje van Tefal, maar vind deze niet zo lang mee gaan. Ik gebruik 'm echt dagelijks. 28 cm minimaal zou ik nemen. Deze maat heb ik nu en soms als ik bv extra veel groenten in de macaroni gooi, is hij net aan de kleine kant om het goed om te kunnen scheppen. Het lukt wel, maar 30-32 had misschien net fijner geweest.

9. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik heb ooit een giet ijzer wokpan gekocht bij de AH.
    Groot en enorm zwaar.
    En heerlijk ding!
    Daarna een giet ijzer wok pan in een kerst pakket en ook die gebruik echt vaak (volgens mij van Bk).
    Ik heb er ook nog een van tefal.
    Gietijzer heeft mijn voorkeur omdat je daarmee echt dicht schroeit en bakt i.p.v. dat je ingrediënten kookt in de pan

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik had er 1 van BK, dat was geen succes. We hebben er 2 van de Lidl, die waren wel aardig maar gaan niet zo lang mee. Ik heb er nog 1 van Vivo liggen die ik binnenkort maar eens uit ga proberen.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Bedankt voor het meedenken :). Ik ben er half uit, dat is al heel wat. Die van le creuset lijkt me geweldig (heb ik ook een hele fijn braadpan van), maar die is wel wat boven budget ;).

Ik denk dat ik voor een gietijzeren van 32 cm ga. Ik ga van de week even bij de kookwinkel kijken wat ze hebben.

12. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Mss eens kijken in de uitverkoop? Ik zag bij de Bijenkorf de La Creuset in de aanbieding nml, heb je wel een roze, maar wat maakt de kleur nu uit XD

Linda86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina